Logo

Offisiell tråd LG 50PM1MA /42PM1MA

Skriv et svar
01.05.2006 21.52.29 #16 av 80
Postet av: orso
"veslesmurf" skrev:Selv om 12.ooo,- er billig er alikevel ikke 42PX5R til 15.500,- et bedre valg???
Denne har høytalere,fot og 2 tunere i prisen og er vel i utganspunktet en bedre tv ?

Noen vil jo gjerne ha en skjerm uten høyttalere. Ser man bort i fra det er nok PX5R et tryggere valg, og når den selges så billig også et bedre kjøp.
Den prisen for PX5R er utrolig, tenk at Hi-Fi Centeret selger den til 27k!
Hi-Fi Centeret har riktig nok hele tiden ligget i høy pris på dette produktet. Solgte den før til 30k, mens BMH solgte den til 25k.
Tipper den selges så billig fordi ny modell er på vei inn.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2006 22.18.26 #17 av 80
Postet av: Copyrighted
"veslesmurf" skrev:Selv om 12.ooo,- er billig er alikevel ikke 42PX5R til 15.500,- et bedre valg???
Denne har høytalere,fot og 2 tunere i prisen og er vel i utganspunktet en bedre tv ?

jo du sier noe :wink: Men hvor i sjutton har du sett den til 15500 ?

Noen som har sett denne live, er den bra ? Testa med xbox 360 osv ?
*Welcome To The Jungle*
01.05.2006 22.19.36 #18 av 80
Postet av: veslesmurf
Enig idet med høytalerne, kunne gjerne vært foruten.
Dette med at det er nye modeller på vei inn vil vel være en kontinuerlig greie. En eller annen gang må en jo hoppe på.
30 lapper for en toppmodell synes jeg er for mye når ting skjer så fort som det gjør. Bør vel leve greit med denne i 3-5 år? Ser Stretto har 5 igjen på lager nå, de hadde 11 på fredag...
Hadde mer eller mindre bestenmt meg inntil jeg lestet inlegg her på forumet om en som hadde fått brennt in et sikte på CS etter en times bruk, vart litt skremt da...
Havna rett i tenkeboksen igjen (hvor jeg egentlig har vært for lenge), bør det bli en Samsung LCD alikevel, selv om jeg da mister fordelene ved en plasma....
02.05.2006 08.57.20 #19 av 80
"veslesmurf" skrev:Enig idet med høytalerne, kunne gjerne vært foruten.
Dette med at det er nye modeller på vei inn vil vel være en kontinuerlig greie. En eller annen gang må en jo hoppe på.
30 lapper for en toppmodell synes jeg er for mye når ting skjer så fort som det gjør. Bør vel leve greit med denne i 3-5 år? Ser Stretto har 5 igjen på lager nå, de hadde 11 på fredag...
Hadde mer eller mindre bestenmt meg inntil jeg lestet inlegg her på forumet om en som hadde fått brennt in et sikte på CS etter en times bruk, vart litt skremt da...
Havna rett i tenkeboksen igjen (hvor jeg egentlig har vært for lenge), bør det bli en Samsung LCD alikevel, selv om jeg da mister fordelene ved en plasma....

Panasonic er et veldig trygt valg når det gjelder dette med innbrenning. Om LG sine plasmaer er mer utsatt for innbrenning, vet jeg ikke. Vet at Hi-Fi klubben fikk innbrenning på sin LG PY10 over natten da de glemte å slå av logoen.
06.05.2006 19.01.56 #20 av 80
Postet av: Rune
Jeg har i dag montert opp en slik hos min bror. Da været var så fint rakk jeg ikke se så nye på den, men jeg syns den overrasket positivt. Jeg testet blant annet raskt med grottescenen med fakkeln på Ringens brorskap og det var lite graderinger i forhold til jeg har sett på andre i samme prisklasse.

Når det gjelder vifte så var det absolutt ingen vifte som gikk på den, mens vi så på. (la øret inntil på baksiden og hørte ingenting) Så det er ikke noe å frykte hvis dette eksemplaret er likt andre.

Alt i alt et meget bra kjøp for pengene. Kommer til å legge ut noen bilder senere.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
09.05.2006 07.36.14 #21 av 80
Postet av: mcmorten

42px5r til 15500 ? er du sikker på at du ikke har blingsa på PX5RV modellen som ikke er hd-ready med lavere oppløsning.

Dessuten ville jeg tro at de som snuser på denne tv'en har suround og har tenkt til å henge den på veggen... når det er sagt er det jo ingen tvil om at pm1ma er et røverkjøp. I tillegg har den et meget bra utseende.
10.05.2006 17.58.05 #22 av 80
Det er nok PX5R for Stretto solgte denne til 15.500. (men de har nok oppdaget at prisen de tok var alt for billig siden prisen er fjernet nå)
Mvh
Rune
15.05.2006 20.35.11 #23 av 80
Postet av: Msport
"Rune" skrev:Jeg har i dag montert opp en slik hos min bror. Da været var så fint rakk jeg ikke se så nye på den, men jeg syns den overrasket positivt. Jeg testet blant annet raskt med grottescenen med fakkeln på Ringens brorskap og det var lite graderinger i forhold til jeg har sett på andre i samme prisklasse.

Når det gjelder vifte så var det absolutt ingen vifte som gikk på den, mens vi så på. (la øret inntil på baksiden og hørte ingenting) Så det er ikke noe å frykte hvis dette eksemplaret er likt andre.

Alt i alt et meget bra kjøp for pengene. Kommer til å legge ut noen bilder senere.

Hvordan er intrykket til din bror? Er det fortsatt like positivt som du ga intrykk for i posten over her. Funderer litt på å kjøpe denne, men kommer ann på hvordan den takler analoge signaler.

Tanken er å kjøpe en billig skjerm (sett i forhold til feks PV600) og vente et par år før denne kan få plass på gutterommet i garasjen. Ellers blir det muligens en PV600 i sommer (bare stua blir ferdig..)
16.05.2006 22.44.02 #24 av 80
Når det gjelder analoge signaler så vurderte han å kjøpe digital dekoder i tilfelle han syns det ble for dårlig med den størrelsen. Han syns bildet var godt nok via vanlig analog at fordelen med digital ble mindre enn ulempene slik at han fortsatte med det.

Det som har nevnt kunne vært bedre er sortnivået i forhold til de aller beste apparatene.

Apparatet har 2 moduser. Low power og high power. Det er kun low power som er brukanes. Den andre stillingen gir for mye lys.

Han har også merket litt lipsync med interlaced signal fra DVD. Han skal prøve med en annen spiller med HDMI for å sjekke om problemet blir mindre. (vanlig problem på de fleste skjermer)
Mvh
Rune
17.05.2006 08.07.39 #25 av 80
Skjermen er nok ikke bedre enn PX5R som jeg har sett en del. Svakheten som har lagt merke til på PX5R er også sortnivået.
17.05.2006 13.47.17 #26 av 80
Er det noen som vet om noe sted i Oslo eller Lillestrøm området man kan se denne Live?

Et lite, og muligens litt dumt spørsmål, men hvordan er kvaliteten her kontra en 32" crt skjerm? Har en snart 5 år gammel Phillips som jeg ga 6000 for den gangen, noe som var veldig billig den gangen.
17.05.2006 14.13.07 #27 av 80
Bruddern byttet fra en 5 år gammel 32" som konket. Sortnivået var dårligere (som vanlig), men alt i alt ble opplevelsen mye bedre. Tross alt å se film på 42 isteden for 32" blir en helt annen opplevelse.

Når man går opp i størrelsen oppdager man også mere støy og slikt i bildet, men tilsvarende ville man sett hvis man satte seg nærmere enn 32"
Mvh
Rune
28.05.2006 22.33.55 #28 av 80
denne skjermen. Samboeren synes designet og prisen var klart godkjent, noe som betyr en del. Har bestilt den fra Komplett.no i dag. Gikk i mot mitt eget prinsipp med å ikke bestille så dyre ting på nettet, da 14 dagers retur rett veier opp for den ulempen. Har ikke funnet noe sted hvor den har vært utstilt, så da synes jeg det var beste muligheten.

Blir spennende å se når den dukker opp!
29.05.2006 09.44.31 #29 av 80
Postet av: EspenX
Jeg har null peil på plasma-tver, men jeg har lyst på denne 42-tommern.

Eneste jeg lurer på, hva er forskjell på analog og digital mottaker?

Jeg har digitaltv fra UPC, betyr det at jeg bør ha en tv med digital mottaker? Eller klarer jeg meg med analog?

Går det an å kjøpe en digital mottaker til denne tven og eventuelt hva koster sånt? Eller bør jeg satse på en annen tv.

Beklager idiot-spørsmål, er som sagt totalt nybegynner på dette området. Har lyst på en billig 42 tommer og da virker LG 42PM1MA som et veldig bra alternativ.
29.05.2006 19.00.57 #30 av 80
Hei og velkommen til forumet.

I Norge i dag er det kun aktuelt med analog mottaker intern da det er ingen kabel-TV leverandører som sender slik at man kan benytte seg av den digitale mottakeren som finnes i en del apparater.

Hvis du har digital dekoder fra upc er det en digital tuner innebygd i den. Hvis ikke har du analog kabel TV fra UPC. Du kan fint bruke dette sammen med denne LG plasman (det er det min bror har), men du vil kunne få bedre bilde med digital tuner, men du får da dårligere brukervennlighet. (må bruke annen fjernkontroll osv)
Mvh
Rune
Skriv et svar