Logo

Offisiell tråd - Kalibrering med HCFR

Skriv et svar
29.05.2008 16.53.25 #16 av 21
Postet av: MindWaste
brukte to (til dels laaange) kvelder på gråskala & fargetemp. Første kvelden gikk stort sett vekk i vill trykking på alt mulig for å bli kjent med proben :mrgreen:

I kveld skal jeg prøve meg på å kalibrere fargerommet, legger ut grafer og inntrykk når det er gjort.
Gråskalaen min er nå så korrekt som jeg klarer å få den. Er meget fornøyd med egen innsats så langt, håper fargerom justering går like bra :)

Proben kosta 1450,- ferdig levert hjem på døren med gratis frakt. Uten tvil verdt hver en krone! Det er pussig nok utrolig vanedannende å starte med slik kalibrering, timene fyker avgårde mens man trykker seg halvt ihjel. Men det er morro! :mrgreen:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2009 21.42.01 #17 av 21
Postet av: darx
Mulig dette er et veldig dumt spørsmål, men det står på apple.no at Pantone Eye-One Display 2 kan kalibrere LCD og CRT projektorer. Men hva med DLP projektorer?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2009 11.45.31 #18 av 21
Postet av: arendal
Støtter HCFR Progressive labs C5 eller X-rite Chroma 5 probene.

Siden HCFR er gratis program så har de kanskje bare støtte for de billigste probene?

MVH
Frank
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2009 19.02.04 #19 av 21
Postet av: Gorm
Det er ingen støtte for C-5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.03.2009 15.59.47 #20 av 21
Postet av: Torja
Etter å ha handlet inn en "eye-one display LT" sensor så prøvde jeg å legge inn HCFR programvaren og denne dll filen som skulle vistnok inn i "Pilote_USB" mappa. Men ingen sensor ble funnet av programvaren da jeg prøvde å slå det hele "på". Den etterspurte denne EyeOne.dll filen hele tiden. Etter mange timer med div prøver og konsultasjoner over internett fant jeg ut at jeg heller burde kopiere denne "EyeOne.dll" filen til "ColorHCFR" mappen. Da fungerte alt som det skulle. Jeg er ikke spesielt godt bevandret i PC verden og trenger alt helst inn med Te-skje. Så hvorfor ble ikke dette forklart? Vær nøye med detaljene sier nå jeg.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2009 07.14.14 #21 av 21
Postet av: peram
Det står veldig tydelig her : http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=10457

Forøvrig en meget god gjennomgang synes jeg og anbefaler den som lesestoff

peram
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar