Logo

Offisiel tråd Panasonic TH-42PV500 TH-37PV500

Skriv et svar
02.06.2005 14.29.39 #61 av 416
Postet av: Kjell
Her er en link til en som har hengt den opp på veggen. Ser jo fin ut den :lol: . Legg merke til kabeljobben han har gjort.

http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=89203&st=480

Litt ned på siden, én som har nicket Grasshopper.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2005 14.45.47 #62 av 416
Postet av: orso
BMH (apple center) i Bergen selger 37" til 28k og 42" til 33/34K. Synes ikke det er verst.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2005 15.37.46 #63 av 416
Postet av: arntos
Lefdal Tiller har 42PV500 i bestilling og prisen er vist 28 995,- :D :D

Det er vel ikke mange postene siden jeg hintet om at denne så vi under 30K ganske fort.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2005 17.29.27 #64 av 416
Postet av: orso
Kan forøvrig nevne at en selger hos BMH var nesten sikker på at det ville komme en versjon med ekstern tuner. Da jeg fortalte han at Panasonic hadde gitt meg negativt svar på det, sa han det var fordi den ikke ville bli solgt på det åpne markedet. Men p.g.a. av den slike modeller produseres i så lite volum vil den koste vesentlig mer enn PV500.
Hmm. Tviler på om jeg er villig til å betale f.eks 5-10k mer for en modell med ekstern tuner og uten høyttalere.
Det er nok Pioneer man må satse på skal man ha ekstern tuner.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2005 17.36.43 #65 av 416
Postet av: ErikX
Så 42 tommeren i dag på Lefdal. Ble litt skuffet over designen. Skulle ønske den var litt slimmere. Faktum er at 37pv500 er like stor som mange 42 tommere.

Hmmmm.....what to do what to do?

Ps! Fyren hos Lefdal sa at de ikke kommer til å ta inn 37" da de fra og med nå kun satser på 42"+ :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2005 21.06.10 #66 av 416
Postet av: kjelle
fikk tven idag.pv500.har testa den litt.får ikke hdmi kabel før imårra.testa på x-box og ps2.fantastisk bilde!!gleder meg til å teste mere.dette må vere verdens beste 42" plasma.gråt nestn da jeg spillte gt4 med komponent :)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2005 06.42.10 #67 av 416
Postet av: hyzer
Ok, da har jeg fått testet min 42" PV500 en ettermiddag. Her er noen første inntrykk:
- For det første ser den sinnsykt bra ut! Designet er bare sinnsykt bra synes ihvertfall jeg!
- Analoge TV-signaler er meget bra! Hadde ikke så store forventninger til dette, men jeg ble veldig imponert. Litt varienrende fra kanal til kanal, men generelt veldig bra! Lite bildestøy, ingen graderinger, og klare og fine farger. Var en tur innom Lefdal på Alna i går også. Der kunne jeg sammenligne med mange andre. Vil feks si den gjorde en MYE bedre jobb på analoge TV-signaler enn feks LG PY10. Var også mere fargesterk og klar enn PA50 som stod ved siden av. Får digital-TV i dag, så da vil vel TV-signalene bli enda bedre.
- DVD-bilder var utrolig bra! Selv om jeg foreløpig kun kjører billigste kompositt kabel ble bildene veldig bra. Trenger en ny DVD-spiller for å få utbytte av potensialet i skjermen. Vurderer en DVD-opptaker med komponent-utgang, eller en Panasonic S97 med HDMI. Vil sansynligvis kjøpe en DVD-opptaker uansett. Blir bildene så mye bedre med HDMI at det forsvarer å kjøpe nok en DVD-spilleboks å ha i TV-benken når man vet at HD-DVD/Blueray er bare 1-1,5 år(?) unna? Eller klarer jeg meg fint med komponent inntil da? Har dere noen anbefalinger?
- Testet opptaksfunksjonen på SD-kort. Det funket veldig fint, men den tar bare opp i 320x240 oppløsning, så når man skal se opptakene man har gjort, ser man bare en liten rute midt i skjermen med film på. Litt skuffende kanskje... Men kvaliteten ble absolutt bra. Litt metallisk lyd kanskje. Kan nok på ingen måte erstatte en dedikert VHS/DVD-opptaker. Ingen mulighet til å forhåndsinnstille opptak, men man kan stille inn lengden på opptaket fra 5 min til 180 min, eller til man trykker på stopp. Egen knapp for SD-rec på fjernkontrollen. Funker bra å vise bilder fra SD-kort. Kan sette opp slideshow, man kan zoome (et nivå bare så vidt jeg skjønte), og man kan rotere bildene. Får også opp en meny med thumbnails.
- En litt negativ ting er at skjermen støyer litt. Ikke så mye, men man merker det. Er jo kun vant til CRT-TV så jeg la merke til det ganske fort, men man vender seg vel til det.
- En annen negativ ting er bilde-i-bilde funksjonen (multiwindow). Når jeg testet dette, var det store forstyrrelser i bildet av en eller annen grunn, men bare på venstre side av skjermen. Mulig dette har med dårlige signaler og billige kabler å gjøre (Noen som kan tenke seg hva det kan være?). Skal forske litt mere når jeg får digital-TV i dag. Det rare er at det ikke er hele tiden. Testet dette såvidt på skjermen de hadde på Lefdal, og der så det helt fint ut. Hvis jeg kjører text-tv med TV-bildet i et vindu ved siden av ser det også helt fint ut. Merkelig... Dere andre som har fått denne skjermen - fint hvis dere tester også og si ifra hvis noen andre har samme problem.
- Alt i alt - meget fornøyd! Kan anbefales!!! :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2005 06.55.42 #68 av 416
Postet av: Rune
Flott omtale av skjermen. Jeg er iallfall misunnelig :-)

Når det gjelder HDMI/komponent så er forskjellene minimale på gode spillere. DVD-S97 er forresten et kjempegodt valg hvis du vurderer ren DVD spiller. I følge tester er den like god på bilde som f. eks Denon 3910 til 10.000,- og da til en pris på ca 4.000,-
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2005 08.53.02 #69 av 416
Postet av: Kjell
Ja, jeg er også misunnelig på den skjermen.

Du sier at den støyer litt kan du si hvor dette kommer fra?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2005 09.04.43 #70 av 416
Postet av: hyzer
Vet ikke hvor dette kommer fra eller hva som gjør det. Mulig det er pga dårlige signaler og billige kabler. Vanskelig å forklare hvordan støyen utarter seg. Det er en linje ca 2/3 ned på skjermen på venstre side av bildet hvor det er er kanskje 5-6 bokser på rad med likt mellomrom mellom hverandre. Her er det flimring og snø i disse boksene... vanskelig å forklare. Hvis det ikke blir bedre med digitale TV-signaler i dag kan jeg prøve å poste et bilde av hvordan det er...
Men som sagt dette gjelder kun multiwindow-funksjonen (PIP, PAP). I vanlig modus er alle bilder strålende :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2005 09.36.22 #71 av 416
Postet av: ErikX
Hvor får du digitale TV-signaler fra? UPC?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2005 09.37.07 #72 av 416
Postet av: hyzer
...ser forøvrig at komplett.no nå har satt opp prisen sin til 33.995 kr!
...plutselig er jeg enda et hakk mere fornøyd med kjøpet mitt :-) Nesten 4 lapper spart :-)

-M
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2005 09.40.17 #73 av 416
Postet av: hyzer
Har bestilt fra UPC ja. 156 kr pr mnd - gratis de to første mnd... Det er det eneste jeg kan få der jeg bor...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2005 09.44.09 #74 av 416
Postet av: ErikX
Jeg vurderer også å bestille digital TV fra UPC dersom jeg kjøper PV500. Fint om du kan dele dine erfaringer så snart du har fått testet.

Ps! Noen som vet når UPC vil tilby Dolby Digital lyd via digital TV? Den dagen det skjer bestiller jeg på flekken!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2005 09.56.20 #75 av 416
Postet av: ErikX
AV Shop har satt ned prisen på 37" til 25.399 8)
http://www.avshop.no/catalog/product_in ... cts_id=507
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar