Logo

Offisiel tråd Panasonic TH-42PV500 TH-37PV500

Skriv et svar
01.12.2005 11.26.34 #391 av 416
Postet av: rottweiler
"Typhoon7" skrev:Nå er jo lyd og bilde (ikke bladet) generelt subjektivt.

Uansett hvilken av disse skjermene man velger, vil jeg si at man velger et meget godt produkt. Begge har sine fordeler og ulemper.

For meg er tester i ulike blader noe jeg leser, men ikke bruker som referanse når jeg kjøper en ting.
Det er jo selvfølgelig ikke noen ulempe at et produkt kommer bra ut av en test. Det kan slå positivt ut på bruktverdien.
vell etter flere måneder med testing og endeløs ubeslutsomhet falt valget mitt på panna500 blei bestilt på komplett.ser at på tv2 web i dag at panna slo pioneer men at pioneer hadde testens soleklare beste bildet...hmmm,vel vel det kan vell diskuterast.komplett regnet med at dei fekk inn 20 skjermer den 10 desember så da er d berre å vente.(12ledige igjen)
var det prisen som gjorde at panna slo pioneer?noen som vet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2005 12.05.29 #392 av 416
Postet av: xuax
det var prisen som avgjorde slik jeg kunne se det. 436 hadde best bilde men for "dyr". Spørsmålet er om det hadde blitt anderledes hvis FDE og ikke XDE hadde blitt testet
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2005 20.02.07 #393 av 416
Postet av: vallhall
Jeg har en TH-PV500 og har nå merket en grå stripe på høyresiden av TVen når det feks, lys himmel i bildet, dette gjelder også DVD med RGB.

Imorgen ringer jeg Elkjøp og forhåpentligvis får byttet
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2005 13.26.14 #394 av 416
Postet av: Tannoy
Jeje...da var min 42" endelig i hus. Bestilte for hele 6 uker siden fra Fyndbørsen, men da Panasonic har leveringsproblemer, kom den først idag...den som venter på noe godt... :D
Kan absolutt anbefale Fyndbørsen, kjempebra service, svarer alltid raskt på mail. Og selv om leveransen tok sin tid, er dette nok mer Panasonics skyld. Bestilling via deres nettsider er lett så lenge man har Verified-by-VISA klart kort. DHL leverte den rett på døra, men de tar 500nok i fortollingsgebyr.
Fra TV en ble sendt til den dukket opp på døra tok det 8 dager. Synes ikke dette er så værst med tanke på at den skulle tolles inn osv.
Sammen med TV-bordet kom den på ca 25000 inkl frakt/fortolling(lenge leve den sterke norske krona!)
Tv en er jo knallfin og bildet er upåklagelig. Har dessverre analoge signaler fra UPC, men allikevel kan jeg ikke klage.
DVD via HDMI(Samsung HD DVD950) i 720p er ikke å forakte!!
Skal teste HD via PC(VGA) så fort jeg får tid...
Tipper det blir mange lange filmkvelder utover vinteren...
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2005 23.19.18 #395 av 416
Postet av: Copyrighted
Så flott Tannoy ! =) Sitter å tripper med tærne nå !! DHL idiotene hadde glemt og sende meg moms betalingen. Så jeg måtte ringe og klage. (Har ikke fax, så det måtte bli email) Ringte idag og klagde igjen på at de ikke hadde klart å sende email denne gangen heller, så litt ut på ettermidagen i dag kom det brev i POSTEN !! Feil med emailen dems ?? Så jeg må desverre opp å betale momsen i banken på mandag så jeg får vel plasmaen på tirsdag.

Jeg skal spare til den nye Pioneer 989 dvd spillern, så blir det bildet skal du se =)

Check i out bruker review.! med masse flotte bilder

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=270203
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2005 22.45.49 #396 av 416
Postet av: tommyholberg
Jeg også fikk min 42pv500 fra fyndbørsen i går!

jeg ringte DHL og fikk de til å sende meg moms-regning på mail, og betalte med en gang, sendte mail med skjermbilde av at jeg hadde betalt i nettbanken, og fredags formiddag kom den til leiligheta mi i trondheim, flotte greier:)

det eneste som er jævlig kjipt er at når jeg idag hadde en kompis som skulle hjelpe meg å henge opp den var at

1) murveggen er JÆÆÆVLIG hard! noen tips?
2) skruene som var med til veggfestet var for kort (faens fyndbørsen på akkurat det der) så må skaffe meg nye mandag..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 10.05.29 #397 av 416
Postet av: 9kki
"tommyholberg" skrev:det eneste som er jævlig kjipt er at når jeg idag hadde en kompis som skulle hjelpe meg å henge opp den var at

1) murveggen er JÆÆÆVLIG hard! noen tips?
2) skruene som var med til veggfestet var for kort (faens fyndbørsen på akkurat det der) så må skaffe meg nye mandag..



Håper du bruker slagdrill med betong bor.
Kan være at du treffer armering i muren.Da funker ikke betong boret. Da må du ha metall bor.

Lykke til.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 10.26.45 #398 av 416
Postet av: Knut
"tommyholberg" skrev:det eneste som er jævlig kjipt er at når jeg idag hadde en kompis som skulle hjelpe meg å henge opp den var at

1) murveggen er JÆÆÆVLIG hard! noen tips?
2) skruene som var med til veggfestet var for kort (faens fyndbørsen på akkurat det der) så må skaffe meg nye mandag..


Som nevnt overfor må du bruke slagbor for å borre i murvegg. Treffer du på armeringsjernet så borrer du 5 cm ved siden av. Bruk gode murplugger, gjerne 8mm (diameter) og gjerne 50-60 mm lange. Ikke spar på murpluggene.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2005 08.34.22 #399 av 416
Postet av: tommyholberg
takk for gode tips!

skal ta tak i dette ikveld! må først kjøpe større skruer som skal feste braketten til tv`n..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2005 09.44.42 #400 av 416
Postet av: Tannoy
Jeg tok det som en selvfølge at denne støttet 768p da den har 768 linjer. Så langt ser det ut at den kun støtter 720p/1080i. Min DVD kan oppskalere til 768p så dette ville vel gi best mulig bilde...
Noen innspill?

Takk!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2005 19.53.38 #401 av 416
Postet av: Haldor
720p er en standard, det finnes ikke noe som heter 768p
p står ikke her for pixler (bildepunkt) men for progressiv

720p betyr at TV'n kan gjengi progressivt (50 helt unike bilder pr sekund)med minst 720pixels vertikal oppløsning.
Mvh Haldor
--------

~~ If this is torture chain me to the wall ~~
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2005 20.01.38 #402 av 416
Postet av: Tannoy
"Haldor" skrev:720p er en standard, det finnes ikke noe som heter 768p
p står ikke her for pixler (bildepunkt) men for progressiv

720p betyr at TV'n kan gjengi progressivt (50 helt unike bilder pr sekund)med minst 720pixels vertikal oppløsning.


Jøss da... er med på dette. Men allikevel, TV en kan fremstille 768 linjer så er det ikke litt rart at den ikke kan vise 768 linjer? Bildet fra DVD er jo oppskalert uansett, så da skulle det spille liten rolle om det er 720 linjer eller 768. Hovedsaken er at jeg synes det er rart at TV en ikke støtter dette. Men man skal vel aldri ta ting for gitt her i livet... :roll:
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2005 23.17.18 #403 av 416
Postet av: frankieboy
Til informasjon: Vi har 1 stk TH42PV500E på lager til kr 33.900,- Dette pga avbestilling fra kunde. Se http://www.nortec.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.12.2005 18.32.27 #404 av 416
Postet av: c.e
jeg byr 28.000
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2005 15.50.46 #405 av 416
Postet av: Tannoy
Fikk endelig testet min PV500 i går med HD. Koblet den til laptopen via VGA og kjørte noen WMVHD-klipp...
Kan bare si...FY FA...vanvittig bilde!! Krystallklart uten tegn til noen artefakter what so ever!
Gleder med til HD kommer for fullt...!

Noen som vet om andre steder man kan laste ned noe HD?
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar