Logo

Offisiell tråd Panasonic PV70, PV700 og PX70

Skriv et svar
22.05.2007 13.35.34 #106 av 241
Postet av: monitor
- Innstillingen på skjermen, signalstyrken, lysstyrken i rommet, bildekilde osv., har mye å si hvordan et produkt tar seg ut i butikken.

Om begge to er kallibrert, og kjørt inn riktig får du et bedre innblikk i hvilket bilde som er best.

Hvordan det er med servicen på Panasonic kontra Samsung, bør du spørre brukere her i forumet om. Jeg ville uansett ikke stole på hva EN selger sier. Det kan hende at han bedre fortjeneste på å selge deg en Samsung kontra en Panasonic.

Jeg har ikke noe dårlig erfaring med å kjøpe fra nettet, men har aldri hatt noe problemer med disse produktene heller.

Slik du fremstiller det burde du spørre deg selv: Hvor mye er jeg villig til å betale mere for å kjøpe fra en forhandler med de fordelene det har, fremfor å kjøpe fra en nettbutikk.

Til slutt: Det finnes nettbutikker med henteadresser... :lol:
http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... view=price
11890 + transport i skrivende stund
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.05.2007 14.12.13 #107 av 241
Postet av: xvis
Hei og takk for innspill!

Er fersk både mht flatskjerm og dette forumet, så jeg behøver litt mer kunnskap før jeg hopper på noe.

Tilbake til tvpusheren, så var det samme kilde på begge, og samme lysforhold. Men om de var riktig kalibrert, er jo umulig å si.

De med erfaring fra Samsung kan gjerne hive seg på og si hva de mener!

Det med servicenivået til Panasonic fikk jeg forsåvidt bekreftet av elprice-pusheren. Han hadde også store problemer med å få kontakt med salgsapparatet til Panasonic.

Elprice hadde ikke PV70 inne, men i bestilling da jeg var der, og det var når jeg spurte om han hadde anelse om når han fikk inn bestillingen han slo ut hendene og trakk på skulderen. Sa det samme som den andre tv-pusherern at det var vanskelig å få tak i noen som helst fra Panasonic.

Det med henteadresser funker vel best på østlandet, og ikke så godt lengre enn langt fra sinsenkrysset!?
22.05.2007 16.02.34 #108 av 241
Postet av: AndreWerdenskrieg
Den nye Samsungen har jeg hørt skal være meget bra, uten at jeg har sett den selv. De må isåfall ha gjort ganske store forbedringer, for de forrige modellene har vært langt unna Pansonic's kvalitet. Samsung har heller aldri hatt et sortnivå som har imponert, langt i fra faktisk. Samsung opererer også med Dynamisk kontrast, noe som er noe helt annet enn skjermkontrasten til Panasonic og Pioneer.
Jeg har sett Samsung, Pioneer og Panasonic side om side, og det var aldri problemer med å se at både Panasonic og Pioneer var langt bedre TV'er. Men som sagt, de nye modellene har jeg ikke sett.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
23.05.2007 11.53.13 #109 av 241
Postet av: euphoria
"enur" skrev:Noen som vet når den kommer og eventuelt ca pris?

Nå har det i det minste dukket opp priser på 50PX700:
http://hjemmekino.no/database/tvinfo.as ... view=price

Ingen har de på lager ennå, men Mamoz opererer med ubekreftet ETA på 30. juni, så da er det vel rundt den tiden importøren får leveransen til Norge.
23.05.2007 15.12.41 #110 av 241
Postet av: joffe11
Lurer på når de 50px700 blir tilgjengelig, og om prisen virkelig blir 22" fra amentio. Er det trygt å kjøpe fra Amentio. Lurer litt fordi jeg sendte dem en mail for 2 dager siden og ikke fått svar. Blir litt skeptisk at de ikke svarer på mail som kan føre til at de får et salg.
29.05.2007 08.47.26 #111 av 241
Postet av: Affen
"joffe11" skrev:Lurer på når de 50px700 blir tilgjengelig, og om prisen virkelig blir 22" fra amentio. Er det trygt å kjøpe fra Amentio. Lurer litt fordi jeg sendte dem en mail for 2 dager siden og ikke fått svar. Blir litt skeptisk at de ikke svarer på mail som kan føre til at de får et salg.

Har opplevd det samme som deg, så jeg valgte komplett da jeg kjøpte, tror de rett og slett ikke svarer på mail jeg.....

Synes dog det er en dårlig strategi fra en nettbutikk!

Men det var en som kjøpte tv derfra omtrent samtidig som jeg kjøpte fra komplett (pv 600), tror han fort sparte ca 1.000 - 1.500 kr. Men problemet kan jo komme hvis det skulle skje noe med tven, vet ikke hvordan servicen deres er.
29.05.2007 12.16.28 #112 av 241
Postet av: enur
Vi har brukt Amentio flere ganger gjennom jobben og de leverer alltid raskt og korrekt, har dog ikke kjøpt så store ting som TV-er derfra.
Det beste er alltid å ringe da mail uansett hvor vil føre til forsinkelser.

Det jeg sitter å stusser på er når man kan få tak i PV700... Denne skal jo være bedre enn PV70 sant og ha noen flere innganger på TV-en etter hva jeg har forstått. Tror jeg nesten er nødt til å ha de ekstra inngangene i og med at det skal kobles til både Xbox, DVD spiller og forsterker.

Ingen som vet noe rundt 700?
29.05.2007 12.43.45 #113 av 241
Postet av: enur
Ville bare legge til at jeg nettopp snakket med Rolfs Elektro her i Kristiansand angående PX700 50" TV-en. De hadde en på vei inn på lager som jeg nå har bestillt :D Så nå har jeg ny TV om ca 1 uke :D

De skulle ha rett i overkant av 25 000 kroner for den ferdig levert på døren og koblet opp i stua :) Selgeren skulle til og med komme hjem til meg for å personlig koble opp xbox, forsterker med mer på skikkelig vis.

DET kaller jeg service!
30.05.2007 12.07.56 #114 av 241
Postet av: kjelle
panasonic 50" px70 koster nå 16000kr på avshop!!! billig!!
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
31.05.2007 01.11.02 #115 av 241
Fant en link som har testet flere modeller , blant disse den nye Panasonic 50PV70, og42PV70 :mrgreen:

http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/plasma ... 50px70.htm
31.05.2007 08.04.15 #116 av 241
1024*768 ?? på 50" ?? tviler litt på den testen der når de ikke greier å få med seg rett skjermoppløsning engang
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
01.06.2007 12.29.30 #117 av 241
Verre med AVfrorum, som går ut med feil pris, enn en test som gir en feil faktaopplysning. Det skjer stadig: I "Lyd og Bilde" sin kåring av fjorårets plasmaskjerm (Pioneer - Panasonic) ga de Pioneer feile karakterer på bilde /kontrast som da ble sendt ut til alle abbonementer.
Det er ingen som avfeier kåringen av vinneren i testen av den grunn.

Og så er testere ofte ueninge. Bare se hva man mener om f.eks. Philips 50PF9631 i de ulike testene..

Når det er sagt, så har ALLE tester begrenset verdi: Du må allikevel oppleve tv-en selv. (F.eks så har de fleste merker sin egen ulike fargesetting, som noen liker, og andre misliker) :mrgreen:
01.06.2007 13.33.40 #118 av 241
er så enig så enig,men synst det var rart at han nevnte det i teksten han skrev også...det er en sjelden feil å gjøre kontra å trykke feil på produktinfoen.Dette med hvem som liker hvilke tver er jeg til dels også enig i..men at noen andre plasma er på høyde med pioneer og panasonic har jeg vanskli for å tro (ihvertfall av dem på det norske elektromarkedet.utelukker da nisjemarkedet).Øyet som ser er også forskjellig,bare prøv å få en kamerat av deg til å kalibrere tven din,lover deg at han ikke kommer frem til akkurat samme innstillinger som deg.folk oppfatter farger,kontrast osv forskjellig.Jeg har selv erfart dette,var litt morro å teste igrunn ;)
01.06.2007 22.17.15 #119 av 241
"kjelle" skrev:er så enig så enig,men synst det var rart at han nevnte det i teksten han skrev også...det er en sjelden feil å gjøre kontra å trykke feil på produktinfoen.Dette med hvem som liker hvilke tver er jeg til dels også enig i..men at noen andre plasma er på høyde med pioneer og panasonic har jeg vanskli for å tro (ihvertfall av dem på det norske elektromarkedet.utelukker da nisjemarkedet).Øyet som ser er også forskjellig,bare prøv å få en kamerat av deg til å kalibrere tven din,lover deg at han ikke kommer frem til akkurat samme innstillinger som deg.folk oppfatter farger,kontrast osv forskjellig.Jeg har selv erfart dette,var litt morro å teste igrunn ;)

Ja vi er nok mest enig, også om at Pioneer og Panasonic leder i plasma TV- markedet.

Det som dog bekymrer er at den nye 50" IKKE nødvendigvis er bedre enn forrige generasjon. Det ville innebære at kampen mellom LCD og Plasma begynner å gå LCD sin vei.

Jeg håper virkelig at Pioneer sin nye serie er SÅ bra at kampen på langt nær er ferdig...For øyeblikket så foregår kampen på 42", men den vil forplante seg til 50".

Det er nok ikke for ingenting at Samsung LE 46M86/87 serverer en 46" som vil videreføre diskusjonen rund plasma og LCD. De fører nå en kamp på området "mitt i mellom"

Når plasma er nedkjempet (Det er desverre uungåelig tror jeg) så vil det oppstå en ny kamp mellom bl. annet LCD og SED. Mht. skjermoppløsning så leste jeg en artikkel om en skjermoppløsning som eksisterer og som er 1000 ganger bedre enn dagens høyeste standard, og som ingen kabel/ satelitt klarer å formidle.

Verden går fremover, og for min del så kjøper jeg ikke noe nytt før rabalderet rund alle formater er mere standarisert enn det er idag.

I tillegg har vi problemet med at teknologien ligger 100 år foran hva forbrukere og ikke minst makthavere klarer å absorbere...

Rådet er derfor: Skal du kjøpe noe nytt innefor denne bransjen: vent til siste liten, og kjøp den høyeste standard som er å få innenfor ditt eksisterende bruksområde......så har du den en stund fremover. :lol:
01.06.2007 22.51.51 #120 av 241
har enda tilgode å se en lcd tv gi like gode bilder som en plasma på vanlige tvsignaler..så for folk flest er nåkk plasma et førstevalg,og vil vere det lenge pga det elendige hdtv tilbudet som er på markedet foreløbig.
Skriv et svar