lenny25
Aktiv
E-post
Virker ikke som de har helt peiling hos Panasonic heller. Har snakket med to forskjellige kundebehandlere der. Den ene hevder at han "tror" at det skal lyse, en annen sier at det ikke skal lyse. Elkjøp sier det ikke skal lyse. Amatører hele gjengen...
sanasol
Aktiv
E-post
Er det noen på forumet her som vet når Elkjøp får inn igjen PV600? Har vært tomme på nettbutikken og sentrallageret i Sverige siden 1 september.
poppy
Aktiv
E-post
Etter å ha lest gjennom dette forumet flere ganger har jeg bestemt meg.
Jeg bestilte TH-42PV60E på Deal til den nette sum av 16359. Denne er på lager og jeg kan anta og ha skjermen i hus førstkommende tirsdag.
Jeg bestilte også fot (TY-ST42P60W) til 890.
Det jeg i ettertid ser er at denne foten ikke er på lager og må bestilles fra Panasonic's lager.
Er det noen som kan svare på hvor lang tid det normalt før foten kan ventes! Litt kjipt og få Tv'en tirsdag og foten først uka etter.
Man vil jo ha TV'en opp med en gang i huset, ikke stående i en eske i påvente av fot, men jeg kan jo klare meg i noen dager.
Håper skjermen lever op til forventningene jeg har fått etter div. tester og i dette forum.
Takk.
Johnny Boy
Aktiv
E-post
Har hatt tv siden tirsdag uten fot. Alt jeg trengt å gjøre var å sette tv'n i de isoporstøttene som følger med i esken, funker fint som midlertidig stand
Kjøpte rombefot i dag på elkjøp. 995,- var ikke så værst pris når en kan hive den i bilen rett etter kjøp. Prøvde å kjøpe fra Amentio, men det ble bare kluss. Ved kjøpet sto det at de hadde flere igjen, men etter over en ukes venting fikk vi beskjed om at det ikke er fler igjen likevel. Så da ble det kjøpet hevet.
Johnny Boy
Aktiv
E-post
mhjo
Aktiv
E-post
Synes jeg ser det på svart-hvitt filmer når det er bevegelse
Pioneer KRP-500ABG, Sony Str-Da2400ES, Sony BDP-S760, Tannoy høyttalere.
clinton
Aktiv
E-post
Dere som har hatt denne tven en stund no..noen som har fått noe midlertidig/permanent innbrenning?
Og hvor selger de den foten som ikke er H formet?
Og hva var forskjell på PV60 og 62?
pnerbye
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Det er ingen forskjell på 60 og 62. Jeg har hatt min i nesten et døgn nå, og har ikke opplevd innbrenning!
Har ikke hørt om noen som plages med innbrenning på denne skjermen, og jeg sjekket nøye før jeg handlet.
Petter
Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Max_Power
Aktiv
E-post
"mhjo" skrev:Synes jeg ser det på svart-hvitt filmer når det er bevegelse
Det skyldes at den grønne phosphoren bruker lengere tid på å slukke enn de andre. Dette skjer på alle plasma. Så når folk sier at plasma ikke har no responstid å snakke om må jeg si meg uenig.
aebriol
Aktiv
E-post
Hatt pv600 siden juli tror jeg, ikke evig lenge men er i flittig bruk, ikke antydning til innbrenning
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Har hatt min PV600 i noen månedet nå og har ikke opplevd verken midlertidig/permanent innbrenning. Har foreløpig ikke hatt kontrasten høyere enn ca. 55%. Skal se om jeg ikke får kjørt DVE snart til kalibrering.
Noen som vet om det anbefales å bruke DVE verdiene man får til TV signalene også? Eller hvordan bør man kalibrere TV bildene? Synes Rune nevnte noe med å kjøre signale gjennom en videospiller.
Fender
Aktiv
E-post
Har hatt min PV600 i ca. 2 mnd, og det er ikke antydning til noe innbrenning.
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
"bomholt" skrev:Har hatt min PV600 i noen månedet nå og har ikke opplevd verken midlertidig/permanent innbrenning. Har foreløpig ikke hatt kontrasten høyere enn ca. 55%. Skal se om jeg ikke får kjørt DVE snart til kalibrering.
Noen som vet om det anbefales å bruke DVE verdiene man får til TV signalene også? Eller hvordan bør man kalibrere TV bildene? Synes Rune nevnte noe med å kjøre signale gjennom en videospiller.
På min PA50 har jeg litt variasjon i innstillingene på de ulike inngangene, komponent, scart og "vanlige" tvsignal.
Bruker nå kun scart og komponent etter overgang fra analog kabel til digital parabol.
Det jeg gjorde var å ta utgangspunkt i innstillingene jeg fikk etter kalibrering av komponentinngangen og scartinngangene med DVE og litt personlig småjustering, for deretter å justere litt etter personlig preferanser.
Fender
Aktiv
E-post
Hvor får jeg kjøpt denne DVE-platen?
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Takk Typhoon7. DVE (Digital Video Essentials) kan man bestille fra play.com eller andre DVD nettbutikker.