skronk
Aktiv
E-post
Hmm.. lurer på om vi skal slå til på en 42px70 her som koster 9995 på lefdal!
Lurer bare på det med PX (digital tuner for mpeg 2). Hvordan fungerer det i norge? Vil denne fungere likt en analog tuner? Jeg trenger bare å plugge i antennekabelen så er vi i gang?
Vet at jeg trenger en ekstra boks når vårt digitale bakkenett kommer (mpeg 4?) men jeg lurer bare på en denne fungerer out of the box i norge sånn som det er nå jeg...
Har en smule for lite peiling
EDIT:
Ser at produktert er anbefalt av hjemmekino.no, det er jo fint. Men hva betyr det som står på "minus"? "kun 4:3 oppløsning"? Er ikke dette fullscreen da? Dvs at den ikke takler widescreen? Syns det ser ut som en widescreen-tv jeg... altså ingen 16:9?
"Feed me a stray cat"
monitor
Prisjeger og frihetskjemper
E-post
"skronk" skrev:Hmm.. lurer på om vi skal slå til på en 42px70 her som koster 9995 på lefdal!
Lurer bare på det med PX (digital tuner for mpeg 2). Hvordan fungerer det i norge? Vil denne fungere likt en analog tuner? Jeg trenger bare å plugge i antennekabelen så er vi i gang?
Vet at jeg trenger en ekstra boks når vårt digitale bakkenett kommer (mpeg 4?) men jeg lurer bare på en denne fungerer out of the box i norge sånn som det er nå jeg...
Har en smule for lite peiling
EDIT:
Ser at produktert er anbefalt av hjemmekino.no, det er jo fint. Men hva betyr det som står på "minus"? "kun 4:3 oppløsning"? Er ikke dette fullscreen da? Dvs at den ikke takler widescreen? Syns det ser ut som en widescreen-tv jeg... altså ingen 16:9?
PX betyr at den har en digital tuner OG en analog. Den har dessuten en digital optimizer. Jeg så den idag hos en venn hjemme, og for den prisen så får du ikke noe bedre i den størrelsen.
Mht. 4:3 oppløsning, så er det noe annet enn i hvilken modus du kan se bildet: ALLE modusser er tilgjengelige: Automatisk, 4:3 16:9 zoom 1 zoom 2 zoom 3 osv osv.
skronk
Aktiv
E-post
Ok.. Takk for svaret! Blir nok så vi skaffer en slik.
"Feed me a stray cat"
Rune
Nerd
E-post
Nettside
At oppløsningen kun er 4:3 er kun et problem med pc bruk til surfing og slikt (proporsjonene vil bli feile)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
skronk
Aktiv
E-post
"Rune" skrev:At oppløsningen kun er 4:3 er kun et problem med pc bruk til surfing og slikt (proporsjonene vil bli feile)
Surfing har jeg Wii til..
Edit: Takk for at du handlet hos Lefdal
*glede seg til torsdag* (om de klarer å levere til rett tid da)
EDIT:
Husker å ha lest en plass (sikkert i denne tråden) at panasonic "kjører inn" plasmaene sine på fabrikken slik at jeg ikke trenger å tenke noe på dette når jeg får den hjem til meg. Noen som kan bekrefte dette litt mer?
Lurer også på om noen kan tipse litt om hvilke instillinger som funker best. Leste at noen var bare sånn passe fornøyd til de fikk tweaket litt på innstillingene og nå var alt topp
"Feed me a stray cat"
Kremkake
Aktiv
E-post
Åpnet en egen tråd - men liten respons. håper noen kan hjelpe meg her..
Jeg vurderer en PV/PX700 - grunnen for det er ganske mye pga. bedre lyd og flere scart innganger (lettere tilgjengelig??) pga dekoder, dvd og PS2.
Hva sier folk til dette - er 700 verdt de 4000 de koster mer enn 70?
et annet (nybegynner sikkert):
hvorfor er denne; Panasonic TH-42PV700 Plasma 1024 x 768 42" kr 17 590,- dyrere enn Panasonic TH-42PX700 Plasma 1366 x 768 50" kr 14 535,-. hovedforskjell er lydbehandling og bilde på bilde?
er det evt. verdt det.
Kremkake
Aktiv
E-post
får å poengtere det (kanskje ikke engang nevnt fra før).
jeg skal ha TV'n på veggen, og det er defor viktig med lett tilgang til Scart. Noen som vet hvilke av Panasonic modellene som har dette?
Rune
Nerd
E-post
Nettside
42PX700 har samme oppløsning som de andre (1024 x 768)
Grunnen til at 42PX700 og 42PV700 er samme tv men PX700 har digital tuner. Px700 er nok billigere grunnet større tilgjengelighet og større utvalg av butikker.
Når det gjelder scart er det vel viktig at de peker ned og ikke bak når det er snakk om tilgjengelighet. Tror ikke det er forskjell på de forskjellige modellene når det angår plassering.
Mvh
Rune
Kremkake
Aktiv
E-post
ok, hvordan peker de på PX70 - bakover (mener å ha lest at de var vanskelig tilgjengelig der).
Men utifra det jeg leste på prissammenligning, så den billigste en 50 tommer, men den dyreste en 42 tommer.
Og grunnen til den dyrere 42 tommer TV'n er bedre lyd og PiP?
PiP er ikke nødvendig for meg, har bare en dekoder uansett
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Begge er 42. (som navnet tilsier)
Mvh
Rune
Kremkake
Aktiv
E-post
det var det jeg stusset over da jeg la inn innlegget for en halvtime siden, for da jeg kopierte fra mitt søk på panasonic over 42 tommer, stod den billigste som 50 tommer, men ser nå at en eller annen har rettet på det.
hva vil du anbefale - er forskjellen på 3000 mellom PV70 og PX700 verdt pengene, og er forskjellen på 3000 mellom de to 700 (PX og PV) verdt pengene?
Kremkake
Aktiv
E-post
leste et sted at scart-inngangene på PX70 er lite tilgjengelige, noen som vet noe om dette for PX700?
tenker å henge en evt. tv på veggen, så da er det greit om det er lett å sette inn scart til video, ps2, dekoder osv.
siste spm; er lydforskjellen på 700 og 70 så mye bedre at det er verdt 5000 i prisforskjell?
Carmen
Aktiv
E-post
hva er forskjellen mellom Panasonic TH42PX74E og Panasonic TH42PX70.
På exspert sa de at PX74E var nyere. Stemmer det eller? Noen som vet noe om saken?
monitor
Prisjeger og frihetskjemper
E-post
Carmen først: NEI det er ikke en nyere modell. Det er en modell som i all hovedsak er lik 42X70, men som er laget kun for denne kjeden. (Kan være noe softwareforskjeller f.eks. mindre minne i tekst tv) Den SKAL dog være forskjellig, slik at selskaper som annonserer med "prisgaranti" alltid kan si at det ikke er samme tv.... "E" står for "Europe", altså en europeisk modell.
Mht. diskusjoner rund prisforskjeller mellom PX70 /PX700: Nei 5000 i prisforskjell er for stor. Årsaken til misforholdet er den ekstrem lave prisen på PX70; For 5000 kroner kan du få en lydopplevelse som ikke kan sammenlignes med PX700.... Den har nok flere finesser, men de er ikke verdt 5k!!
Kremkake
Aktiv
E-post
prisen fyker til himmels.
Var sist inne på lefdal og sjekket prisen for noen dager siden, da kostet PX70 9950 kr (el no) - ser nå at den er oppe i over 11000. noen som har noen tanker på hvor lenge det er til den kommer ned under 10k igjen?