Logo

Offisiell tråd Pioneer 506 / 436 series.

Skriv et svar
06.10.2005 09.10.57 #76 av 125
Postet av: xuax
"Tannoy" skrev:
"Typhoon7" skrev:
"Tannoy" skrev:Etter å ha kontaktet Pioneer sakser jeg svaret som ble gitt i forbindelse med bestilling av plasma fra Sverige/garanti osv.
Kan dette virkelig være tilfelle?
Jeg trodde at dersom man handlet via internett var norske lover gjeldene?
Tipper det er noen som kan bidra her...(har så langt ikke fått noe svar fra Forbrukerombudet)

Hei

Dersom alle nødvendige papirer er utfylt av forhandleren, så får man normalt noe som kalles Pioneer European warranty.
Dette dekker de fleste reperasjonskostnadene det første året. (Arbeid + deler dersom det er en feil som dekkes av garantien.)
Skriver normalt fordi det er opp til butikken som selger den om de vil gi deg dette.

Kjøper du produktet i Sverige har du full garanti på produktet i Sverige i henhold til hva som er normalt der.
Denne garantien gjelder ikke i Norge og du må selv sørge for frakt/grensepassering til og fra det verkstedet som den svenske forhandleren krever.
Hverken norsk kjøpslov/reklamasjonsrett eller garantien Pioneer Norge AS gir sine kunder, gjelder for produkter kjøpt utenfor Norge.

Husk også at produktet er toll og moms pliktig ved passering av grensen til Norge.

mvh

Det her viser jo kun Pioneers manglende kunnskaper om direktiver (E-handelsdirektivet) og ehandelsloven.

Greit nok med garantien fra Pioneer, men de tar feil mtp lovgivningen.

Jeg mener det samme...er det ikke slik at dersom varen er kjøpr på nettet skal den dekkes av norsk lov, dvs 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett?
Videre må det vel være slik at det er Pioneers ansvar dersom varen går i stykker og at de skal dekke både frakt og reparasjon?
(da blir vel dette billigst i Norge)...
Har du en url til denne lovgivningen?

Det er vel slik at når du kjøper varen på ett utenlandsk nettsted som sender varen til Norge så påtar dette nettstedet seg de forpliktelesene som kommer utover lovgivningen i det aktuelle landet. Kjøper du varen og frakter den selv over grensen gjelder bare lovgivningen for det aktuelle landet.
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2005 10.55.00 #77 av 125
Postet av: jazzen
Heisann!!

Nå ser det ut som disse mediacenter boxene begynner å komme for fullt her.... Det jeg lurer på er om jeg kan bruke de med min Pioneer FDE,? Ettersom jeg har skjønt så er det bare XDE som kan brukes som monitor, men dette mediacenter opplegget oppererer kanskje med en annen løsning?

Er det noen som kan svare på dette?

På forhånd takk
10.10.2005 14.40.41 #78 av 125
Postet av: Knut
"jazzen" skrev:Heisann!!

Nå ser det ut som disse mediacenter boxene begynner å komme for fullt her.... Det jeg lurer på er om jeg kan bruke de med min Pioneer FDE,? Ettersom jeg har skjønt så er det bare XDE som kan brukes som monitor, men dette mediacenter opplegget oppererer kanskje med en annen løsning?

Er det noen som kan svare på dette?

På forhånd takk

Jeg tror om du kjøper et ferdig mediasenter vil denne ha dvi eller hdmi-utgang som kan kobles til FDE-versjonene, men vet ikke sikkert. Noe annet ville vært litt rart synes jeg.
Knut
12.10.2005 05.58.14 #79 av 125
Takk for svaret.. Enn så lenge så får xboxen duge som mediacenter :)

Et par spm til.. Hvordan er det med innbrenning? Hvor bekymret bør jeg være for at det skal skje?

Også har jeg tenkt å kjøpe meg noe høytalere til denne deilige tv'en også... Helst pioneer der også., men også andre merker er aktuelle.. Er det noen av dere som har noe å annbefale. Har mest lyst på noen som er litt tynne og høye som kan stå på gulvet ved siden av tven...

Takk for all hjelp.
19.10.2005 05.58.15 #80 av 125
Ingen som har noe info om innbrenning vedr denne tv'en ?

Fikk forresten en digitaltuner fra canaldigital i går... og unskyld ordbruken, men fy f######### så mye bedre bildet ble! Er ikke til å tro :P !! Krystallklart..helt fantastisk!

Det er jo en skam å kjøre plasmaen uten :)

Venligst skjerp ordbruken. Arntos
19.10.2005 09.02.58 #81 av 125
Postet av: arntos
Du trenger nok ikke være bekymret for innbrenning. Nyere skjermer har rensefunksjon. Høytalere kan jeg anbefle SV-810 fra pio men de er kanskje litt større enn du har tenkt. Men generelt har pio gode høytalere.
19.10.2005 12.46.37 #82 av 125
Hehe,, Jeg skal skjerpe ordbruken :) .. Var bare så glad for resultatet :)

Rensefunksjon sier du? hva innebærer det? er det noe som tven fikser selv?

Og hva er prisen på de høytalerne du annbefaler der, og har du evt link til noe bilde av de? Fant ikke noe ved første forsøk her..

Men ja...er egentlig mest hypp på å ha alt i pioneer ja, når jeg først er igang :)
20.10.2005 10.17.17 #83 av 125
Jeg har ett lite spm til.. Jeg har akkurat fått meg dig.tuner fra canaldigital og bildet er knall. Men jeg har et lite prob. Når jeg kjørte tv på analoge linja så var feks prog som hotelcæsar (ja jeg ser på hotell cæsar hver eneste dag :shock: ) i et format som gjorde at skjermen ikke var fylt helt ut..også endel filmer.. Men nå men dig.tuner så ser det ut som bildet rett og slett er for stort for tven.. Tv2 logoen er klint oppe i hjørnet og hodet blir kappet av..

Er utrolig irriterende... er det noe jeg kan gjøre med det? Har prøvd å endre format på selve tven, men det hjelper ikke...den står på 16:9 (wide) defualt.

Hjeeelp!!
20.10.2005 16.04.57 #84 av 125
Postet av: Rune
Prøv å sjekk om at dekoderen er satt til 16:9 TV.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
21.10.2005 06.07.12 #85 av 125
Har gjort det også. Ser ut som det bare er TV2 det skjer på :(
22.10.2005 13.31.15 #86 av 125
Postet av: manfred
Hvem rensefunksjon er det du referer til? Jeg har den nye pio 436 og har fått en liten inbrenning av logen og klokken som er på frokosttv nede i høyre hjørnet. Og jeg kan ikke akuratt si at jeg har sett så mye på frokost tv, men regner bare med at jeg har hatt litt høy kontrast i innkjøringsfasen og det ser ut som det er på vei vekk nå.

Lurer fælt på hva denne rense funksjonen er, eller at pioneer har en sånn funskjon som flytter bildet innimellom som andre tv'er har.

Er ikke veldig markant, og ser det ikke fra sofaen, men hvis jeg studerer nærme og bakgrunn er lys ser jeg det
02.11.2005 23.05.44 #87 av 125
Ser at 506 XDE fikk full score i siste Lyd & Bilde - løp og kjøp !!!!!
Knut
02.11.2005 23.30.10 #88 av 125
Postet av: a|ex
Jeg ville kjøpt skjermen for den kvaliteter, ikke fordi Lyd&Bilde sier den er bra. De har som regel dårlig peiling på flatskjermer, og denne reportasjen var i likhet med de fleste andre om samme tema full av feil.
24.11.2005 16.40.40 #89 av 125
Pioneer 436 XDE testens udiskutable vinner. Og denne testen er vel seriøs!!

Les her
Knut
24.11.2005 18.15.00 #90 av 125
Postet av: ragnar.o
Har lest det meste av tråden uten å bli noe særlig klokere .
Vurderer seriøst pioner plasma.
Tenkte da på en 436FDE da jeg ikke har bruk fo 2 HDMI + de andre forskjellene på 436XDE.
Har forstått det slik at panelet er det samme i disse to modellene.
Hvis ikke ,hva er forskjellen?
Har en Force DVD master tuner med digital utgang ,har denne funksjon som hdmi?

Alle svar mottas med takk.

Ragnar
Skriv et svar