Logo

Offisiell tråd - Panasonic PTA-E700

Skriv et svar
01.09.2005 16.42.58 #46 av 129
Postet av: Granberg
9 990 for AE-700 var jo utrolig billig. Vurderer faktisk å kjøpe denne selv.
Lurer litt på om jeg bør kjøpe nå eller om den kommer til å gå enda mer ned i pris når AE-900 og de andre nye projektorene kommer på markedet.
Noen tanker?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2005 17.30.00 #47 av 129
Postet av: Alex F
Den har gått ned fra 15 000 i januar til under 10 000 nå. Hva tror du ? Prisreduksjon er kr 1500 bare de siste 2 ukene !!
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2005 18.57.24 #48 av 129
Postet av: Granberg
Hehe. Får vente noen uker å se hva som skjer da. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2005 19.05.26 #49 av 129
Postet av: kid
Det er surt å se på at noen dager etter kjøp detter prisene.. detter og detter.. Eeeek! Har bestandig så flaks jeg :roll:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2005 21.14.56 #50 av 129
Postet av: kWern
Desverre er det med projektorer som med PCer: De er ferskvare. Det kommer stadig billigere og bedre projektorer på markedet. (PCer kan man jo oppgradere - med prosjektorer så har du vel kun lerret, filter og evt scaler og kabler å gå på...?)

Prøv å glemme det at prisen går ned. Du visste jo den kom til å gå ned i pris, men kanskje ikke så raskt...? Det er surt, men du er vel fornøyd, tross alt, og det er det viktigste. Eventuelt så kan du stikke et par feite pølsefingre i ørene og synge høyt LALALALALALA, og slutte å lese om prisutviklingen på ulike internettfora? :wink:

Har som tidligere nevnt i en annen tråd vurdert PTA-E 700, og nå brenner det så fælt i lommaboken at den høyre skinka mi er helt nummen.... What to do, what to do?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2005 06.42.23 #51 av 129
Postet av: Alex F
På et eller annet tidspunkt må en gjøre et kjøp, hvis ikke får en aldri sett på film. Jeg ville uansett ventet til de nye projektorene har kommet med D5 paneler. Det oppgis en kontrast på 5000:1, samt ekstremt lav viftestøy. Det er meget irriterende å kjøpe AE700 nå, for å finne ut at du vil bytte den om 1-2 måneder.

Det positive er at projektorkurven begynner å flate litt ut nå, ettersom kontrast (dog ikke skikkelig kontrast) er oppe i 5000:1 og viftestøy er nede i 22dB. Kjøper en f.eks AE 900 eller Z4, så er det ikke store forbedringer til neste utgave. Utviklingen de siste 3 årene har vært enorm, og en har gått fra AE100 med kontrast 500:1 til AE900 med kontrast 5000:1. Nå er en etter min mening kommet der hvor en betaler mye for de små forskjellene.

Hvis en sammenlikner med digitalkameraer, kan en si at det bør holde med 4 MP. Hva skal en egentlig med 8 MP ? Det er sjelden en lager plakater av bildene sine !

Men AE700 er en meget god projektor, og kr 10 000 er gitt vekk.
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2005 12.12.11 #52 av 129
Postet av: kid
Ja, sant nok dette 8)
En projector invistering er jo ikke verdens dyreste affære heller, så skal nok la seg byttes ut etterhvert dersom den nye projectoren viser seg å være en veldig synlig forbedring. (Snakker om vanlig-mann's klasse nå).

:wink:

(Vinteren er heldigvis lang i Norge)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 15.20.56 #53 av 129
Postet av: momo
hvordan er det med rutenettet på denne projektoren? hvor nerme må du være for at det skal vises?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 16.06.48 #54 av 129
Postet av: Granberg
Veldig nerme..
"projectorcentral" skrev:Panasonic has been at the forefront of reducing visible pixelation and the screendoor effect, two problems that have been traditionally regarded as weaknesses in LCD technology. On the AE700 the screendoor effect has been eliminated entirely from any normal viewing distance.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.09.2005 22.17.34 #55 av 129
Postet av: kWern
Hei. Jeg har nettopp anskaffet en Panasonic PTA-E700. Tok sjansen selv om PTA-900 er rett rundt hjørnet, da jeg mener prisen nå er under to tredeler av hva den nye vil koste.
Spørsmålet mitt er om noen av dere har erfaring med VGA-kobling fra PC til denne? Jeg har et helt kurrant NVIDIA Geforce 6600GT skjermkort fra MSI, og har også NVIDIA PureVideo http://www.nvidia.com/page/purevideo.html på maskinen (anbefales! Gir meget gode bilder, men støtter kun Windows mediaplayer såvidt meg bekjent)). Problemet er at jeg får en forskyvning og forvrengning på bildets venstre side (ca. 10-50 pixler, samt vridning mot høyre i hjørnene (lite)). Har prøvd å stille dette så tett som mulig opp til frekvensene oppgitt i manualen for 1280X720 oppløsning (merket AA i kvalitet).

Noen som er kjent med dette, og har noen tips?

Har også sett litt på lerret. Ser at noen kritiserer Euroscreen Greyline for å ha en del struktur, og har derfor sett litt på Projectas ProCinema High Constrast S lerret. Er dette gode rullelerret? (Har handlet/handler fra Nettdata AS). Rammelerret er ikke-tema for meg, desverre.

Legger ut bilder og info om anlegget når jeg har fått litt orden på kabler og rot... ;)

Håper på gode råd og tips.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.09.2005 08.45.25 #56 av 129
Postet av: Alex F
Kan ikke hjelpe deg med VGA spørsmålet.

Har selv et Projecta Procinema nedtrekkslerret, og er meget fornøyd med kvaliteten på dette. Lite bølger, duken virker solid, og kassen er solid, samt at takopphenget er bra.

Skal du kjøpe lerret, ville jeg vurdert grått, selv om jeg har hvitt selv, spesielt ettersom du har AE700 projektor (sortnivået kunne vært bedre). I neste nr av DVD&HJK tror jeg de skal teste Dreamscreen lerretene. Kan lønne seg å vente på denne testen. Anbefaler IKKE Euroscreen pga mye struktur. Blir en først obs på dette, så er det irriterende å se på, mye verre enn VB etc (spør du meg).

Lykke til. :D

PS For øvrig har jeg også handlet på Nettdata og det vil jeg fortsette med. Servicen her er vanvittig bra. Tryggere enn å handle i butikk ! :D
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.09.2005 12.00.09 #57 av 129
Postet av: censor
Min TV-stue ser slik ut, der *=lerret, S=Sofa og P=projektor

__________********************_________________









SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS PPPPPPP

Projektoren står da i et skap (innebygget i rommet) som er ganske praktisk i forhold til å kunne lukke døren og at projektoren ikke synes. Hvordan er muligheten på panasonic 700'en til å endre keystone horisontalt? (Det vil nok være nødvendig med litt justering verikalt, men ikke all verden).

Lar det seg gjøre å ha projektoren i en slik vinkel og likevel få et bra bilde? Er denne projektoren egnet til et slikt formål?

Ellers virker denne modellen helt overlegen 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.09.2005 12.24.07 #58 av 129
Postet av: Alex F
Tror dette er i meste laget for AE700 sin lens shift (horisontalt). Jeg tror max at du kan flytte bildet 50% til siden. Slik tegningen din er, ser det ut som du trenger å flytte bildet minst 100% til siden. Det er heller ikke optimalt for bildet å bruke max lens shift, selv om lens shift i utgangspunketet ikke skal gå utover bildekvaliteten (slik keystone gjør).

Jeg anbefaler deg å finne en annen løsning for projektoren enn å ha den i skapet. Hva med å lage en liten hylle ? Tror ikke det er mange projektorer som har minst 100% lens shift horisontalt. Du kan sjekke på projectorcentralen.
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.09.2005 12.27.11 #59 av 129
Postet av: Rune
Det går ikke å ha den så langt ut på siden.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.09.2005 13.51.29 #60 av 129
Postet av: censor
Jeg kan vel da eventuelt flytte lerretet litt mot projektoren.

Da vil man ikke se 100% rett mot lerretet, men det går vel kanskje greit likevel? :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar