Logo

Offisiell tråd - HDTV fra Canal Digital

Skriv et svar
23.01.2007 10.26.13 #1 av 29
Postet av: orso
Som sikkert flere har fått med seg har Canal Digital nå lansert HD dekodere med MPEG4 til parabol. I første omgang er det snakk om tre HD kanaler:
Discovery HD
VOOM HD
CANAL+ HD
Det er også snakk om at det snart vil bli startet en HD sports kanal til som vil være i Canal+Total pakken.

Slik jeg forstår det, kan man få Canal + HD kanalen (og den nye sportskanalen) i Canal+ pakken eller med entertain. For å få Discorvery HD og Voom HD i tillegg, må man ha entertain og muliges binde seg på nytt for å få åpnet disse kanalene.

Canal+ HD kommer til å sende filmer i HD og fire kamper fra Premier League i HD hver uke. Planen er at fotball kampene i HD skal sendes fra februar av. Liverpool, Man U., Arsenal og Chelsea i HD og filmer i 5.1 DD, det blir snadder. :D

Her er linker:
http://www.canaldigital.no/templates/ge ... 17478.aspx
http://www.canaldigital.no/templates/ge ... 17859.aspx
http://www.canaldigital.no/upload/Publi ... mplett.pdf

Ja, jeg har bestilt. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2007 11.18.09 #2 av 29
Postet av: boly
Grattis, selv holder jeg på med et bygge prosjekt (nytt hus ) kommer derfor ikke til og bestille denne pakken...... :cry: Redd dette kommer litt i veien på prio. lista mi da.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2007 12.50.32 #3 av 29
Postet av: Kim
CD opererer jo med blodpriser! 411\mnd er altfor dyrt.

Blir nok ikke HDTV her i heimen før om noen år til.

Får nøye meg med PS3 og Bluray fram til da :D
Pio 436 xde | Samsung DVD-HD950
----
Denon 3805 | Creek Evo CD
----
Epos M 12.2 | QLN 601 mk II
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2007 16.34.47 #4 av 29
Postet av: Bobben
"bomholt" skrev:

Canal+ HD kommer til å sende filmer i HD og fire kamper fra Premier League i HD hver uke. Planen er at fotball kampene i HD skal sendes fra februar av. Liverpool, Man U., Arsenal og Chelsea i HD og filmer i 5.1 DD, det blir snadder.


I følge Digitalt.tv skal Premier League sendes på Canal+Sport HD og ikke Canal+HD (som skal omdøpes til CANAL+Film HD). Det gjør jo ikke noe for da blir det jo bare mer HD film og HD sport :-)

Det står noe om Canal+ Sport HD & Premier League på http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1665
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2007 08.02.04 #5 av 29
Postet av: Falcon1975
Jeg var å skulle anskaffe meg nevnte dekoder hos Elkjøp som hadde blåst opp dette på en reklameavis de har distribuert. Når jeg entret Elkjøp og spurte om dekoderen fikk jeg beskjed om at den var 2 mnd forsinket fra CD.

Noen av dere som vet noe om dette? Finner det rart at både CD i sitt navnnytt og Elkjøp i sin avis går bredt ut og reklamerer for dette når det er 2 mnd forsinket.

mvh
Frode
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2007 13.28.54 #6 av 29
Postet av: Puckern
Bestilte tuner i går og de sa ihvertfall hos Eljøp at de sendes ut fra CD sitt lager fom 01 februar. De kan da umulig være forsinket - de har jo reklamert mye for dette nå!?!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2007 14.13.54 #7 av 29
Postet av: orso
Det er mye rot her i gården. Ville ikke overraske meg om dekoderne er forsinket. Kan virke som om Elkjøp har tatt CD på senga med sin reklame kampanje. Jeg bestilte hos en lokal antenne service butikk, og det står på kvitteringen at dekoderen blir sendt 1. februar. Får se hva som skjer.

Det hersker også forvirring om HD kanalene som CD skriver på sine sider er tilgjengelig nå. Ifølge noen som har snakket med kundeservice, så er det kun Canal+HD kanalen som vil være operativ fra 1. februar og de andre kan drøye helt til april. Men folk får ulike svar. Jeg tror damene som sitter på kundeservice vet svært lite. Jeg har sendt en mail til CD, men går sikkert noen dager før jeg får svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2007 19.19.02 #8 av 29
Postet av: Puckern
I flge min samtale med kundesrvice, kommer de forhåpentligvis i februar......snakk om å bli skuffa. Får nesten lyst å avbestille, men hva annet skal man se i HD. Nei, nå blei jeg skuffa...................!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2007 23.04.26 #9 av 29
Postet av: Bobben
"bomholt" skrev:Det er mye rot her i gården. Ville ikke overraske meg om dekoderne er forsinket. Kan virke som om Elkjøp har tatt CD på senga med sin reklame kampanje. Jeg bestilte hos en lokal antenne service butikk, og det står på kvitteringen at dekoderen blir sendt 1. februar. Får se hva som skjer.

Det hersker også forvirring om HD kanalene som CD skriver på sine sider er tilgjengelig nå. Ifølge noen som har snakket med kundeservice, så er det kun Canal+HD kanalen som vil være operativ fra 1. februar og de andre kan drøye helt til april. Men folk får ulike svar. Jeg tror damene som sitter på kundeservice vet svært lite. Jeg har sendt en mail til CD, men går sikkert noen dager før jeg får svar.



http://www.canaldigital.no/upload/Publi ... mplett.pdf

I følge denne brosjyren så er det riktig at det kommer en HD kanal til i April men det er ikke Discovery HD & Voom . Det er kun National Geographic som ikke kommer før i April. Kanskje det er dette som skaper litt forvirring.

I brosjyren står det også at CANAL+ starter en egen CANAL+Sport HD som skal sende 120 Premier League kamper i HD i 2007. Det skal sendes 4 kamper pr. runde , dvs. 30 runder. De må mao. starte snart for å rekke det...

HD i kabelnett kommer tidligst høsten 2007 står det.

Det står også "Flere HD-kanaler lanseres i løpet av året."
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2007 10.54.11 #10 av 29
Postet av: orso
Har fått svar på noen spørsmål jeg sendte til Canal Digital:

"Utsending av dekodere er ca 1. Februar. Det kan være at du får den tilsendt tidligere litt avhengig av når vi får disse inn på lager og får de klargjort for utsendelse. Men utsendelsesdato er satt til 01.02.07. Det vil si at du mottar den i løpet av den første uken i Februar.

HD kanalene er tilgjengelig allerede nå. Voom og Discovery HD ligger allerede ute. Disse to kanalene inngår i HD Pakken (99 kr. pr mnd. , denne pakken er kostnadsfri ut 2007. Når det gjelder Canal+HD har denne ligget ute en god stund allerede. Den forutsetter abonnement på enten Canal+Total eller Entertain. Det vil også i løpet av 2007 komme flere kanaler inn i HD pakken. Vi vet ennå ikke 100% sikkert hvilke kanaler dette blir, men vi har vært i kontakt med National Geographic, men jeg kan ikke garantere at den vil bli en av kanalene før vi har en endelig avtale med de.

Når det gjelder konvertering til Multiabonnement til de som allerede har
eksisterende abonnement er dette for de som er i bindingstid på det abonnementet de har idag. De har selvsagt også mulighet til å kjøpe seg ut av eksisterende bindingstid for å tegne et nytt abonnement. De som er
utenfor bindingstid kan selvsagt avslutte eksisterende abonnement og tegne nytt. Vår markedsavdeling jobber pt med alternative HD-tilbud til kunder, noe som skal være klart til lansering."
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2007 06.25.56 #11 av 29
Postet av: Puckern
Og i dag skal de sende ut? Blir spennende å se hva som skjer de nærmeste dagene.... :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2007 08.23.37 #12 av 29
Postet av: orso
"Puckern" skrev:Og i dag skal de sende ut? Blir spennende å se hva som skjer de nærmeste dagene.... :shock:

Kommer ikke på lager før tidligst mandag. Kan også drøye opp til 14 dager. Det er bare å smøre seg med litt tålmodighet.

Det er nå fem HD kanaler. Canal+HD er blitt delt opp i HD film og HD sport. I tillegg kommer National Geographic i løpet av april. Tilbudet begynner absolutt å bli bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2007 12.32.18 #13 av 29
Postet av: orso
Har nettopp hentet full parabol pakke med HD dekoderen på postkontoret. Regnte ikke med å få den så kjapt her i Bergen. Nå må jeg vente til antenne service kan installere for meg, så går nok noen dager med venting for meg. Litt kjedelig når jeg sitter med utstyret. Kan hende jeg prøver en midlertidig installering, men jeg er grønn på parabol.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2007 15.10.25 #14 av 29
Postet av: Bobben
"bomholt" skrev:Har nettopp hentet full parabol pakke med HD dekoderen på postkontoret. Regnte ikke med å få den så kjapt her i Bergen. Nå må jeg vente til antenne service kan installere for meg, så går nok noen dager med venting for meg. Litt kjedelig når jeg sitter med utstyret. Kan hende jeg prøver en midlertidig installering, men jeg er grønn på parabol.



Det er rapporter på AVForum fra minst 3 personer som har fått HD dekoderen nå
http://avforum.no/forum/satellitt/48779 ... her-6.html

Det ser vist veldig bra ut i følge de første meldingene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2007 09.44.57 #15 av 29
Postet av: webman
Ville bare fortelle litt om Hvordan ting funker med HD sendingene :) Fikk dekoder 1. februar og har fått sett litt på de 4 kanalene som foreløpig går i HD. Det er en Canal+ film kanal og en sports kanal. Disse sender henholdsvis 3 filmer om dagen / fotball (Premier League) og svensk hockey. Discovery HD sender sine sedvanlige programmer, American Chopper er ikke dårligere i HD :-) De har også sendt et HD team ut for å fange soloppganger verden rundt og det kostet visst for det sendes morgen og kveld.... Men vakkert er det ! Voom HD sender en salig blanding av reise/fashion/ski og ekstrem kjøring/spill magasiner og faktisk konkuranser fa xbox360 PGR f.eks.
Bilde kvaliteten er veldig bra, men her er det nok penga som rår på resultatet. Man skal huske at så mange pixler som panoreres krever litt pulver i prosessor kapasitet. Min utmerkede plasma skjerm viser bildene i til tider overaskende klarhet, med sylskarpe farger og jeg har faktisk sett fotballkamp jeg ikke var interessert i fordi det så bra ut :)
Min skjerm "fuzzer" ut litt i rask panorering, men det diskuteres jo litt om det er realistisk eller ikke. Jeg legger ikke merke til det da jeg som regel fokuserer på det som er i fokus. Og fokus er hele tiden sylskarpt.
Det skal sies at det er mye repriser og ting går litt om og om igjen. Men idag er det live Premier league, så nå skal jeg jekke pilsen :)
Og dere som synes animasjonsfilmer på plasma ser bra ut - det ser helt sykt bra ut på HD ! Madagaskar, Shrek 2 og en til skal gå på HD film i februar / mars.
Et lite ankepunkt på Canal+ HD film er at ikke alle filmene de sender er av like god kvalitet. Vet ikke hvorfor, men det har vel med opptaks utstyr brukt osv. Er nok litt mangel på gode HD filmer foreløpig.
De sender forøvrig serier som Dexter og Heroes innimellom på film kanalen også.
Er det noen som lurer på noe, får dere bare spørre :)

En flaske vin og Premier Leage kamper i HD nå tror jeg ;-)
Livet er for kort til ikke å nytes :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar