Knut
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
[quote="Johnny Denon"]Ser at i seneste utgave av "Expert-avisen" så annonserer de PDP436FDE til 29.999.- INKLUSIV veggfeste eller bord. Er dette et bra tilbud og hva går jeg "glipp" av ved kjøp av FDE foran XDE? Er ikke heli inne i dette ennå
[/b][/quote]
Tror FDE-versjonen mangler PC-inngang ...
Knut
Johnny Denon
Aktiv
E-post
[quote="Knut"][quote="Johnny Denon"]Ser at i seneste utgave av "Expert-avisen" så annonserer de PDP436FDE til 29.999.- INKLUSIV veggfeste eller bord. Er dette et bra tilbud og hva går jeg "glipp" av ved kjøp av FDE foran XDE? Er ikke heli inne i dette ennå
[/b]
Ok. Men er det et must? De er vel stort sett like "innholdsmessig" med tanke på bildekvalitet og lyd? Hvis man bruker vanlig dvd-spiller m/HDMI er vel dette med PC-inngang kun for spesiellt interesserte. Eller?
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Knut
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
[quote="Johnny Denon"][quote="Knut"][quote="Johnny Denon"]Ser at i seneste utgave av "Expert-avisen" så annonserer de PDP436FDE til 29.999.- INKLUSIV veggfeste eller bord. Er dette et bra tilbud og hva går jeg "glipp" av ved kjøp av FDE foran XDE? Er ikke heli inne i dette ennå
[/b]
Ok. Men er det et must? De er vel stort sett like "innholdsmessig" med tanke på bildekvalitet og lyd? Hvis man bruker vanlig dvd-spiller m/HDMI er vel dette med PC-inngang kun for spesiellt interesserte. Eller?[/quote]
Ja, tror ikke FDE-versjonen på noen måte er dårligere enn XDE-versjonen, det er bare inngangen som mangler ... ser slik ut fra spesifikasjonene ....
Knut
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Du kan sammenligne FDE og XDE i produktsøk her. Hovedforskjellene er at XDE har 2 HDMI innganger (FDE bare 1), PC inngang, PIP og PAP, digital tuner, home gallery og en mer påkosted fjernkontroll.
monroe
Aktiv
E-post
"rottweiler" skrev:hei! det er ikke pc utgang på fde versjonen.tror den er avskåret med bare en hdmi kobbling også.elkjøp kan levere 436xde versjonen for 39.999.fekk beskjed om dette på mail i dag.ser dei selger 436xde til 36.999 på digi world.det laveste eg har sett til nå.obs er så passe ny modell vil nok dette en del i pris.ville også ventet litt med kjøp til pålitlige rasporter om hvordan den nye serien til pioneer takler sortnivået er ute.dette har vært den store hemskoen til pioneer vs fex panasonicth pv500e som etter min mening er det beste kjøpet av plasma tv på markedet til nå.
Sendte en mail til fyndbörsen ang. 436xde. De skal ha kr.30.995 svenske, som er ca.kr.25.700 norske. Har vurdert en sånn en. Ingen som har testet den ennå?
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Var å kikket på Pioneer sine forskjellige modeller i går.
De har absolutt sine fordeler. Lysstyrken og fargjengivelsen er veldig bra. Jeg fikk kun sett dem på DVD og HDTV og er dermed litt usikker på hvor bra de er på vanligt analog signal som jeg mener er noe av det de har slitt med mest tidlgiere. Sortnivået har enda noe å gå på og jeg er usikker på hvor stor forskjell det egentlig er på den forrige versjonen og årets versjon. Er i tvil på om den er 4 ganger bedre.
Prisen er iallfall blitt veldig hyggelig. 29.995 som expert tar for 436FDE er en absolutt godkjent pris.
Skal prøve å komme med noe bilder som viser Pioneer sine fordeler mot andre plasma. At de ikke har en glassfront er en stor fordel.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
lucy
Aktiv
E-post
"Rune" skrev:Var å kikket på Pioneer sine forskjellige modeller i går.
De har absolutt sine fordeler. Lysstyrken og fargjengivelsen er veldig bra. Jeg fikk kun sett dem på DVD og HDTV og er dermed litt usikker på hvor bra de er på vanligt analog signal som jeg mener er noe av det de har slitt med mest tidlgiere. Sortnivået har enda noe å gå på og jeg er usikker på hvor stor forskjell det egentlig er på den forrige versjonen og årets versjon. Er i tvil på om den er 4 ganger bedre.
Prisen er iallfall blitt veldig hyggelig. 29.995 som expert tar for 436FDE er en absolutt godkjent pris.
Skal prøve å komme med noe bilder som viser Pioneer sine fordeler mot andre plasma. At de ikke har en glassfront er en stor fordel.
Synes det er rart ikke Pioneer kommer med høyere oppløsning på skjermene spesielt 506 serien. De kjører med samme oppløsning som på forrige modell. Det er faktisk høyere oppløsning på 50PV500 og enkelte andre 50". Det er jo en fordel å slippe og nedskalere HDTV sendinger. Spesielt på 1080i sendingene. Fikk tilbud fra Elprice på 506XDE til 44.995,-
Si vis Pacem, Para bellum
a|ex
Meget Kunnskapsrik
E-post
Det er bare pioneer som kjører med 1280x768 av plasmaprodusentene, og det er vel en mer optimal oppløsning enn 1366x768 spør du meg. HDTV er på 1280x720, og det det er derfor mindre oppskalering som skal til på pioneer sine skjermer.
rottweiler
Aktiv
E-post
"Rune" skrev:Var å kikket på Pioneer sine forskjellige modeller i går.
hei rune!har ikke fått sett den nye pioneer serien sjøl enda,men vist du kunne velgt mellem panna pv500 eller pioneer436xde hva ville du velgt?eller er det for tidligt å utale seg.(bruksområde tv via digi parabol,fotballkamper,film på dvd)virker på deg som om sortnivået fremdeles henger etter pv500
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Jeg er faktisk usikker. Begge har sine fordeler.
Titter man mye TV i dagslys så tror jeg Pioneer vil være det beste valget grunnet den er svært lyssterk. Jeg tror nok at Panasonic har generelt litt mindre støy i bildet og et litt bedre sortnivå. Men nå har jeg bare sett 436XDE på et HDMI signal fra en DV989 slik at min erfaring med den er noe begrenset.
Utendemessig er det jo ingen tvil. Pioneer er bare nydelig. Bruker også en del mindre strøm om det har noe å si.
Mvh
Rune
lucy
Aktiv
E-post
"a|ex" skrev:Det er bare pioneer som kjører med 1280x768 av plasmaprodusentene, og det er vel en mer optimal oppløsning enn 1366x768 spør du meg. HDTV er på 1280x720, og det det er derfor mindre oppskalering som skal til på pioneer sine skjermer.
HDTV er ikke bare 1280x720. Det er også 1920x1080. Jeg er klar over at EBU går for den progressive varianten men så lenge USA har valgt 1080i er det stor sannsynlighet for at fremtidige HDTV sendinger inneholder begge formater.
a|ex
Meget Kunnskapsrik
E-post
1080i er bare tull spør du meg. 1080p derimot er ekte HDTV! Men foreløpig er det jo svært vanskelig å oppdrive både skjermer og kildemateriale i dette formatet, så det er ikke et aktuelt tema. Foreløpig er det 720p som vil gjelde lenge fremover.
Hva er argumentet for å kjøpe 1366x768 kontra 1280x768? Bedre resultat ved visning av 1080i? Jeg tror ikke det vil bli noe synlig forskjell i det hele tatt.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Den eneste grunnen er at hvis man har 1366 x 768 og kjører inn 1366 x 768 fra en PC så vil bredde høydeforholdet bli rett. Sender man inn 1280 x 768 fra PC så tror PC'n at det er en 15:9 skjerm og justerer etter det, mens bildet på skjermen blir vist i 16:9. En rund sirkel vil dermed vises som litt oval. (enda værre på skjermer med 1024 x 768)
Mvh
Rune
lucy
Aktiv
E-post
"a|ex" skrev:1080i er bare tull spør du meg. 1080p derimot er ekte HDTV! Men foreløpig er det jo svært vanskelig å oppdrive både skjermer og kildemateriale i dette formatet, så det er ikke et aktuelt tema. Foreløpig er det 720p som vil gjelde lenge fremover.
Hva er argumentet for å kjøpe 1366x768 kontra 1280x768? Bedre resultat ved visning av 1080i? Jeg tror ikke det vil bli noe synlig forskjell i det hele tatt.
Hva som er ekte og uekte HDTV tror jeg ikke vi kan avgjøre. Der er vel mye som tyder på at 1080p blir den nye standarden, men om det er ekte???? Vi kan jo bare fortsette med 4K som er enda mer ekte. Hvorvidt TV selskaper, distributører og produsenter av TV programmer tar hensyn til at du synes 1080i er noe tull er noe usikkert. Jeg snakker ikke om 1366x768, men FULL HDTV oppløsning som begynner å komme på LCD paneler. De er tross alt bedre og skalere ned enn opp.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post