Logo

Offisiell Tråd Epson EMP-TW600

Skriv et svar
12.11.2005 13.13.41 #16 av 32
Postet av: nilsp
Yep, Theatre Black 1. Men har ikke brukt mye tid på å teste frem og tilbake. Vifta er også mest stille i TB1, så det er et ekstra pluss.

NilsP
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2005 20.20.38 #17 av 32
Postet av: Fersking
Sikler på denne, utseende er ikke det eneste som teller..
Er nå på tilbud på nettdata.no for 12590,-.
Jeg må ha den på vegghylle, noen som vet om det kan bli et problem med plass til kablene på en hylle med dybde 37 cm(projektordybden er 31 cm)?
For your eyes only
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2006 15.28.16 #18 av 32
Postet av: pnerbye
Denne projektoren er iflg D&H et bedre kjøp enn PT-AE900! :shock: Det er og mulig å handle den på avshop.no med lampegaranti. Slett ikke noen dum idè.

Tror jeg skal handle inn denne til min hjemmekino. :D
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2006 00.48.28 #19 av 32
Postet av: boly
Jeg bestilte denne med 1 år lampegaranti på nettdata. Håper den kommer før helga :shock:

Meget god sørvis, kan bare anbefales så langt :wink:

Edit.

Er det foresten noen som hvet hvorfor lyd&bilde ikke har denne med som anbefalt kjøp i det minste, i siste utgave?
Har de ikke testet den enda?
Den ligger heller ikke på lista på hjemmesiden deres?

Av 10 projektorer var det kun 1 under 15000.- (optoma H30 dlp)
Dette synes jeg var merkelig, når d&h skrøt den opp i skyene som en av de bedre.
Jeg kjøpte Epson 600 kun ut fra denne testen da jeg regner med det er samme gorm i bladet og som slenger innom forumet her i ny og ne, virker som han kan sakene sine på PJ :wink:
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2006 08.16.10 #20 av 32
Postet av: Bidd@
"boly" skrev:....Er det foresten noen som hvet hvorfor lyd&bilde ikke har denne med som anbefalt kjøp i det minste, i siste utgave?
Har de ikke testet den enda? ....


Har ikke sett at den er blitt testet ennå, pr. nr 12/2005
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2006 12.30.00 #21 av 32
Postet av: boly
Da er den i hus.

Har snekra sammen et rammeleret, av div. som jeg hadde liggende i huset. http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=5215

Selve plata jeg skulle feste PJen til var selvfølgelig 1,2 cm for liten så til jeg får fiksa det blir mine dali 8008 brukt som hylle. http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=5216

DU VERDEN FOR ET BILDE..................Hadde ikke drømt om at bilde skulle bli såpass uten justeringer av noe slag. Haka datt flere ganger ut av ledd, og det med et dritt leret.
Kommer ikke til og justere noe på pjen, da jeg skal skaffe meg skikkelig leret først.
Er rimelig fersk med pj, så jeg har ikke det helt store sammenlignings grunnlaget, men var på hifi klubben og så på Thosiba mt200.
Vet ikke hvor bra den var justert, men lyskontrollen var ørten ganger bedre på selve rommet, enn på stua mi. Kan ikke si annet enn at den ikke kommer opp til knærne en gang :shock: Nå er vel ikke jeg helt subjektiv, men her er det forskjel :D

Skal slenge ut noen bilder etter hvert, men må nå se et par klassikere.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2006 09.06.20 #22 av 32
Postet av: little85
Hvor plasseringsvillig er denne i forhold til Panasonic PTA-E700, og eventuelt PTA-E900? Noen som har sider der avstander er oppgitt??

Takker for svar!
Yamaha RX-V2600 - LG 7800RH DVD Med HDMI - Rotel MKII 985 Effektforsterker
Komplett 10.2 XTZ Surround - Grundig 32" CRT Flatscreen - Panasonic PTA-E900 - Beymax 105" 16:9 Lerret
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2006 10.24.47 #23 av 32
Postet av: Bidd@
http://www.projectorcentral.com/Epson-P ... or-pro.htm

Viser kalkulator for bildestørrelse. EKS viset TW600 fra 4 meter kaltelengde et bilde mellom 195cm til 290 i bredden. (min til maks zoom)
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2006 15.58.35 #24 av 32
Postet av: kenti
Er det foresten noen som hvet hvorfor lyd&bilde ikke har denne med som anbefalt kjøp i det minste, i siste utgave?


Lyg og Bilde henger jo to år etter på den lista der, så den kan man absolutt ikke se på...

Har selv gått fra AE700 til TW600 på Adeo 106", og føler absolutt at det er en bra oppgradering som er verdt pengene. TW600 oppleves som mer støysvak enn AE700 hos meg, det har flere andre som har vært her også bekreftet.

Du som kun brukte den ukalibrert på et hvitt lerret kan vente deg en stor overraskelse når du kalibrerer den ;)

Husk å sette DVI Extended til "on". Gjør man ikke det vises ikke BTB og WTW, noe som er ganske viktig for å kunne kalibrere brighness og spesielt kontrast riktig.

Alle småting som jeg irriterte meg over på AE700 var fikset på denne. Bl.a. smoothscreen som hele tiden fikk meg til å lure på om den var ute av fokus.. VB er ikke tema på TW600 heller, og heller ikke Whiteflash når man kjørte HDMI (dette var vel de tidligeste modellene av AE700 som slet med).

Anbefales på det sterkeste. Vi får ta en shootout en dag, Rune ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2006 21.06.10 #25 av 32
Postet av: Lynx
Heisann!
Ny på forumet og på jakt etter en prosjektor.
Har sondert terrenget litt og sitter igjen med disse:

Epson EMP-TW600
Panasonic PT-AE900E
Sanyo PLV-Z4

Har lest en del tester av 900E og Z4, men ikke funnet noe særlig om
TW600 på nettet. Er det noen som kan hjelpe meg?

Holder foreløpig en knapp på Z4, men TW600 er også veldig interessant
og tross alt noe billigere. Håper å få bestillt i morgen slik at jeg kan få den
før OL er skikkelig i gang. Har en stue med mange vinduer. Vil TW600 være et bedre alternativ der enn Z4
________________________
Ja, ja........livet er kort.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2006 21.17.03 #26 av 32
Postet av: Bidd@
TW600 viser seg å være veldig bra og spesielt hvis du har en lys stue. Z4 skal være bedre enn AE900, har ikke sett denne selv.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2006 17.26.02 #27 av 32
Postet av: Kristian M
Hei folkens.

Er på vei til å kjøpe en projektor som skal settes opp på et klubbrom. Projektoren skal først og fremst brukes til å se fotball på. Det er gode muligheter for mørke og det er ganske god plass. Regner med at projektoren blir stående 2,5 til ca 4 meter ifra lerretet.

Fått med meg at dette trolig er den beste projektoren på budsjett-markedet. Er denne Epson-projektoren fin til å se tv med? får ikke inn digitale signaler på tv, men går via kabel. Signalene går igjennom en gammel svart dekoder. Gjør denne mye skade på bildet? Anbefalte kabler og løsning?
Kan man vente seg at denne vil synke i pris etter OL?

Jeg prøver også å sette opp et rimelig lerret. Har fått tak i en treplate med glatt overflate, behandlet hvit i dimensjon 1,22 * 2,44. Planen er å montere svart ramme rundt denne. Er ikke overflaten hvit nok, må vi til med maling. Noen som har en malingstype å anbefale? Må jo finnes en hvitmaling som er ekstra bra på å reflektere lys, eller hva?

Håper noen tar seg tid til å besvare dette.
På forhånd tusen takk!
There's only one Asprilla
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2006 23.17.10 #28 av 32
Postet av: Riksvei22
Har noen prøvd denne Epson ew600 med xbox360 eller med noen andre spillkonsoller?

hilsen Daniel
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2006 17.31.14 #29 av 32
Postet av: onezero
noen som vet om det kommer en oppfølger til EMP-TW600 snart? Siden den ikke er å få tak i lenger altså... og/eller er det noen som vet om det er noen voldsom forskjell på den projektoren og TW520 som komplett selger ganske billig om dagen?

Mvh, K
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2006 19.17.29 #30 av 32
Postet av: Torja
Den heter Epson TW700 og link ligger her;
http://www.component.se/forum/index.php ... entry60312
Noen tekniske data:
Native resolution: 720p
Panel Size: LCD 0.7”
Brightness: 1,600 lm
Contrast Ratio: 10 000:1
Automatic iris: Yes
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar