philip
Aktiv
E-post
de fleste TV'ene fins på butikken ved siden av COLOSEUM kino på Majorstua. Prisen er ikke så verst der heller.
leon@stretto.no
Aktiv
E-post
Nettside
En liten rettelse fra Stretto
Det er 50PM1MA med analog tuner som er tilgjengelig på våre sider. Bildet er også korrekt, det andre bildet er feil, vet ikke hvor det kommer fra på Prisjakt sine sider. I følge LG er det ikke utseende forskjell på 50PM1M og 50PM1MA, A står kun for at den har innebygget Analog TV tuner, se LG sine sider for bilde/spec:
http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetai ... el=NOTHING
"bomholt" skrev:Mulig denne modellen har samme panel som PX5R. Tror heller ikke den matcher PV600, men det er mye for pengene. Har funnet ut at det er to ulike modeller; LG 50PM1M og LG 50PM1MA. Bildet hos Stretto er feil. Slik ser LG 50PM1M ut:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=91725
Likte ikke designet på den. LG 50PM1MA ser bedre ut, men den finner jeg ikke til salgs i Norge. Prislinken til Stretto er feil Rune, det er LG 50PM1M de selger.
LG 42PM1MA kan også være aktuell. Prisen er utrolig lav:
http://www.pc-express.no/PartDetail.asp ... 36209;r:pg
http://prisguide.hardware.no/product.ph ... t_id=41708
Litt vanskelig å finne noe særlig info om disse modellene. Kontrasten er nok betydelig svakere enn PV600. De oppgir sikkert dynamisk kontrast.
azirath
Aktiv
E-post
Jeg overvejer at koebe LG 50PM1M(A) til brug med min HTPC( som har to digitalt kabel tv tunere). Jeg forbinder fra min HTPC med et DVI-HDMI kabel og har ikke andet udstyr jeg skal have sat til TV'et. Jeg bruger eksterne speakers og vil gerne montere det paa vaeggen. Jeg har saadan set bare brug for en 50" PC monitor
Jeg vil gerne vide om LG 50PM1MA egner sig til dette, og har et par spm:
1. TV'et har squarepixels ikke sandt? (tvet er 16:9 og har en 16:9 oplosning/resolution). Jeg har set nogle plasma'er med 16:9 aspekt men en resolution paa 1024x768 hvilker er 4:3 med square pixels.
2. Faar man 1:1 pixel mapping fra computeren, eller vil TV'et altid skalere billedet lidt?
Jeg har haft et 50" rear projection TV som lavede nogen digitalt filter paa HDMI som fik desktoppen til at ligne lort. Er LG 50PM1MA beregnet til at tilslutning til en PC via HDMI? ( mange TV producenter skriver at HDMI indgangen ikke er beregnet til PC ).
3. Hvordan er kontrasten og den sorte dybde i forhold til et godt LCD TV? Mit LCD Rear pro havde rimelig daarlig sort, og det har alle LCD TV jeg har set ogsaa, kun plasmaerne ser ud til at have god sort.
4. Jeg korer med Mediaportal ( MCE agtigt program ) paa min HTPC, er indbrenning et stort problem ved brug med en HTPC, og findes der en loesning paa problemet. Paa en HTPC kan man jo sagtens staa paa det samme billede i lang tid.
5. Hvis kun HDMI er tilsluttet kan TV'et saa godt finde ud af at det skal taende paa HDMI og ikke starte op paa den analoge tuner? Slukker og taender TV'et med samme knap? ( Begge vigtige da jeg bruger MCE remote som kun har en knap til at taende slukke TV ).
Mange tak for at i gad at laese og forhaabentlig besvare mine spoergsmaal.
PS: Samme besked postet paa avforum.no, det var egentlig ikke ment som en crosspost, jeg havde overset at avforum.no traaden kun var om LG 42PM1MA.
letterman
Aktiv
E-post
I disse dager skulle de fleste nettbutikkene ha fått inn 42PM1MA, men det som skjer er at når datoen for estimert ankommelse kommer, så skyver de bare datoen fremover med noen dager. Dette gjør alle nettbutikkene. Er det noen som vet med sikkerhet når de faktisk får inn skjermen på lagrene?
Electra
Hjemmekinoekspert
E-post
letterman
Aktiv
E-post
Hm.. De har jammen fått den inn, tydeligvis. Men må ha tablestand også, og den kommer først inn 12. aug hos psdata.
Tror jeg lar bestillingen min hos komplett ligge litt til.
runepe
Aktiv
E-post
Har kjøpt 42PM1MA hos Mamoz.
Til min store overraskelse var det ingen antenneinngang. Selv om bruksanvisningen viser den klart å tydelig.
Er det noen andre som har opplevd dette? Har de endret skjermen eller har jeg fått feil type?
letterman
Aktiv
E-post
"runepe" skrev:Har kjøpt 42PM1MA hos Mamoz.
Til min store overraskelse var det ingen antenneinngang. Selv om bruksanvisningen viser den klart å tydelig.
Er det noen andre som har opplevd dette? Har de endret skjermen eller har jeg fått feil type?
HVA!?
Det MÅ det da vel være. Man skal jo kunne se på TV...
Rune
Nerd
E-post
Nettside
"runepe" skrev:Har kjøpt 42PM1MA hos Mamoz.
Tipper du har fått 42PM1M modellen.
(sjekk hva som står på esken og hva som står på bestillingen din)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
letterman
Aktiv
E-post
Nå har flere nettbutikker endelig fått inn noen få eksemplarer av denne skjermen igjen, men jeg finner ingen som har LG-tablestand på lager. Noen som vet hvor jeg kan finne det? Er ikke noe poeng for meg å kjøpe skjerm så lenge jeg ikke har stativet. Kan dessverre ikke henge på vegg pr. dags dato
runepe
Aktiv
E-post
"Rune" skrev:"runepe" skrev:Har kjøpt 42PM1MA hos Mamoz.
Tipper du har fått 42PM1M modellen.
(sjekk hva som står på esken og hva som står på bestillingen din)
Ja har sjekket eske og det står PM1MA hvor A står for analog tuner. Virker som det er pakket feil fra LG..... Irriterende
letterman
Aktiv
E-post
Jeg tror jeg må skrinlegge kjøp av PM1MA. Grunnen er at det er umulig å oppdrive bordstativet til denne modellen (har ikke mulighet til å henge på vegg). Har vært i kontakt med LG og de kunne ikke hjelpe meg. Dette er jo egentlig ment som en fremvisningsskjerm som skal henge på vegger.
Vel, vel. Noen tips til andre skjermer i omtrent samme prisklasse?
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Vanskelig om ikke umulig å finne noe i samme prisklasse og samme størrelse som er verdt å kjøpe. Bestiller du LG 42PC1R fra Sverige kan du spare en del.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=93838
Ellers er det Panasonic PV60 som gjelder og som er hakket bedre enn LGen. Tror ikke det er noe å spare på å kjøpe Pannaen fra Sverige.
letterman
Aktiv
E-post
"bomholt" skrev:Vanskelig om ikke umulig å finne noe i samme prisklasse og samme størrelse som er verdt å kjøpe. Bestiller du LG 42PC1R fra Sverige kan du spare en del.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=93838
Ellers er det Panasonic PV60 som gjelder og som er hakket bedre enn LGen. Tror ikke det er noe å spare på å kjøpe Pannaen fra Sverige.
Det tikker mot et kjøp av LG 42PC1R isteden, ja. Fra Fyndbörsen.
Hvordan er bildekvaliteten på denne kontra PM1MA?
leifeinar
Aktiv
E-post
er det noen som har denne? bare at 42" er diskutert.ser at databutikken har den til 18800,- noe som er en meget fin pris
blir nok brukt til allt. txt-tv, xbox. film
vil vel funke fint til det?
link til review eller noe hadde også vært fint hvis dere vet om, eller andre forum tråder