Rune
Nerd
E-post
Nettside
"Andersk" skrev:Jeg ser i produktanbefalingene der jeg leser at PV600 ikke har vertikal juseringemulighet. Mener man med dette at man ikke kan justere bildet i vertikal retning når man zoomer inn på en letterbox?
Ja.
Nå skal sant siet at behovet blir mindre og mindre, men TV3 og en del andre kanaler sender en del programmer med teksting nedenfor bildet når det er letterbox.
Ref denne guiden.
http://www.hjemmekino.no/guide/formathandtering.asp
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
oscarthegreat
Aktiv
E-post
hei igjen, nå har jeg levert tilbake pv 60 på angrefristen hos siba . den kostet 12490. + frakt 390. ble levert tilbake i butikk. så har jeg og min sønn bestilt 2stk pv 600 hos komplett til kr 10990 pr stk!!!+ frakt på 890 kr for begge!! det er utrolig hvordan prisene svinger! bestilte også 2,00 STK 315952 B-Tech BT8422, da disse sto som tilbehør til denne modellen, er det noen som vet om de passer?? mener jeg har lest et sted at det er et problem og få veggfester som passer. er det noen som vet noe?
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"oscarthegreat" skrev:hei igjen, nå har jeg levert tilbake pv 60 på angrefristen hos siba . den kostet 12490. + frakt 390. ble levert tilbake i butikk. så har jeg og min sønn bestilt 2stk pv 600 hos komplett til kr 10990 pr stk!!!+ frakt på 890 kr for begge!! det er utrolig hvordan prisene svinger! bestilte også 2,00 STK 315952 B-Tech BT8422, da disse sto som tilbehør til denne modellen, er det noen som vet om de passer?? mener jeg har lest et sted at det er et problem og få veggfester som passer. er det noen som vet noe?
Tviler på at B-Tech feste vil passe. PV600 har små subwoofere og derfor en bak som stikker ut. Skal veggfeste passe må det bygge en del ut fra veggen (tror det er ca. 7 cm). Jeg bruker orginalt. Ellers har du kjøpt en flott skjerm til en fantastisk pris. Det er kommet nye modeller nå, men tror ikke forskjellen er så stor.
oscarthegreat
Aktiv
E-post
takk for svar, riktig pris pv 600 hos komplett er 11990,00.. ikke 10990,00.
oscarthegreat
Aktiv
E-post
bomholt skrev: Tviler på at B-Tech feste vil passe. PV600 har små subwoofere og derfor en bak som stikker ut. Skal veggfeste passe må det bygge en del ut fra veggen (tror det er ca. 7 cm). Jeg bruker orginalt. Ellers har du kjøpt en flott skjerm til en fantastisk pris. Det er kommet nye modeller nå, men tror ikke forskjellen er så stor.
Nå har jeg tittet på pv 600 på elkjøp, pris 24995,00!! jeg så på baksiden og det så ut som "rompa" stakk ut ca 3cm i forhold til resten av ryggen. betyr det at hvis opphenget bygger ut 3cm går det bra? Eller skal det være klaring mellom veggen og "rompa" Jeg har mailet med komplett.no og de hevder at dette passer: B-Tech BT8422, Veggfeste for LCD og TFT.
Vi får seg, men jeg blir sur hvis det ikke passer.!
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"oscarthegreat" skrev:
Nå har jeg tittet på pv 600 på elkjøp, pris 24995,00!! jeg så på baksiden og det så ut som "rompa" stakk ut ca 3cm i forhold til resten av ryggen. betyr det at hvis opphenget bygger ut 3cm går det bra? Eller skal det være klaring mellom veggen og "rompa" Jeg har mailet med komplett.no og de hevder at dette passer: B-Tech BT8422, Veggfeste for LCD og TFT.
Vi får seg, men jeg blir sur hvis det ikke passer.!
Husker ikke helt hvordan dette var. Jeg prøvde to veggfester før det orginale. Det er mulig det går bra hvis skruene som skal inn i skjermen er veldig lange. Du får gi en tilbakerapport når du får skjermen og feste i hus.
TeDe
Aktiv
E-post
Takker for tips, spilleren har mange instillinger og jeg sjekket noen tråder så jeg fikk stillt på tv samtidig -det ble ikke helt maks tror jeg - men ok nå, tydelig at spiller også "kjøres inn" en tid
Men jeg blir ikke klok på tv-instillingene ennå , det virker som om det kan bli bedre av å justere ned lys-styrke i forhold til kontrast ?
Hva gjør egentlig skarphetsinnstillingen på en PV60 ? Dette kan vel bare skrus på - på godt matriale - eller blir det vel litt støy virker det som?
Terje
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"TeDe" skrev:Takker for tips, spilleren har mange instillinger og jeg sjekket noen tråder så jeg fikk stillt på tv samtidig -det ble ikke helt maks tror jeg - men ok nå, tydelig at spiller også "kjøres inn" en tid
Men jeg blir ikke klok på tv-instillingene ennå , det virker som om det kan bli bedre av å justere ned lys-styrke i forhold til kontrast ?
Hva gjør egentlig skarphetsinnstillingen på en PV60 ? Dette kan vel bare skrus på - på godt matriale - eller blir det vel litt støy virker det som?
Terje
Du bør ikke gjøre noe med innstillingene på DVD spilleren, kun på skjermen. Skarpheten bør du ikke ha over 50%. Du kan kjøpe en kalibrerings DVD for å finne beste innstillinger. Mange bruker DVE, men jeg synes det er noe vanskelig å bruke. Monster har en sak som er mye enklere å bruke, men jeg har ikke prøvd den.
toffa
Aktiv
E-post
TH-42PV600 koster 11.597 + 175 i porto hos amentio nå
Har egentlig lyst på en skjerm som har høyere oppløsning til bruk på pc men en god lcd skjerm koster jo mye mer....tror jeg må bestille denne.
oscarthegreat
Aktiv
E-post
pris amentio nå kr 20 658,- 1 på lager. pris 42 pv 45 kr 8995,00 på obs neste uke.
Kjusern
Aktiv
E-post
Det må jo være billig , 8995 for PV45EH?
Men er denne modellen på vei ut, eller?
Kjusern er den beste......
toffa
Aktiv
E-post
oscarthegreat
Aktiv
E-post
"Kjusern" skrev:Det må jo være billig , 8995 for PV45EH?
Men er denne modellen på vei ut, eller?
det er vel en utgående modell, men hd ready, litt "dårligere" spesifikasjoner enn pv 60, ellers lik den i utseende.
Kjusern
Aktiv
E-post
Har du, eller andre, benyttet veggfeste som fåes på Biltema? Koster under 1/2 prisen enn andre steder, dvs. 398,-: Er d brukbart tro?
Kjusern er den beste......
oscarthegreat
Aktiv
E-post
"toffa" skrev:TH-42PV600 koster 11.597 + 175 i porto hos amentio nå
Har egentlig lyst på en skjerm som har høyere oppløsning til bruk på pc men en god lcd skjerm koster jo mye mer....tror jeg må bestille denne.
det er billig frakt, komplett tar 850 kr for frakten, det er samme frakt pris for 2 stk, min sønn og jeg har bestilt en hver, men hva gjør en slik forskjell? siba tar 349 for frakten. pv 600 koster da ca 12850 hos komplett og ca 11750 hos amentio. kjøper du en er det 1000kr i forskjell.
er det noen fare hvis man kjøper av en liten nett butikk og den blir borte? hva med 5 års reklamasjons retten, hvis butikken tar inn panasonic utenom panasonic norge vil de ha hjelpe deg hvis butikken forsvinner? du har vel en europa garanti på 1? år men kan vel ikke gå noe sted med 5 årig reklamasjonsrett? mange spørsmål , men er jo greit å være klar over alle sider av en handel.
er det kun sd kort som kan brukes på pv 600? Jeg har et kamera som tar både mmc og sd kort og lurer på om de går om hverandre på pv 600. Finnes det "adaptere" som gjør at du kan bruke alle typer kort?