Jeg ser att det er mange som sliter med HDMI på Benq 7700.
Så jeg tenkte å dele min HDMI opplevelse med dere.
Her i helgen monterte jeg opp min nye Benq, med HDMI. Siden jeg også har Component og S-vhs ferdig strekt frem til projector plassen så plugget jeg inn disse også. Nå har jeg en Pioneer 868 som tidligere har blitt kjørt mot en plasma i 720P oppløsning så alt fungerte med en gang jeg plugget dette inn. Bildet på HDMI var strøkent.
I går kveld så kjedet jeg meg litt, så jeg ville teste hvordan bildet ble når jeg gjorde oppskaleringen i reciveren min istedet for i DVD spilleren, så jeg satte ned signalet i dvd spilleren til 576P.
Da ville Benq pluttselig ikke godta bildet som ble sendt via HDMI i det hele tatt. DVS, bildet kom, den sorte bakgrunnen med Pioneer logoen var plutselig vit, og det stod 576P nede i høyre hjørnet, så FADET bildet ut igjen å teksten unsupported kom opp. Etter dette prøvde jeg å koble utenom reciver og rett inn i projector, med samme sørgelige resultat. Hvis jeg gikk inn på komponent å endret HDMI oppløsningen tilbake til 720P så hjalp dette ingenting. DVD spilleren ville liksom ikke godta det ba den om å lagre.
( dette var da med alle kabler koblet inn )
Hvis jeg prøvde å koble opp kun med HDMI så var det fremdeles ikke noe bilde, logoen kom opp, for så å bli borte igjen. Jeg fikk ikke bilde opp via HDMI uansett om jeg stod på hodet og tissa i vinkel.
Når jeg nesten hadde gitt opp, så prøvde jeg å koble opp med KUN HDMI og S-VHS kabel. Da plutselig ville DVD spilleren lagre innstilliingene jeg hadde gjort for HDMI bildet, som jeg da satte opp mens jeg var koblet opp med S-VHS og alt var oppe å kjørte igjen.
Hos meg virker dette som en bug i pioneer spilleren å IKKE i Benq.
Det burde jo ha fungert å sette opp hdmi tilkoblingen når man er koblet opp med component kabel også, siden jeg fikk lov til å gjøre alle valgene og lagre disse. Valgene stod riktig når jeg startet opp dvd spilleren også, iværtfall i menyen, men på displayet på dvd spilleren stod det 576i.
mulig det er noe jeg ikke har skjønnt helt her, men tenkte det kunne være lurt å dele dette med dere andre, tilfelle flere sliter med dette.
Kansje noen av de som har hatt problemer med Denon kunne løst problemet på denne måten, istedet for å flashe firmware på nytt ?
Til han som ville prøve Benq 5120 i Akershus, det er MULIG Spaceworld på Strømmen Storsenter har denne i butikken, jeg tror det er den jeg så i glassmonteren der inne i helgen som var. Butikksjefen er veldig grei, så han kobler den sikkert opp for deg.
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )
http://www.lmbk.no ( modellbiler )