Kjell
Aktiv
E-post
Gratulerer med ny PV60.
Vel hadde du gjort som meg og kjøpt den fra Siba, når de hadde den til 17995 med fot, hadde du spert enda mere
. Jeg er meget godt fornøyd med TVen, og til den prisen tør jeg bestemt mene at du ikke får noe bedre 42".
ulv
Aktiv
E-post
Jeg har fulgt TV-trådene her på forumet en tid. Det har vært utrolig lærerikt og har hjulpet meg til å velge. Det ble Plasma og 42 tommer PV60. Kjøpt på Expert - kr 20000 m/fot.
Jeg har nå ha hatt den i en uke og TV-kvelden har fått en ny dimensjon.
Jeg er tilkoblet Kabel-TV fra CanalDigital og var litt spent på signalene. Men jeg har ett helt utrolig bra bilde på alle kanaler.
Jeg vil også si litt om størrelse...
Vi var fast bestemt på at 37 tommer var det ideelle for vår stue og bestilte først en slik.
Men jeg husket også at en eller annen her på forumet skrev at "når du har bestemt deg for størrelse, så kjøp den som er over".
Da leveringstiden ble usikker på 37 tommeren, gjorde vi det. Vi gikk opp til 42 og det har vi ikke angret ett sekund på.
Så hvis noen er i tvil om 37/42 - velg 42.
nutts
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Fikk min PV60E i hus i dag, så langt er jeg veldig fornøyd.
Selger sa foten lå i kartongen, men når jeg kom hjem var det ingen fot der nei. Ble ganske lang i trynet når jeg skjønnte att det ikke var noen fot der. Tok frem kniven å skar vekk litt papp fra kartongen, så nå står skjermen der i isoporen som er inne i esken, det får duge til i morgen, da skal selger få kjeft
Bildet på min analoge kabel er helt ok, bildet fra parabol er veldig bra !
DVD via component progressivt er veldig bra, selv fra en philips budsjett spiller.
Gleder meg til å teste HD signaler.
Betalte 19995 for tv, inklusive 1 stk monster optisk lydkabel til 600 kr.
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )
http://www.lmbk.no ( modellbiler )
øivindo
Aktiv
E-post
"nutts" skrev:Fikk min PV60E i hus i dag, så langt er jeg veldig fornøyd.
Selger sa foten lå i kartongen, men når jeg kom hjem var det ingen fot der nei. Ble ganske lang i trynet når jeg skjønnte att det ikke var noen fot der. Tok frem kniven å skar vekk litt papp fra kartongen, så nå står skjermen der i isoporen som er inne i esken, det får duge til i morgen, da skal selger få kjeft
Bildet på min analoge kabel er helt ok, bildet fra parabol er veldig bra !
DVD via component progressivt er veldig bra, selv fra en philips budsjett spiller.
Gleder meg til å teste HD signaler.
Betalte 19995 for tv, inklusive 1 stk monster optisk lydkabel til 600 kr.
ett tips til deg og kanskje flere ang fot:
http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:818597
så ser dere på prisen i forhold til H-fot i butikk som koster 995kr mens denne foten koster 776kr med frakt.Rombefoten koster i butikk mellom 1600 - 2000kr
Tven blir meget pen med rombefoten synes jeg.Jeg har bestilt, og ja den skal passe til PV60 også for det om det står bare til PV500.Har snakket med Panasonic Norge som bekreftet at denne passer til PV60.Får min om noen dager.
dejavu
Aktiv
E-post
..synes å ha en god pris på PV60. Men fraktkostnaden oppgis til 1250 kroner,og da forsvinner jo mesteparten av vitsen. Ser at Databutikken.com også har gode priser,faktisk 17980. Men der leser jeg om en del kunder som er misfornøyd med servicenivået...Noen som har handlet på disse butikkene?
nutts
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Fikk foten i dag, så fot er i orden. Skulle gjerne hatt den foten det linkes til istedet, men er fornøyd med den jeg har.
Sitter her å zapper meg igjennom alle kanalene på parabolen, det meste er bra men TV1000 og Canal Digital er helt sinnsykt bra i mine øyne. Gleder meg til Formel 1 i Monaco i morgen
Får se om jeg får tid til å koble opp litt 5:1 lyd i kveld så alt er klart
Var lenge usikker på om jeg skulle velge LCD eller Plasma, i dag er jeg helt sikker på att jeg gjorde det rette valget.
( under arbeid )
dejavu
Aktiv
E-post
"nutts" skrev:Fikk foten i dag, så fot er i orden. Skulle gjerne hatt den foten det linkes til istedet, men er fornøyd med den jeg har.
Sitter her å zapper meg igjennom alle kanalene på parabolen, det meste er bra men TV1000 og Canal Digital er helt sinnsykt bra i mine øyne. Gleder meg til Formel 1 i Monaco i morgen
Får se om jeg får tid til å koble opp litt 5:1 lyd i kveld så alt er klart
Var lenge usikker på om jeg skulle velge LCD eller Plasma, i dag er jeg helt sikker på att jeg gjorde det rette valget.
Gratulerer med ny tv!
Du går tydeligvis en travel kveld/natt i møte! Tør jeg spørre, hvilke kanaler som sender digital lyd,dvs. 5.1? Selv abonnerer jeg på Viaskvatt og canal Digitals lokalpakke, men får bare den vanlige kjedelige dolby pro logic.....
Kjell
Aktiv
E-post
nutts. Gratulerer med ny TV.
Litt OT men.
Formel 1 fra Monaco blir en kjedelig affære, da "Juksenmacher" er flytet bakerst som straff for sin manøver i Rascass. Ellers tok jeg opp F1 kvalikken på RTL på min DVD opptaker og bildet blir meget bra på PV60. Prøv å sett skjermen til "Cinema", hos meg gir det det beste bildet og justert med DVE / Avia blir det veldig godt.
BerZerk
Aktiv
E-post
"Gratulerer med ny tv!
Du går tydeligvis en travel kveld/natt i møte! Tør jeg spørre, hvilke kanaler som sender digital lyd,dvs. 5.1? Selv abonnerer jeg på Viaskvatt og canal Digitals lokalpakke, men får bare den vanlige kjedelige dolby pro logic..... "
Canal Digital Film kanalene sender av og til i 5.1....
nutts
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Cinema instillingen var det første jeg endret etter att strømmen var koblet til første gangen, samt att jeg hevet fargeinstillingen en liten tanke.
Utover dette har jeg ikke gjort noen endringer enda. Jeg synes bildet er helt supert slik som det er, men jeg skal teste med noen av mine favoritt " mørke " scener før jeg putter inn DVE.
Parabolen er koblet opp med RGB og DVD er koblet opp med component.
Jeg trodde att jeg skulle få helt elendige bilder med mitt gammle analoge kabel selskap, men skjermen takler dette veldig bra, jeg er skikkelig imponert over dette.
Eneste jeg synes er litt rart er att fra enkelte kanaler så hender det att skjermen velger litt feil innstilling for bildeformat når den står på Auto.
Mulig dette skyldes parabol tuneren min, men dette er ikke noe å mase om.
( under arbeid )
toei
Kunnskapsrik
E-post
"øivindo" skrev:Rombefoten koster i butikk mellom 1600 - 2000kr
Tven blir meget pen med rombefoten synes jeg.Jeg har bestilt, og ja den skal passe til PV60 også for det om det står bare til PV500.Har snakket med Panasonic Norge som bekreftet at denne passer til PV60.Får min om noen dager.
Vi(expert) selger denne til 999,-....
øivindo
Aktiv
E-post
"toei" skrev:"øivindo" skrev:Rombefoten koster i butikk mellom 1600 - 2000kr
Vi(expert) selger denne til 999,-....
Ja du mener vel H-fot til 999,-
mens amentio selger rombefoten 657,- pluss frakt som blir 776,-
øivindo
Aktiv
E-post
toei
Kunnskapsrik
E-post
"øivindo" skrev:Ja du mener vel H-fot til 999,-
mens amentio selger rombefoten 657,- pluss frakt som blir 776,-
Mente rombefoten...
Men TY-ST42PX500 er den "gamle". Det kommer en ny nå som tar over for denne som passer pv60. Koster 1199,- eller 1299,-.
EDIT: TY-ST42PX500 passer også PV60, men er opprinnelig til pv500 og den nye er til pv60.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
PV600 ligger nå på panasonic sin hjemmeside. Står at den er tilgjengelig fra 29. mai. Har hørt om folk som har den i butikker. Litt overraskende da jeg ikke tror den er kommet til Sverige enda. Sikkert snakk om få eksemplarer til å begynne med.
Ellers så tror jeg Samsung sin nye plasma, PS42Q7H, blir en seriøs utfordrer til PV60.