Logo

Offisiell tråd - Panasonic TH-37PA50 og TH-42PA50

Skriv et svar
03.09.2005 22.08.25 #76 av 190
Postet av: Zappa
I basen står det at PA50 har 'Bilde og bilde (PAP)'. Hva er dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2005 22.41.16 #77 av 190
Postet av: Rune
"Zappa" skrev:I basen står det at PA50 har 'Bilde og bilde (PAP)'. Hva er dette?

Mulighet for å se to ting samtidig. Desverre var det slik at PA30 hadde det, men PA50 har det ikke. Det er nå rettet i databasen.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
04.09.2005 10.33.14 #78 av 190
Postet av: Zappa
"Rune" skrev: Desverre var det slik at PA30 hadde det, men PA50 har det ikke. Det er nå rettet i databasen.

Hehe - da var jeg ikke helt på jordet likevel.

En annen sak. Fjernkontrollen har en normal-knapp ('N'). Når jeg trykker på denne får TV'en full pakke med kontrast, mm. Hadde et Panasonic-TV tidligere, og der kunne jeg stille verdiene på denne knappen. Er det noen som vet om dette er mulig, og evt hvordan man gjør det?
04.09.2005 12.53.40 #79 av 190
Postet av: 9kki
"N" Knappen stiller vel bare tv`n tilbake til fabrikkinnstillingene.
08.09.2005 21.52.17 #80 av 190
Postet av: eppen
Etter mye vurdering har jeg gått for en 42". Fantastisk TV. Hvis noen er interresert i mine erfaringer med kjøp av dette TV fra http://www.Nomatica.no så kan det leses her: http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=3141

Og hvis noen trenger veggfeste eller originalfot til tven så har jeg ett av hver til overs. Veggfeste etter feilkjøp :roll: og fot da det fulgte med tven selv om det ikke skulle :shock: . Mail meg hvis interresert.

eppen
25.09.2005 14.49.22 #81 av 190
Postet av: Quentin
Hei

Vet ikke om det er postet, men ser at http://www.siba.no selger denne 42" for
17 150,-

http://www.siba.no/Product/Product.aspx ... -61+tommer
TV: Phillips 32" 50hz
Forsterker: Pioneer VSX-1015-S (7.1 THX)
Høyttalere: Pioneer S-VLF3 (på vegg)
Opptaker: Pioneer DVR-530H S
DVD-spiller:Gammel Sony
Spill: X-box (mod. m/160GB HD)
28.09.2005 20.17.47 #82 av 190
Postet av: Ken_Tucky
Ja, nå er det blitt pa50 på meg også.
Brukte angreretten og returnerte LG px3'en til Elkjøp i dag, pga diverse småproblemer jeg har hatt med den (som jeg har skrevet om i en annen tråd).

Kjøpte pa50'en på Thorn her i Tromsø. Måtte ut med 21.600 inkl. bordstativ - synes det var en forholdsvis grei pris.

Meget bra tv, og jeg ser at den har hakket bedre bilde enn LG'en.
Den har også mye raskere respons ved skifte av kanaler / skjermformat, og det synes jeg var positivt. LG'en var i tregeste laget synes jeg.

Men jeg merker at det er litt gradering på enkelte kanaler, faktisk litt mer enn LG'en hadde, selv om andre kanaler ser bedre ut enn LG.
Holmgang på tv2 akkurat nå er knallbra, mens Rosenborg-kampen på tv3 ser nokså dårlig ut. Fargene på de røde trøyene flyter mye ut, og det er mye graderinger på banen.

Men uansett, jeg liker denne tv'en bedre enn LG. Den virker rett og slett litt mer forseggjort, selv om den ikke har like mange finesser.
28.09.2005 20.18.31 #83 av 190
"Ken_Tucky" skrev:Ja, nå er det blitt pa50 på meg også.
Brukte angreretten og returnerte LG px3'en til Elkjøp i dag, pga diverse småproblemer jeg har hatt med den (som jeg har skrevet om i en annen tråd).

Kjøpte pa50'en på Thorn her i Tromsø. Måtte ut med 21.600 inkl. bordstativ - synes det var en forholdsvis grei pris.

Meget bra tv, og jeg ser at den har hakket bedre bilde enn LG'en.
Den har også mye raskere respons ved skifte av kanaler / skjermformat, og det synes jeg var positivt. LG'en var i tregeste laget synes jeg.

Men jeg merker at det er litt gradering på enkelte kanaler, faktisk litt mer enn LG'en hadde, selv om andre kanaler ser bedre ut enn LG.
Holmgang på tv2 akkurat nå er knallbra, mens Rosenborg-kampen på tv3 ser nokså dårlig ut. Fargene på de røde trøyene flyter mye ut, og det er mye graderinger på banen.

Men uansett, jeg liker denne tv'en bedre enn LG. Den virker rett og slett litt mer forseggjort, selv om den ikke har like mange finesser.

Glemte å si at bildet var sinnsykt bra på dvd via component. Ble skikkelig imponert!
28.09.2005 21.02.31 #84 av 190
Postet av: Typhoon7
Gratulerer med ny TV.

Selv er jeg ikke så plaget med graderinger på fotballsendigene på TV3, men fotball på TV2 er en del bedre. (Bare så synd kampene er så mye dårligere på TV2)

Ser du nevner bildemodus i et annet innlegg.

Selv er jeg motstander av den dynamiske modusen. Normal er i mine øyne det eneste som fungerer på signaler fra kabeltv.
På komponentinngangen har jeg prøvd litt med både Normal og Cinema. Normal er også å foretrekke ved bruk av DVD via komponent.

Har brukt DVE til kalibrering, men har allikevel finjustert ved å bruke enkelte scener fra enkelte filmer, for å finne de innstillingene jeg ønsker på kontrast og lysstyrke.
29.09.2005 07.27.02 #85 av 190
Grattis med ny tv ja.

Når jeg leter i forumet ser jeg mange som returnerer sin første plasma for så å ende opp med Panasonicen. Men kan ikke se at noen har byttet inn panasonicen.
(Jeg gjorde selv det samme)
29.09.2005 09.50.10 #86 av 190
Postet av: tratten
Har selv en Panasonic TH-42PA50 og må si meg veldig fornøyd :D Menneh, bruker denne mye til å se fotball og spesielt engelsk på Canal+.Opplever selv at fargene noen ganger flyter litt ut(gjelder først og fremst draktene og særlig røde drakter).Merker også at noen kanaler har bedre sendinger enn andre.Håper kanskje noen har tips om innstillinger på denne Tv'en ved fotball titting :wink:
29.09.2005 10.39.23 #87 av 190
Kjøp deg DVE
Verdt hver eneste krone!!
Veldig lærerik også :D
29.09.2005 17.05.22 #88 av 190
Postet av: tratten
Okay...Takk for tipset :wink: Vet du kanskje hvor jeg kan få kjøpt det og pris:)Har ikke helt peiling, men alt for at fotballkampene skal se best mulig ut :D
30.09.2005 18.16.36 #89 av 190
"9kki" skrev:Kjøp deg DVE

Ja, har hørt en del snakk om DVE på forumet her.
Hvor får man tak i det, og hva er prisen?
30.09.2005 18.56.19 #90 av 190
Postet av: Typhoon7
"Ken_Tucky" skrev:
"9kki" skrev:Kjøp deg DVE

Ja, har hørt en del snakk om DVE på forumet her.
Hvor får man tak i det, og hva er prisen?

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=1833
Skriv et svar