Kjell
Aktiv
E-post
Gratulerer. Selv har jeg hatt min i noen uker nå. Den er superenkel å sette opp. Bare plugg inn alle enhter / antenne før du starter apparatet. Ved første oppstart går den rett i oppsettmodus og du velger land og setter igang scanning av kanaler, - og så er du ferdig. Utrolig enkelt oppsett. Ikk enoe speiselt å tenke på, kjøp deg heller en god DVD og kos deg.
Undertaker
Aktiv
E-post
Heisann. Venter min 37" pv60 når som helst nå, gleder meg spesiellt til å teste nedlastede HD-snutter på skjermen via pcen. Spørsmål 1 er da: hvilken kabel må jeg bruke mellom pcen og tven for å kunne se HD-snuttene i full oppløsning?? Svideo eller???
Spørsmål 2: Det gjelder innbrenning, har hørt at det samme bildet skal stå på i flere timer før man får innbrenning, men jeg spiller en del data spill av typen Counterstrike og call of duty (shoot them up). På disse spillene befinner våpenet og helsa til spillkarakteren seg på samme sted hele tiden selv om bildet rundt forandrer seg hele tiden. Dette må da være en fare når det gjelder innbrenning, eller???
øivindo
Aktiv
E-post
"Undertaker" skrev:Heisann. Venter min 37" pv60 når som helst nå, gleder meg spesiellt til å teste nedlastede HD-snutter på skjermen via pcen. Spørsmål 1 er da: hvilken kabel må jeg bruke mellom pcen og tven for å kunne se HD-snuttene i full oppløsning?? Svideo eller???
Spørsmål 2: Det gjelder innbrenning, har hørt at det samme bildet skal stå på i flere timer før man får innbrenning, men jeg spiller en del data spill av typen Counterstrike og call of duty (shoot them up). På disse spillene befinner våpenet og helsa til spillkarakteren seg på samme sted hele tiden selv om bildet rundt forandrer seg hele tiden. Dette må da være en fare når det gjelder innbrenning, eller???
VGA for PC
ang innbrenning så e det vel lurt å justere ned kontrasten og lysstyrken under 50% ved spilling.
Ville også ikke bynt med engang og spille pc spill da tven er fersk.kjørt inn noen timer.
http://www.bruzzi.ws/plasma-faq/showthread.php?t=49
Les det som står om Plasma Break in(innkjøring tven)
øivindo
Aktiv
E-post
mhjo
Aktiv
E-post
Har en PV60 (42) på prøve, og ser at den ikke håndterer HD-dvd/Blue Ray spec 100% , altså 1080 progresiv modus.
Skal jeg returnere den og vente til de kommer med en 1080p variant?
- Kan noen belyse dette nærmere...?
øivindo
Aktiv
E-post
"mhjo" skrev:Har en PV60 (42) på prøve, og ser at den ikke håndterer HD-dvd/Blue Ray spec 100% , altså 1080 progresiv modus.
Skal jeg returnere den og vente til de kommer med en 1080p variant?
- Kan noen belyse dette nærmere...?
Den takler ikke det ifølge tekniske spec på første side av denne tråden.takler bare 720p
Pioneer XDE skal kunne dette over HDMI inng (1080p)
mhjo
Aktiv
E-post
Kanskje man skal vente på PV"70" til høsten.......
øivindo
Aktiv
E-post
"mhjo" skrev:Kanskje man skal vente på PV"70" til høsten.......
eller Pioneer 427 som kommer til høsten engang
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Kommer ingen PV70 til høsten. Panasonic har nettopp lansert nye modeller, og de neste vil kommer på samme tid neste år.
Du kan velge å kjøre i 720p eller 1080i i stedet. Det at Pioneer 436 takler 1080p betyr ikke nødvendigvis at det blir bedre. Skjermen har samme oppløsning som PV60 og må nedskalere bildet. 720p vil sansynligvis være det beste å kjøre på både PV60 og Pioneer 436. Skal du ha skikkelig utbytte av 1080p bør skjermen ha denne oppløsningen (1920 x 1080). Det er det nesten ingen skjermer på markedet som har. Behold skjermen hvis du er fornøyd med den.
Du kan lese litt mer om oppløsning her:
http://www.hjemmekino.no/guide/tv_tips.asp
http://www.hjemmekino.no/guide/tvsystemer_hdtv.asp
mhjo
Aktiv
E-post
takk, jeg skal stsudere de linkene.
Så bare at spec 'en på de nye dvd-formatene har 1080p som max, og at PV60 ikke er helt i mål...
Kjører progresivt signal via component i dag og liker det. Er litt redd for å ende opp med en skjerm som ikke klarer å tygge alt det dvd'en leverer...
Har testet HD signaler via PC på PV'en, og det var imponerende opløsning. Men med bildebeveglsene så jeg at man med fordel kunne kjørt progresivt.
Ser at noen av LCD'ene klarer dette, men siden jeg lider av "ettersleps-allergi", er disse ikke aktuelle for meg.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Pioneer kommer med en 50" til høsten som har full HD oppløsning (1920 x 1080). Prisen er 80k. På fremsiden av hjemmekino.no kan du du lese om Sony som skal lansere LCDer med med 1920 x 1080.
At en skjerm har full HD oppløsning er ikke bare positivt. Det er selvfølgelig best hvis materiale er i HD og spesielt 1080p, men med vanlige SD sendinger blir bildet sansynligvis dårlig. Grunnen er at da må skjermen oppskalere veldig mye. 1920 x 1080 skjermer er etter min mening noe som ligger i fremtiden, så sant en ikke bruker HTPC selvfølgelig.
mhjo
Aktiv
E-post
Tittet litt på spec'en på Pioneer 436fde. Den har jo 1080p. Skal sjekke litt priser etc. har den bedre svart-gjengivelse? PV60 klarer ikke mer enn mørk grå..., + at den mister litt skarphet når du drar ned kontrasten til 0 (som jeg må når jeg kjører mørk stue)
Jeg skal bare kjøre dvd og litt tv, men vil skaffe meg Blue ray straks den kommer.
Vil filmene være på 1080p/i eller 720P/i ?
øivindo
Aktiv
E-post
"mhjo" skrev:Tittet litt på spec'en på Pioneer 436fde. Den har jo 1080p. Skal sjekke litt priser etc. har den bedre svart-gjengivelse? PV60 klarer ikke mer enn mørk grå..., + at den mister litt skarphet når du drar ned kontrasten til 0 (som jeg må når jeg kjører mørk stue)
Jeg skal bare kjøre dvd og litt tv, men vil skaffe meg Blue ray straks den kommer.
Vil filmene være på 1080p/i eller 720P/i ?
panasonic har best svart gjengivelse bedre enn FDE og XDE serien
Panasonic PV60 skal klare 720P/i og 1080i
Pioneer er jeg usikker på ang 720/1080