Logo

Offisiell tråd - Canal Digital Kabel-TV HD-dekoder

Skriv et svar
07.02.2008 23.06.14 #16 av 25
Postet av: Rune
Det eneste jeg har lagt merke til er at noen av Hockey kampene har hatt svensk kommentar, men jeg aner ikke om det skal være slik. Hvis det er slik at det er sportsendinger du opplever det har jeg alt for liten grunnlag, da det for meg som regel er mer interessant å se maling tørke ;-) (jeg har sett litt etter jeg fikk dekoderen kun for å se på bildekvaliteten)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2008 08.01.45 #17 av 25
Postet av: Kjell
Bare for å ha sagt det. Jeg har ikke denne boksen selv, men jeg har to kamerater som har den. Begge henger innimellom, og må rebootes. Det er kanskje ikke et stort problem, men i alle fall et irritasjonsmoment. Både HD boksen og fjernkontrollen virker veldig elkjipo.

Bildet med HD synes jeg er fullt akseptabelt, på de to 40 og 42"ere jeg har sett den på, over litt tid.

Derimot synes jeg tallerkenen er meget liten, og den tåler ikke mye snø før det gir mosaikk i bildet. Dette synes jeg er meget dårlig, da det jo oftest er når det er dålig vær man sitter inne og ser på tv.

HD-opptakeren drøyer visstnok en tid, var det svaret kompisen min fikk, sist han spurte kundesørvis hos CD.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2008 08.56.22 #18 av 25
Postet av: rogbru
Jeg hadde også med problemer med at dekoderen hang seg. Tilslutt låste den seg helt. Jeg ringte inn og de sendte en ny som kom i løpet av noen få dager.

Her er nytt om HD-PVR fra CD: http://www.teknofil.no/wip4/canal_digit ... l?id=25131
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2008 10.03.40 #19 av 25
Postet av: teebee
men hjalp det? blir lenge å vente for å få de til å sende meg en pvr dekoder i bytte for møkka jeg har nu. skal kreve pvr på billigsalg eller så kutter jeg ut canal digital. er jo telenor produkt så man skal ikke vente for mye av dem heller.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2008 11.55.00 #20 av 25
Postet av: rogbru
Ja, det hjalp. Har ikke hatt problemer med den siden når det gjelder låsing, men har et annet problem som kan skyldes dekoder.
viewtopic.php?t=%2010593
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2008 20.15.04 #21 av 25
Postet av: teebee
fant ut hvorfor jeg hadde svensk språk. hadde valgt engelsk lydspor og da ble det vist svenks. uansett er dette utrulig dårlig. er det en funksjon som gjør at man kan gå gjennom lydsporene som er tilgjengelig uten å gå via meny? burde være mulig å sette opp en liste over ønsket lydspor. jeg ønsker engelsk som hoved og norsk som nummer 2.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.05.2008 18.09.18 #22 av 25
Postet av: Gunner89
Hei!

Jeg kjøpte Panasonic plasmaskjerm TH42PX80 for syv uker siden. Denne er jeg svært tilfreds med. Har kabel-tv fra Canal Digital, HD-dekoder fra CD (ikke PVR) samt HDMI-kabel. Fjernkontrollen til dekoderen har hele tiden vært slik at jeg en sjelden gang har måttet trykke flere ganger på de forskjellige knappene for å få dekoderen til å reagere.

For en uke siden fikk jeg nytt TV-bord fra Skaarer med glassplater, og etter dette har jeg hatt store problemer med dekoderen på den måten at den reagerer dårlig når jeg trykker på fjernkontrollen.

Jeg ringte i dag kundeservice hos Canal Digital, og de mener at en årsak kan være at denne dekoderen ikke passer helt til denne TV`en, slik at signalene fra TV`en overstyrer signalene fra dekoderen. Jeg synes dette høres merkelig ut, siden dekoderen fungerte mye bedre før jeg fikk nytt TV-bord.

Er det noen av dere andre som har en formening om dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.05.2008 18.27.44 #23 av 25
Postet av: staffel
Kan dere gi terningkast over
Bildekvalitet
Funksjoner
Lyd
Brukervennlighet?
Noen punkter til kanskje?
Snakker vi 1 til 10.
Dali Concept 6, Dali concept CT,Dali Concept 1,UScarvor SW. Denon AVR-1604 Panasonic 42PV70.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.06.2008 09.53.24 #24 av 25
Postet av: mkhovde
Hva menes med at kanalene er tilgjengelig? Jeg har Kabel TV og HD dekoder. Jeg ser jo at kanalene ligger der, men den sier ikke adgang. Betyr dette at de åpnes først senere? Eller er det jeg som ikke har fått tilgang enda?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.07.2008 22.03.04 #25 av 25
Postet av: Zleepyme
"staffel" skrev:Kan dere gi terningkast over
Bildekvalitet
Funksjoner
Lyd
Brukervennlighet?
Noen punkter til kanskje?
Snakker vi 1 til 10.



Bildekvalitet: 6 Meget bra bilde på HDPVR dekoderen. Er ikke fotballfan, men å se et par EM kamper i HD ble en veldig positiv opplevelse for meg:) Trekk for at den påtvinger 4:3 format på ting som sendes i 4:3 Zoomfunksjonen virker ikke hverken på tv eller på reciver. Et stort minus!

Funksjoner: 5 Midt på treet. Noe simplere en det jeg liker. et stort minus er at Epg er noe kronglete, men ellers så savner jeg flere funksjoner.

Lyd: Analog lyd er vel analog lyd ikke vits i å poengtere. Musikk fra radio helt greit gir en 6er. Digital lyd: Hadde fått score hadde man kunnet bruke HDMI til å sende dette. Plagsomt å måtte kjøre koakskabel i tilegg til HDMI(whats the point liksom?)

Brukervenlighet: 7. Veldig oversiktlig og fin meny. Litt trekk for at den ikke har flere stillinger på lyd og bilde(blant annet formatjustering)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar