Logo

Offisiell tråd Denon AVR-4308, AVR-3808 og AVR-2808

Skriv et svar
02.11.2007 08.18.09 #16 av 21
Postet av: kongelyd
Ja, da er det gjort. Greide ikke å styre meg, og slo til med 4308. Hadde egentlig tenkt å kjøpe 3808, men den var det vente liste på til januar neste år. Hadde ikke forsterkeren oppkoblet før sent i går kveld, så fikk ikke stilt inn og testet den noe særlig.

Men det jeg hørte, hørtes bra ut. Men jeg følte lyden på pure direct og direct var bedre og mer fyldig en lyden på stereo. Men jeg har som sagt ikke fått tatt noen rom korresjon enda, og det vil kanskje hjelpe godt på for stereo delen også?

Kunne tenkt meg en kort tilbakemelding på de mest viktige innstillingene jeg må gjøre, for å få virkelig god lyd og bilde på denne spilleren. Mangen muligheter på menyen, men spørsmålet er hvor mye jeg må inn og forandre her? Har ikke lyst å rote for mye til. Lenge siden sist.
Håper på noen gode tips.

PS! Har kuttet ut NAD forsterkeren og hard disk opptakeren(annet rom), som nevnt i utstyrs liste på forrige melding. Jeg har også brukt coaxial kabler på oppkobling så langt, da jeg ikke har HDMI på noen av komponentene mine. :( Men det kommer... :D
Alpha omega med god lyd og bilde.. :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.11.2007 12.00.26 #17 av 21
Postet av: Torja
Hei, gratulere med flott reciver.. :D
lyden på pure direct og direct er som regel bedre i sterio da de spiller uten noe form for elektroniske korrigeringer men mest mulig "rent" gjennom reciveren.

Det viktigste er å starte auto oppsett så vil reciveren ordne resten. Gjør minst 6 målinger, helst 8. Det tar litt tid, men spesielt kring lyden blir bedre. Første måling gjøres der du sitter til vanlig. Ville etterpå godt inn og korrigert subwoofer nivå, under Høytalerinnstilling, noen db opp. De fleste automatiske korrigeringer stiller det gjerne litt lavt. Dernest ville jeg under subwooferläge(svensk meny) stilt til LFE+Main. Da kan du sette delefrekvensen individuelt for front, senter og bakhøytalere. Ellers er det gjerne egne preferanser som gjelder.

Lykke til :wink:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.11.2007 18.29.57 #18 av 21
Postet av: kongelyd
Hei

Forstår jeg ikke kan være helt vekke... :D Har alt gjort de punktene du foreslår, foruten om å stille db på subwofferen opp. Men det hadde jeg i tankene, for jeg synest også som du sier, at nivået er litt lavt der.

Ellers er jeg helt enig at de lyder bedre gjennom direct og pure direct.
Er så lang veldigt fornøyd, og ser frem til å se(høre) et par filmer i kveld.

Takk for hjelpen så langt. :wink:
Alpha omega med god lyd og bilde.. :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2008 12.42.50 #19 av 21
Postet av: Dal-z
Er det noen som har AVR-3808?

Jeg vurderer å kjøpe en og lurer på om nettverskdelen på den er så praktisk som man skulle tro?
Kan man kjøre filmer gjennom nettverket også? Klarer forsterkeren å prosessere disse?

Ønsker forøvrig generelle tilbakemeldinger om denne forsterkeren, positive og negative. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2008 10.22.20 #20 av 21
Postet av: Dal-z
jeg har nå gått til anskaffelse av en 3808 og er så langt strålende fornøyd!

har problemer med å få den til å lese mp3 filene som ligger på en ekstern nettverksdisk [på det lokale nettverket]... men håper det skal gå seg til etterhvert. om noen har noen tips så er det bare å si ifra. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2008 02.29.03 #21 av 21
Postet av: torlovin
Hei, jeg har hatt min 4308 i et par uker nå. Lurte bare på om dere andre som har 4308 har noen erfaringer med FLAC-filer og streaming fra PC? 4308 støtter jo som en av få receivere musikk i FLAC-formatet der hver sang er på ca 30 MB. Men min 4308 oppdager ikke FLAC-filene jeg har lagret på PC-en. Alle mp3-filene finner den og spiller av, til og med WAV-filene som er lagret på PC-en spiller den uten problemer.
Receiveren spiller av FLAC-filer fra USB-pinne, så at formatet støttes er sikkert.
Men spørsmålet er altså; hvor kan ikke FLAC streames slik som mp3 og WAV?
Tor
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar