Logo

Offisiell tråd: 7. generasjon Pioneer

Skriv et svar
12.05.2007 20.54.57 #61 av 74
Postet av: monitor
Ja, om du bor ikke langt unna Sverige så har du to muligheter: Kjøpe det fra en svensk aktør da må du ut med 24.995 SEK (22.400) mot 29000 i Norge.

Billigste pris jeg har sett (1999 euro) eks. transport (200euro?)vil medføre at du kan hente den på et postkontor i Sverige for litt over 18000..

For øyeblikket ville en slik handel komme på litt over 21.000 ( da har jeg iberegnet 150euro i frakt)

Så her er det penger å spare!!
Iflg. en annen så er det sjelden at Pioneer tv-er blir solgt på billigsalg i Norge.

Alternativet er da å vente på gode tilbud på konkurenter, for DET finnes det nok av i Norge, og da er det ikke noe vits i å importere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.05.2007 12.14.26 #62 av 74
Postet av: monitor
Har oppdatert en masse priser på kurante tv-er. Pioneer PDP507XA selges pt. for under 28k (+ transport) :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2007 00.11.25 #63 av 74
Postet av: monitor
..og Pioneer PDP 427XA er også ned en tusing idag (også Netshop)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2007 17.29.03 #64 av 74
Postet av: monitor
27169 for PDP 507XA nå..Databasen i Sandefjord :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2007 23.33.08 #65 av 74
Postet av: monitor
"Blueflame" skrev:Jeg hentet den ny TV'n i går. Nydelig skjerm ja, men kan ikke si meg annet enn skuffet over denne. Ok, nå har jeg KUN 1 dags erfaring. Men det var tydeligvis nok til at jeg ble skuffa. En TV til 23500 inkl. stativ er mye penger og da forventer jeg litt mer TV enn denne.

Først må jeg bare si det at bilde fra kabel tv ikke ble mye bra, den gamle CRT TV'n var mye bedre der. Og denne Pioneer'n skal lissom være den beste på SD TV, da tør jeg ikke tenke på hvor elendig alle andre Flat TV'er er på SD tv.

Så summer den litt, det kan være sjenerende ved lavt volum, blir akkurat som en uplight lampe med dimmer som sikkert de fleste har i stuen.

Og min kunne jeg ikke har tilkoblet samme spennings nettverket som hjemmekino forsterkeren, da fikk jeg during i lydanlegget. Så jeg måtte trekke skjøtekabel fra en annen kurs i huset som Tv'n kunne være tilkoblet.

Dessuten synes jeg menystyringen var litt tungvint på denne Tv'n.

Også irriterende at Plasma har glassplate som gir gjennskinn fra lys akkurat som gamle CRT TV'er.

Pr. idag har jeg ikke noe særlig positiv å komme med om denne Pioneer's pdp-427XA toppmodellen. Så mulig jeg bytter denne, føler ikke helt at dette var verdt 23.500,- spenn.


Er 110% enig. Hvordan kan det ha seg at NORSKE kjøpere er villige til å betale mange 1000 lapper mer for Pioneer, når Panasonic kan tilby 99% av kvaliteten til en pris som i ALLE ANDRE LAND ENN NORGE verdsettes til noen få hundrelapper.

Jeg klør meg virkelig i huet, og kommer ikke til å kjøpe Pioneer så lenge de har en særnorsk blodsugerpris på produktene sine....forresten så prøver de seg på å prisbestemme markedet i Sverige også ( samme opplegg som f.eks. ECCO: Du må gjøre som vi sier, og om du ikke gjør det får du ikke lov til å være forhandler for våre produkter. sagt på en annen måte: Du selger dyrt, og kommer du under en hvis pris, så kan du dra til helvete....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2007 09.28.02 #66 av 74
Postet av: gglunde
Ble den lykkelige eier av en Pioneer PDP 427XA i går.
Elnor på Majorstua selger den for 19995,- inkl. dreibart bordstativ. I tillegg får man ca 800 i avslag hvis man tegner seg Cresco kjøpekort (et kort man klippe i to når kjøpet er betalt om 4 mnd).
Dvs. 19200 for denne TVen. Riktignok selger netshop den for 18000, men det er kun med fast bordstativ.

Som sagt, jeg ble positivt overrasket. Har sammenlignet med min gamle Sony CRT; fargemetning, sortnivå, kontrast og naturlige farger. Ut i fra det jeg ser, kan jeg ikke forså påstandene om at CRT fremdeles er bedre på disse områdene. Det gjelder kanskje mot LCD, men ikke på Plasma i denne klassen. Hudtoner fremstår som mye mer naturlig, for ikke å snakke om det flimmerfrie bildet ! . Pioneer har fått litt pepper på sortnivået som ikke er like bra som Panasonic, men som sagt i forhold til CRT er det veldig bra.

NB: jeg har digitale signaler, så hvordan fungere mot analoge skal jeg ikke uttale meg om.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.06.2007 20.50.48 #67 av 74
Postet av: monitor
"thrawney" skrev:Hei,

Er det noen som har noen gode gjetninger når det gjelder prisutviklingen fremover på PDP-427XA? Vurderer å kjøpe den, men synes at den er litt dyr enda. Er det gode sjanser for at den vil synke i pris hvis jeg venter litt, eller vil det ta lang tid? Hadde vært flott å komme under 20.000 for TV+bordstativ... men samtidig ville det vært hyggelig å ha den i stua nå =)


http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... view=price

Så er det bare å følge med. Den skal mere ned når de nye modeller kommer.

Legg merke til at Elkjøp og Lefdal har redusert prisen med 7k. Det er bare det at de bare gjør det når varen ikke er å få tak i fra deres nettbutikk...Det gjør de ofte, for å gi inntrykk av å være billig. Man har jo vært for sent ute når den er "utsolgt". Jeg skulle gjerne se at de beviser at de har solgt produkter til den prisen!! Bare lureri!!
Så var det din tippekonkuranse: Jeg tipper at den skal ned i 14.995 sent til høsten. (15K)

:lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2007 09.49.16 #68 av 74
Postet av: thrawney
Mine erfaringer etter noen måneders bruk av Pioneer PDP427XA:

Jeg er ingen ekspert på bildekvalitet etc. men bildet ser bra ut for mine utrente øyne. Jeg har fulgt diverse guider for å stille inn bildet "riktig" og er fornøyd med resultatet. Det er en flott TV å se film på, og selve TVen er jo også et pent møbel. Synes også lyden var helt OK, så jeg har faktisk utsatt å kjøpe hjemmekinoanlegg i påvente av et trådløst system som virker (lossless?) og ikke koster mer enn TVen. Har klart meg relativt greit med lyden fra selve TVen til nå siden jeg uansett ikke kan ha på veldig høyt volum (bor i blokk).

Har også oppdaget noen problemer:

1. Støynivå. Dette er spesielt utpreget hvis man switcher eller har TVen på et lavt volum. Det kommer en høyfrekvent elektronisk summelyd fra TVen som er litt irriterende, og jeg hadde ikke forventet så mye støy på en så dyr TV. Ser man film og har på litt høyere volum vil man kun merke det under stillere scener og mest ved lyst bilde.

2. Ved switching kan det av og til komme en poppelyd fra høytalerne. Dette er ikke spesielt plagsomt, men vil bare nevne det. Det skjer bare hvis man switcher litt raskt... ca. 1-2 sekunder mellom switchingen kanskje. Poppelyden kan da dukke opp hvis jeg f.eks ser at jeg har switchet meg inn på hotel caesar og raskt switcher videre =)

3. Det neste problemet har antagelig ikke noe med selve TVen å gjøre, tror kanskje dette er et problem for både plasma & LCD, men nevner det uansett... Det er ofte at TVen bommer på formatet på sendingen. Man kan jo fikse det ved å trykke på en knapp til man finner riktig format, men det er litt dumt at den bommer så ofte. Kan være at dette kan fikses ved å kjøpe en digital boks for TV-signalet, men jeg vet ikke sikkert. Har vanlig kabel fra Get nå.

Det var vel de største problemene jeg fant. Det er bare støynivået som er noe stort minus for meg. Vil forresten gi pioneer et pluss for god service. De sendte en hjem til meg for å sjekke ut støynivået. Han gjorde to endringer. La på silikon på noen deler som kunne vibrere og satte på noen tykke klistrelapper bak på TVen for å endre støymønsteret. Utgjorde ingen markant forskjell, men de får pluss for at de forsøker. Mulig man må bo litt sentralt for at de skal komme på hjemmebesøk, ellers må man sende inn TVen for å få dette gjort. Mulig man kan be om å få tilsendt klistrelappene, kan ikke se at man kan trenger tekniker for å klistre på de...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2007 12.20.08 #69 av 74
Postet av: Augemo
Interessant å lese erfaringene dine thrawney. Har kjøpt meg PDP4270XA, men ikke fått testet den enda, da vi snart skal flytte inn i nytt hus. Liker ikke å høre det med summingen. Mange har påpekt dette så jeg håper ikke det blir et problem.

Fra før er jeg "bortskjemt" med en fantastisk 32" CRT Tv (Philips med Pixel Plus 2). Dette skulle være noe av det ypperste som er laget av CRT-tv´er. Spent på om Pioneer´n overgår denne.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2007 12.27.08 #70 av 74
Postet av: AndreWerdenskrieg
"thrawney" skrev:3. Det neste problemet har antagelig ikke noe med selve TVen å gjøre, tror kanskje dette er et problem for både plasma & LCD, men nevner det uansett... Det er ofte at TVen bommer på formatet på sendingen. Man kan jo fikse det ved å trykke på en knapp til man finner riktig format, men det er litt dumt at den bommer så ofte. Kan være at dette kan fikses ved å kjøpe en digital boks for TV-signalet, men jeg vet ikke sikkert. Har vanlig kabel fra Get nå.

Mener du kan fikse dette med å stille inn Get-boksen til å kun sende ut 16:9. Har ikke Get selv, så jeg kan desverre ikke si hvordan du gjør det. Regner med det står under innstillinger.
Ellers skal det være mulig å stille TV'en til å kun sende i 16:9 formatet.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2007 03.30.16 #71 av 74
Postet av: Blueflame
Summingen på min PDP-427XA forsvant etter at jeg satte på "strømsparing1" i menyen. Dette gjør bare at lysstyrken blir en liten tanke redusert, men du ser det nesten ikke. Det var nok til at summingen forsvant på min TV, og jeg sitter bare 3 meter unna. Hører ikke en dritt nå :D
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2007 03.32.36 #72 av 74
Postet av: Blueflame
Optimale innstillinger for Pioneer PDP-427XA og PDP-4270XA
Pro-Justering:

PureCinema - Standard
Fargetemperatur - Mellom
CTI - av
Fargerom - 2
Intelli. farge - av
DNR - Mellom
Mpeg NR - Mellom
BNR - på
Dynamisk kontrast - Mellom
Sort Nivå - på
ACL - av
Gamma - 2
Intelli DRE - på
3DYC - mellom (Slår seg av ved Component eller HDMI)
I-P modus - 2 (går automatisk til optimal ved bruk av Component eller HDMI)

Kontrast : 32
Lysstyrke : +3
Farge : +5
Fargetone : 2 rød
Skarphet : -4
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2007 19.32.50 #73 av 74
Postet av: Quick
Vil bare legge til et par ting for de som har kjøpt denne plasmaen og som er litt bekymret over det som har blitt skrevet her.... : Jeg skjønner ikke hvilken summing det er snakk om...jeg har ihvertfall ingen problemer med det.
Det ble også nevnt noe om jorda stikk kontakt....hvis man bruker jorda stikkkontakt så må man blokkerer jording fra antennesignalet eller annet signalkilde som vil føre til dårligere signal. <Dette er fordi hvis man har jorda stikkkontakt og en kilde til som er jorda kan det oppstå varmgang og brenning som gjør at svakeste ledd av de 2 jorda kildene ryker.
Løsningen er å kjøre uten jorda stikkontakt. Så det var en som lurte på om ujordet stikkontakt var skylden. Det er det ikke...tvert imot.

Dette er et vanlig problem ( ifølge tv reperatører ) og burde vært nevnt i bruker journalen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2007 19.33.51 #74 av 74
Postet av: Quick
Jeg kan i forbifarten nevne at jeg ikke kjenner til ulyden ved bytte av kanal....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar