orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"pnerbye" skrev:Kan jeg anbefale TH37PA60 til svigerfar hvis han alikevel bare skal benytte den til kabel-TV i de neste 10 årene? Mener å ha sett at denne TV'en faktisk er bedre på SD-signaler enn PV60? Vil TV'en kunne nedskalere eventuelle HD-sendinger i fremtiden?
Den har HDMI/komponent og er HD kompatibel, slik at den kan nedskalere. Den er sansynligvis bedre på HD enn mange HD-klare skjermer.
Hvordan den er på SD sammenlignet med PV60, vet jeg ikke. PV50 var bedre på SD enn PV500.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Det har tidligere vært diskutert om det er noen bildeforskjell på PV600 og PV60. Fikk bekreftet i dag fra produktsjefen at det er ingen forskjell på bildekvalitet/tuner på disse modellene. Kun design og funksjonalitet på lyd/minnekort er forskjellig.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Flo*
Aktiv
E-post
"LeviataN" skrev:Da var 42PV62E og dreibar fot (TY-ST42P600W) på plass i stua. Stoor overgang fra 28" 4:3 må jeg si
15650,- på Elkjøp til sammen (Nice price)
Det var en meget bra pris. Har du kjøpt den på nett eller i butikk?
I så fall, hvilken butikk?
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Rune" skrev:Det har tidligere vært diskutert om det er noen bildeforskjell på PV600 og PV60. Fikk bekreftet i dag fra produktsjefen at det er ingen forskjell på bildekvalitet/tuner på disse modellene. Kun design og funksjonalitet på lyd/minnekort er forskjellig.
BMH har fortalt meg at tuneren i PV600 er bedre enn den i PV60, men at bildebehandlingen er lik. Enten så lyger de eller er det et rykte som har blitt sannhet.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
"bomholt" skrev:"Rune" skrev:Det har tidligere vært diskutert om det er noen bildeforskjell på PV600 og PV60. Fikk bekreftet i dag fra produktsjefen at det er ingen forskjell på bildekvalitet/tuner på disse modellene. Kun design og funksjonalitet på lyd/minnekort er forskjellig.
BMH har fortalt meg at tuneren i PV600 er bedre enn den i PV60, men at bildebehandlingen er lik. Enten så lyger de eller er det et rykte som har blitt sannhet.
Slik jeg kjenner BMH er det nok heller det siste. Jeg har ingen tro de bevist har informert feil.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Rolfis
Aktiv
E-post
Da var TH-42PV62 på plass i stua sammen med TY-ST42P500W (diamantfoten).
Men Elkjøp er nå en underlig butikk. For å få best mulig pris ringte jeg Elkjøpbutikk A for å høre hva de skulle ha for denne tv'n. 19.995.- var svarte jeg fikk. Spurte videre om det ikke var mulig å få denne tv'n til inernettpris, altså 15995.-. Desverre, det lar seg ikke gjøre var svaret..
Nei vel tenkte jeg. Da får jeg helle bestille på nett.. Men så enkelt var det ikke. Det viste seg at
http://www.elkjop.no ikke klarte å frakte denne tv'n hjem til meg. Jeg fikk beskjed om å ta kontakt med kundeservice. Der traff jeg en hyggelig dame som sa hun kunne bestille denne tv'n til Elkjøpbutikk B for samme pris som på nettet. Desverre kunne hun ikke si noe om når den ville bli levert, men at butikk B skulle ringe meg når den var på lager. Det skal nevnes at butikk B ligger ca. 4 mil unna butikk A.
Dagen etter ringer de fra butikk B om at de ikke har denne på lager, men ser at det ligger 2 på lager på butikk A, og at en av disse vil bli fraktet dit iløpet av dagen.
Så alt ialt en kjempeservice fra Elkjøp, men det virker litt rart at jeg ikke kunne kjøpe direkte fra butikk A, men sparte 4000.- på at de fraktet den samme tv'n 4 mil til butikk B!!!
Men er kjempefornøyd både med tv og fot. Fy søren den foten er tung BTW!!
VannMann1
Aktiv
E-post
"Rune" skrev:Det har tidligere vært diskutert om det er noen bildeforskjell på PV600 og PV60. Fikk bekreftet i dag fra produktsjefen at det er ingen forskjell på bildekvalitet/tuner på disse modellene. Kun design og funksjonalitet på lyd/minnekort er forskjellig.
Kunne denne produktsjefen komme med noen nyheter ?
Det er sikkert flere enn meg om lurer på når Panasonic kommer med
1080p skjermer i mindre størrelse enn 65" og når de vil utstyre
tv'ene med em MPEG4 mottaker for det digitale bakkenettet som kommer neste år.
Joachim
Aktiv
E-post
Nettside
Jeg var på Elkjøp og kjøpte TH-42PV62 for 15.995,-. Så om han i butikken har sagt til deg Rolfis at du ikke kan kjøpe denne tv'en for denne prisen i butikken, så lyver han. Elkjøp har også reklamert for denne tv'en for den prisen på tv, så dette er ikke en internet pris.
Men, faktisk så har jeg skjønt at Elkjøp ansatte ikke alltid forstår hva de snakker om...
Jeg kjøpte nettopp en TH-42PV62 (som forøvrig er akkurat samme modell som th-42PV60 om noen lurer). Jeg valgte selvsagt å kjøpe den på Elkjøp ettersom de selger den for ihvertfall 1000 kr mindre enn noen andre steder i norge for øyeblikket. (smart club har liksom "kampanje tilbud" på denne for for rundt 3000 kr. mer
-utrolig)
Ihvertfall, jeg kom inn i butikken på Elkjøp etter å ha gjort et grundigere research på denne tv'en (og den har bare fått positive kritikker). Han i butikken anbefalte meg på det sterkeste å holde meg unna denne modellen for den var av fjorårets modeller og bildekvaliteten er dårligere på analoge signaler (som er det jeg har for øyeblikket), ettersom bilde prosessoren er gammeldags. Han anbefalte meg heller å kjøpe årets modell TH-42PV600 som koster 7000 kr mer for den har mye bedre bildekvalitet. Hadde jeg vært av de som ikke interesserer meg stort, så hadde han sikkert klart å lure meg. Men, ettersom jeg har gjort en litt grundigere sjekk på internet om disse modellene visste jeg at dette er bare fjas, og TH-42PV62 og TH-42PV600 er jo forøvrig 2006 modeller begge to. forskjellen mellom disse to modellene er kun lyd og sd minnekort inngang (noe jeg ikke vil ha ettersom jeg allerede har dette på dvd spilleren) Heldigvis lot jeg meg ikke lure, for bildet er 100% identisk på disse, og prisen Elkjøp har mellom disse to modellene er helt på jordet, for de burde ikke skille mer enn noen få tusen. Enten så vet mannen jeg snakket med på Elkjøp for lite om det de selger eller så forsøkte han å lure meg til å kjøpe et dyrere produkt fordi denne ikke har nedsatt lavpris og butikken tjener mer på salget. Uansett, så mener jeg at dette er uansvarlig av Elkjøp. Så , jeg skrev et klagebrev selvsagt
Og anbefaler alle som skal kjøpe tv på Elkjøp å gjøre litt research selv og ikke høre på selgerne der, for de kan ikke noe mer enn du selv klarer å finne ut.
ps! Jeg er forresten utrolig fornøyd med denne tv'en. Den lager nydelige bilder. Dvd bilder får en helt annen opplevelse enn jeg har opplevd tidligere med min gamle lysrør tv. Til og med analog kabeltv er en fryd i forhold. Svart blir virkelig svart og tv'en gjør virkelig en god jobb med bildene. Jeg føler man må langt opp i pris om man skal oppleve det samme med en LCD tv, om LCD i det heletatt klarer å gjøre standard (ikke HD) bilder så flotte
Så, jeg er glad jeg hørte på meg selv og ikke han hos elkjøp
YakoBay
Aktiv
E-post
En liten kommentar til "elkjøp" prisen.
Jeg har selv for et par uker siden kjøpt PV60 men hos Expert.
Fikk prisen ned til 15990 uten diskusjon inkludert fot. Fikk også veggfeste til halv pris.
Vil ikke nøle med å anbefale andre å utfordre konkurenter til elkjøp med deres priser. Tror ofte at det er mulig å få til noe. Dessuten får elkjøp litt konkurranse på den måten og prisene blir kanskje enda lavere med tiden.
Også en liten kommentar om Smart Club. Har vært innom der noen ganger (Alna) underveis i prosessen får å sjekke om det var muligheter for bedre pris der men etter å ha sett PV500 til salgs der til en skyhøy pris helt fram til jeg kjøpte min tv så ga jeg opp. Tror ikke vi skal la elkjøp og smart club bli selvutnevnte "prisvinnere".
Med slike kjeder er det viktig å vite hva man skal ha og ha en viss peiling på pris. Er redd for at veldig mange betaler unødvendig mye for dårligere produkter.
Er forøvrig veldig fornøyd med tv'en og tross alt positivt overasket over analog kabel resultatene selv om det varierer en del fra kanal til kanal.
Nyter tv'en men er stadig frustrert over fjernkontrollen.
Føler at den er "opp ned", dvs at de knappene jeg bruker mest ikke er innen rekkevidde for tommelen med mitt grep), og i tillegg har vi N tasten.
Dudle
Aktiv
E-post
selger nå PV60 for NOK 14.083,- + frakt (fra 369,-)
Må man tolle TVen inn i tillegg? eller kan man fritt og uten risiko få den levert uten å få et tollkrav fra futen?
Dudle
Aktiv
E-post
Jeg ringte dem selv og satt 32 min i kø...fikk da i svar at det ikke tilkommer toll. Jeg kjøpte dermed TVen men i handlekurven står det kun at jeg har bestilt frakt til 369,- men ingen TV...sitter nå på vent igjen for å se hva som skjer med selve TV-bestillingen...
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Joachim" skrev:Jeg var på Elkjøp og kjøpte TH-42PV62 for 15.995,-. Så om han i butikken har sagt til deg Rolfis at du ikke kan kjøpe denne tv'en for denne prisen i butikken, så lyver han. Elkjøp har også reklamert for denne tv'en for den prisen på tv, så dette er ikke en internet pris.
Men, faktisk så har jeg skjønt at Elkjøp ansatte ikke alltid forstår hva de snakker om...
Jeg kjøpte nettopp en TH-42PV62 (som forøvrig er akkurat samme modell som th-42PV60 om noen lurer). Jeg valgte selvsagt å kjøpe den på Elkjøp ettersom de selger den for ihvertfall 1000 kr mindre enn noen andre steder i norge for øyeblikket. (smart club har liksom "kampanje tilbud" på denne for for rundt 3000 kr. mer -utrolig)
Ihvertfall, jeg kom inn i butikken på Elkjøp etter å ha gjort et grundigere research på denne tv'en (og den har bare fått positive kritikker). Han i butikken anbefalte meg på det sterkeste å holde meg unna denne modellen for den var av fjorårets modeller og bildekvaliteten er dårligere på analoge signaler (som er det jeg har for øyeblikket), ettersom bilde prosessoren er gammeldags. Han anbefalte meg heller å kjøpe årets modell TH-42PV600 som koster 7000 kr mer for den har mye bedre bildekvalitet. Hadde jeg vært av de som ikke interesserer meg stort, så hadde han sikkert klart å lure meg. Men, ettersom jeg har gjort en litt grundigere sjekk på internet om disse modellene visste jeg at dette er bare fjas, og TH-42PV62 og TH-42PV600 er jo forøvrig 2006 modeller begge to. forskjellen mellom disse to modellene er kun lyd og sd minnekort inngang (noe jeg ikke vil ha ettersom jeg allerede har dette på dvd spilleren) Heldigvis lot jeg meg ikke lure, for bildet er 100% identisk på disse, og prisen Elkjøp har mellom disse to modellene er helt på jordet, for de burde ikke skille mer enn noen få tusen. Enten så vet mannen jeg snakket med på Elkjøp for lite om det de selger eller så forsøkte han å lure meg til å kjøpe et dyrere produkt fordi denne ikke har nedsatt lavpris og butikken tjener mer på salget. Uansett, så mener jeg at dette er uansvarlig av Elkjøp. Så , jeg skrev et klagebrev selvsagt Og anbefaler alle som skal kjøpe tv på Elkjøp å gjøre litt research selv og ikke høre på selgerne der, for de kan ikke noe mer enn du selv klarer å finne ut.
ps! Jeg er forresten utrolig fornøyd med denne tv'en. Den lager nydelige bilder. Dvd bilder får en helt annen opplevelse enn jeg har opplevd tidligere med min gamle lysrør tv. Til og med analog kabeltv er en fryd i forhold. Svart blir virkelig svart og tv'en gjør virkelig en god jobb med bildene. Jeg føler man må langt opp i pris om man skal oppleve det samme med en LCD tv, om LCD i det heletatt klarer å gjøre standard (ikke HD) bilder så flotte
Så, jeg er glad jeg hørte på meg selv og ikke han hos elkjøp
Er det andre enn meg som blir sint når de hører sånne historier? Fjorårets modell som er dårligere på analoge signaler! Hørt noe sånt fjas. PV60 kom på markedet i vår. Tenk hvor mange kunder som blir lurt og betaler unødvendig mye. Flott at du skrev et klagebrev. Skal man kvitt dette må man si ifra eller slutte å handle der.
P.S. Panasonic har lansert en 50" med 1080p (full HD oppløsning). Vet ikke når den kommer til Norge.
LeviataN
Aktiv
E-post
Marsellus
Aktiv
E-post
Ahhhhh---nydelig å finne deilige dealer på nettet;
http://www.siba.no har PV60E nå til 14890,- kun på nett, og med frakt blir det ca 15200,-. Har tenkt å kjøpe rombefot (TYST42P600W) på Lefdal til 990,-. Noen som vet hvor man eventuelt kan finne denne billigere, helst i Trondheim??
SeW
Aktiv
E-post
Så skal siba ha 16995,- for samme tv med den styggeste foten som koster 495,- på elprice