morsk
Aktiv
E-post
"RockyIII" skrev:Så 427XA pioneer er "mye" bedre enn panasonic pv60? verdt 8000kr ekstra?
Er sykelig opphengt i å få det best mulig til film..filmkvaliteten er utrolig viktig=)
Svaret er etter min mening et stort og rungende NEI. Forskjellene er så små, ubetydelige, nyasielle og knapt målbare at det knapt er verd en hundrelapp, og uansett er det signalkilden som representerer den største forskjellen i hvordan bildet fremtrer.
RockyIII
Aktiv
E-post
okai.
Bildebehandlingen... er den veeeldig dårlig? er sånne etterslep den sliter med?
RockyIII
Aktiv
E-post
"morsk" skrev:"RockyIII" skrev:Så 427XA pioneer er "mye" bedre enn panasonic pv60? verdt 8000kr ekstra?
Er sykelig opphengt i å få det best mulig til film..filmkvaliteten er utrolig viktig=)
Svaret er etter min mening et stort og rungende NEI. Forskjellene er så små, ubetydelige, nyasielle og knapt målbare at det knapt er verd en hundrelapp, og uansett er det signalkilden som representerer den største forskjellen i hvordan bildet fremtrer.
hmm..ok=) Skal ikke se bort ifra at det blir PV60 da..
Er såpass billig som 13995kr nå, og da har jeg råd til å invistere i noe ekstra fett ved siden av istedenfor.
morsk
Aktiv
E-post
"RockyIII" skrev:"morsk" skrev:"RockyIII" skrev:Så 427XA pioneer er "mye" bedre enn panasonic pv60? verdt 8000kr ekstra?
hmm..ok=) Skal ikke se bort ifra at det blir PV60 da..
Er såpass billig som 13995kr nå, og da har jeg råd til å invistere i noe ekstra fett ved siden av istedenfor.
Skal godt gjøres at du blir misfornøyd. har nå hatt PV60 i tre måneder og "tar" fortsatt meg selv å sitte og måpe på det fine bildet uten og følge med på hva slags program det er som går:)
Fender
Aktiv
E-post
Jeg har en PV600 som jeg har hatt 5 - 6 måneder. Nå har jeg plutselig oppdaget at jeg har fått et lysende punkt / død pixel på skjermen. Jeg trodde det bare var mulig på lcd-skjermer? Har andre opplevd dette?
fks
Aktiv
E-post
Finnes det noen her inne som har kalibrert pv60e, og som kan legge ut innstillingene sine?
Exlex
Aktiv
E-post
Hei!
Har noen av dere som er plaget med elektrisk støy/summing ved lyse bilder fått fikset dette? Har selv en 37PV60 som bråker ganske ille når bildene er lyse, ja faktisk så ille at kona vil ha tven ut av huset
Stig
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Exlex" skrev:Hei!
Har noen av dere som er plaget med elektrisk støy/summing ved lyse bilder fått fikset dette? Har selv en 37PV60 som bråker ganske ille når bildene er lyse, ja faktisk så ille at kona vil ha tven ut av huset
Stig
Ta kontakt med butikken/Panasonic og se om de kan hjelpe deg. Mener å ha lest at 37" har mer støy enn 42" fordi den har mindre vifter som må gå oftere/høyere tempo for skape like god kjøling. Kanskje det er mulig å få byttet til mer støyløse vifter.
Merkelig at du opplever dette bare ved lyse bilder, kan være en feil.
Exlex
Aktiv
E-post
"bomholt" skrev:"Exlex" skrev:Hei!
Stig
Ta kontakt med butikken/Panasonic og se om de kan hjelpe deg. Mener å ha lest at 37" har mer støy enn 42" fordi den har mindre vifter som må gå oftere/høyere tempo for skape like god kjøling. Kanskje det er mulig å få byttet til mer støyløse vifter.
Merkelig at du opplever dette bare ved lyse bilder, kan være en feil.
Dette er ikke viftestøy, de plager oss ikke. Dette er en forholdsvis høyfrekvent elektrisk summelyd som blir mer intens jo lysere bildene på skjermen er... Har snakket med Expert som har snakket med Panasonic, men dette hadde de selvfølgelig aldri hørt om... Får bare kjøre den på verksted og høre hva de sier. Det verste som kan skje er at verkstedet sier at slik er det bare, og så sitter vi med en tv til 15.000 vi ikke orker å bruke...
Stig
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Tror ikke du skal være bekymret for det. Høyfrekvent elektrisk summelyd skyldes mest sansynlig en feil med skjermen og da dekker garantien det. Hvis de ikke finner feil med skjermen kan problemet ligge i strømnettet ditt.
runnis
Aktiv
E-post
hadde dette problemet på en samsung (PS42E71HX), så ille at jeg dro tilbake å bytta den til en PV60..hørte forskjell også i butikken, fikk selvfølgelig bytta uten problem. På 42PV60'n hører jeg ingenting.
happymeal
Aktiv
E-post
"bomholt" skrev:Tror ikke du skal være bekymret for det. Høyfrekvent elektrisk summelyd skyldes mest sansynlig en feil med skjermen og da dekker garantien det. Hvis de ikke finner feil med skjermen kan problemet ligge i strømnettet ditt.
Feilen ligger mest sannsynlig i isoleringen av "strøminntaket" (vet ikke faguttrykket...), der du stapper inn stikkontakten. Ved lyse skjermbilder, trekker apparatet mer strøm - derfor blir summingen sterkere.....
Jeg fikk ikke løst problemet 100% på min skjerm - så jeg leverte hele skiten tilbake og byttet den i lcd....noe jeg ikke angrer på i dag.
knuhen
Aktiv
E-post
Dette er kjent problem som verksteder og særlig noen typer støyer, det er elektronikken i tv-en, enten strømforsyning eller resten. Kan opptre både på lcd og plasma. Klag og søk mere på forumet.
dejavu
Aktiv
E-post
quote]
Dette er ikke viftestøy, de plager oss ikke. Dette er en forholdsvis høyfrekvent elektrisk summelyd som blir mer intens jo lysere bildene på skjermen er... Har snakket med Expert som har snakket med Panasonic, men dette hadde de selvfølgelig aldri hørt om... Får bare kjøre den på verksted og høre hva de sier. Det verste som kan skje er at verkstedet sier at slik er det bare, og så sitter vi med en tv til 15.000 vi ikke orker å bruke...
Stig[/quote]
Dette er en garantisak. Jeg hadde for et år siden tre nye tvèr i huset i løpet av like mange uker. Alle produserte høyfrekvent lyd, som forverret seg ved lyse bilder. Det viste seg at trafoen på disse apparatene var defekt,og butikken (Lefdal)tok dem tilbake uten å blunke.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Vi bare rapportere at PV600 takler 1080p. Jeg har kjøpt en DVD spiller som kan oppskalere til 1080p og det fungerer fint. Forsåvidt ikke noe poeng å bruke 1080p framfor 720p siden skjermen vil med 1080p nedskalere til 768p igjen, men greit å vite at den takler det.