Logo

Offisiell tråd - Panasonic PTA-E700

Skriv et svar
03.10.2004 14.37.17 #1 av 129
Postet av: Rune
Panasonic PTA-E700 er en ny og spennende projektor.

Vi kan jo prøve å holde all diskusjon om den i denne tråden for å gjøre det enklere for forumbrukerne å finne frem til info om denne.

Har du spørsmål eller svar, vet om tester eller butikker som selger denne. Bruk denne tråden.



Hardware.no prissøk



Tester av PT-AE700
Projectorcentral.com
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2004 15.37.17 #2 av 129
Postet av: antiloop
Hvilken dato skal denne være inne på lager :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2004 21.28.04 #3 av 129
Postet av: frodo1972
La inn ordre forrige på komplett.no og de _sier_ den skal shippes derfra nå på torsdag!!! Har jeg flaks er den på postkontoret på lørdag :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2004 11.55.52 #4 av 129
Postet av: Bøgge Bakken
På tide at den kommer, slik at 500 kan dette i pris. Har satt 500 som startside på maskinen : :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2004 11.35.22 #5 av 129
Postet av: frodo1972
Har fått den i hus nå, men hvorfor virker det som om den bråker MER når den henger opp ned i taket enn da det sto foran på bordet...

Ellers meget godt fornøyd med prosjektoren :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2004 20.58.40 #6 av 129
Postet av: Alucard_21
Er det noen som vet, eller har sjekka om den er bra som dataskjerm???
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2004 10.46.07 #7 av 129
Postet av: Jolly
Hva med avshop til 14 999,- :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2004 14.32.44 #8 av 129
Postet av: Granberg
"Alucard_21" skrev:Er det noen som vet, eller har sjekka om den er bra som dataskjerm???

vil tro den er bra som dataskjerm pga. den høye oppløsningen (1280*720)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2004 15.30.45 #9 av 129
Postet av: Bjarte
I siste nr av DVD & Hjemmekino (8/04) er det test av denne.

Konkluksjon
Panasonic tok oss litt på sengen med denne LCD projektoren. Før hjemmekinomessen på Oslo Plaza var forventningene til ny LCD teknologi rimelig høy, men for å være ærlig reiste vi litt slukøret hjem.
Når en ivrig leser da tilbyr seg å stille med sin nye projektor i vårt testrom, og den viser bilder vi ikke ante var mulig fra LCD, ja da er det julekveld i stua, Foruten å servere en bildefest av dimensjoner, er projektoren meget stillegående og den er konstuert for enkel plassering stående på en hylle på bakvegg. Har man mulighet for en slik hylleplassering, spare en fort 1500 til 2000 kroner et takstativ normalt vil koste.
Bildemessig konkurrer PTA-E700 lett med langt dyrere DLP projektorer, men det er fortsatt et godt stykke igjen til DLP-ene med samme oppløsning. Det skulle bare mange da desse jo koster opp mot (og over) det dobbelte av PTA-E700. VI skal være litt forsiktige med å utnevne nye referanser siden det hagler inn med nyhete i disse dager, ment at vi har en ny favoritt i prisklassen under 20 tusen kroner, det kan vi koste på oss.

bilde: 97
bruk: 95
design: 95
kvalitet: 95
utstyr: 95
Totalt: 96



Hele testen leser dere i DVD & Hjemmekino som dere får kjøpt på Narvesen eller som dere kan abonnere på. Anbefaler bladet på det sterkeste.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2004 12.45.44 #10 av 129
Postet av: geirlon
Kjøpt meg en PTA-E700 og har problemer med høydeforsjell vertikalt.
Har høyde 136cm på ene siden og 133 på andere siden!
Finner ingen vertikal keystone på den! Noe som har noe erfaring med dette?
Geir
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2004 15.58.34 #11 av 129
Postet av: Tengs
Dette løser du ved å vri projektoren mot den retningen som har lavest bilde.
Bildet kommer da ut av stilling på lerretet, noe du justerer tilbake på plass igjen med lens shift funksjonen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2004 15.00.21 #12 av 129
Postet av: Thomas
Jeg kan svært lite om hjemmekino og projektorer, men har fått med meg at Panasonic PR AE700 har fått veldig bra omtale. Jeg ønsker en projektor som kan brukes til;

- TV
- DVD/VHS
- Nintendo Gamecube
- PC presentasjoner

Spørsmål;

1) Vil AE700 være bra til alle disse formål?

2) Hva slags kabler må jeg kjøpe?

3) Funker den også bra takmontert?

På forhånd takk for svar!



Thomas
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2004 15.35.45 #13 av 129
Postet av: Bøgge Bakken
"Tengs" skrev:Dette løser du ved å vri projektoren mot den retningen som har lavest bilde.
Bildet kommer da ut av stilling på lerretet, noe du justerer tilbake på plass igjen med lens shift funksjonen.


1.

TV, tja. Har du digital parabol så kan du få bra bilde, men projektoren er ikke så lysterk så du er avhening av å ha det mørkt i rommet for å få bra/klart bilde. Selv med digital parabol så har de fleste kanaler dårlig bilde (se hvordan fotballgress og vann ser ut på et vanlig fjernsyn med digital parabol).

DVD. Det projektoren er laget til så er kan man få meget bra bilde. Krever en litt bedre dvd spiller en du kjøper på rimi. Skal du kjøpe deg en DVD spiller burde du kjøpe deg en med DVI utgang.

VHS, tja. Er vel avhening av en god VHS spiller, men bilde kan bli for stor slik at feil i bilde lett kommer til syne.

Gamecude skal fungere fint. Spillkonsoller blir mer morsome på store skjermer. Jeg har dog ikke prøvd Gamecube på noen projektor, men xbox er iallefgall morsomt på projektor.

PC presdangtasjoner. Her bør du kjøre i native oppløsningen 1280x720 for å få best resultat. Du kan gjøre 4:3 oppløsning også, men min erfarig med skalering av skrift er dårlig på projektorer. Nyere skjermkort støtter denne oppløsningen uten problemer. Som med TV så er man avhening av mørk rom. kan hende at det holder å slå av lys foran TV slik man går i ortlige presangtasjonlokaler.

2. avhening av hva slags utstyr du har, men 700 har mange muligheter. SCART har du sansynligvis på alle tingene du har, men her kommer også avstander inn i bilde. tuner, vhs, gamecube og DVD ville jeg ha koblet med SCART (RGB). S-VIDEO kan man også bruke,. Denne løsningen er billigere, men denne er dårligere en RGB. for å få RGB overføring via scart, må man ha en fulltilkoblet SCART ledninger og utstyret du har må kunne sende ut dette. Vis du vill ha mest ut av panasonicen bør man kjøpe seg en ortelig DVD spiller (Vet ikke hva du har så kan hende du har en som er god nok) så kan DVI være en løsning. Skal du kjøpe deg en med DVD med DVI så må du kjøpe en overgang til HDMI/DVI for å få koblet dette til proskjektoren. Har lite kunnskap om gamecube, men leste i en annen post her at vis man skal ha RGB på denne så må man kjøpe nintendo sin orginale SCARTRGB kabel for å få RGB. Joytek sin støtter vis ikke dette. Komponent er også et alternativ, men er ikke alt utstyr som støtter dette og da må man hen ektra lang kabel (Lange kabler av god kvalitet koster litt). I tilegg må du ha noe for for switcing av scartontaktene slik at du kan besteme hvilken kilde som skal få sende til projektore.

3. Den fungerer utmerket som takmontring. Du kan også sette denne på en hylle og bruke lenshift fungsjonen for å få bilde rikdig.

Jeg går utifra når du skal se på TV og datapresangtasjoner vil du ha lys i rommet. Ikke ha det bek mørtk for å se på nyhetene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2004 16.12.50 #14 av 129
Postet av: Thomas
Takk for rask tilbakemelding! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2004 16.19.58 #15 av 129
Postet av: Thomas
PS

Panasonic PT AE700 kontra Benq 7800, noenlunde samme pris, er det ikke? Noen anbefalinger der?

Takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar