Logo

Offisiel tråd Panasonic TH-42PV500 TH-37PV500

Skriv et svar
26.10.2005 19.26.19 #376 av 416
Postet av: Tannoy
"Knut" skrev:
"Tannoy" skrev:
"janse" skrev:
"Tannoy" skrev:Janse: du bestilte plasma fra Fyndbørsen ikke sant?
Hvor lang tid tok det før de trakk pengene fra kontoen din?
Har bestilt, men det er leveringstid...mulig de ikke trekker noe før varene blir sendt??
Ka du tru?

Takk!


Jeg bestilte fra Fyndbørsen ja. Syns å huske at de trakk pengene med en gang, men så fant de ut en kabel jeg hadde bestilt ikke var på lager, og jeg fikk mail om hva jeg ville gjøre med det. Jeg ba dem droppe kabelen fra ordren og sende resten, og beløpet som ble trukket forsvant igjen plutselig, før et bittelitt lavere beløp ble trukket.

Sikkert noen andre som kan si mer om akkurat hvordan VISA funker, men det er vel noe med at de først "reserverer" pengene, før de faktisk trekker dem, eller noe sånt.

Ka jeg trur er vel egentlig uinteressant, men det virker jo som de venter med å trekke til de har fått varene på lager/er klare til å sende :)


Hehe...takk skal du ha Janse. Tror jeg har samme erfaringene som deg. Min kone trodde først at pengene var trukket fra konto(hun hadde sett det på nettbank...), men idag fant jeg ut at det var de ikke. Har fått mail at bestillingen blir forsinket pga leveringstid. (trodde kanskje kona hadde blitt litt tussete...)
Tipper det ett-eller-annet "VISA reservering" som du sier...
Blir så forbanna med all denne ventinga på en PV500...arrrgh!


Beløpet blir først reservert for å sjekke at du har pengene før de sender ut orderen. Pengene er da ikke trukket fra kontoen, så disponibelt beløp skal være det samme. Når orderen blir sendt ut trekkes pengene.


Takk skal du ha! Greit å vite så jeg ikke blåser alle penga på øl som jeg trodde de hadde trukket... :shock:
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2005 19.13.49 #377 av 416
Postet av: vallhall
Har nå fått 500en på plass og må si meg meget fornøyd med resultatet så langt. Det eneste jeg ikke er så fornøyd med så langt er DVD koblet med scart(RGB), det gamle (2år) philips TVet er mye bedre der. På pc gjør dette plasmaet en meeeeget god jobb, bruker en Eizo Flexiscan T966"21" monitor til pcen og må si jeg ikke kan si at monitoren er noe særlig bedre enn PV500en til både surfing og ikke minst spill som virkelig får en ny betydning på PV500, nå er det mulig at også skjermkortet har noe å si for kvaliteten(Gainwarld 7800GTX) også. Har ikke fått prøvd DVD med component eller HDMI, men håper kvaliteten blir bedre med dette i forhold til RGB. Vil også legge til at jeg bruker digital parabol tilkoblet RGB. Jeg lurer også på hvorfor jeg får svarte striper over og under når jeg bruker DVD, ennå TV og DVDspiller er innstilt på 16:9
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2005 19.16.07 #378 av 416
Postet av: Tannoy
"vallhall" skrev:Har nå fått 500en på plass og må si meg meget fornøyd med resultatet så langt. Det eneste jeg ikke er så fornøyd med så langt er DVD koblet med scart(RGB), det gamle (2år) philips TVet er mye bedre der. På pc gjør dette plasmaet en meeeeget god jobb, bruker en Eizo Flexiscan T966"21" monitor til pcen og må si jeg ikke kan si at monitoren er noe særlig bedre enn PV500en til både surfing og ikke minst spill som virkelig får en ny betydning på PV500, nå er det mulig at også skjermkortet har noe å si for kvaliteten(Gainwarld 7800GTX) også. Har ikke fått prøvd DVD med component eller HDMI, men håper kvaliteten blir bedre med dette i forhold til RGB. Vil også legge til at jeg bruker digital parabol tilkoblet RGB


Grattis heldiggrisen!
Hvor fikk du din levert fra?
Hvordan har du koblet til PC? Via DVI-HDMI eller VGA?
Testa den med HD?
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2005 20.04.54 #379 av 416
Postet av: vallhall
Takker takker

Fikk den levert fra lokale Elkjøp. Har ikke prøvd component eller HDMI ennå, men blir nok snart. Har heller ikke testet med HD, men gleder meg selvsagt til det. Har nettopp testa BF2 med min 13 år gamle sønn, og begge mente faktisk at PV500en var bedre enn pcmonitoren. Når jeg kjører BF2 med monitoren er oppløsningen 2048*1536 med alt av grafikk på maks, så den er dobbelt så høy som med PV500, men iogmed at jeg kobler inn høyeste AA og AF i skjermkortet så oppveier dette i høy grad den lavere oppløsningen. Pcen er koblet opp med vanlig VGA kabel
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2005 20.48.19 #380 av 416
Postet av: rottweiler
"vallhall" skrev:Har nå fått 500en på plass og må si meg meget fornøyd med resultatet så langt. Det eneste jeg ikke er så fornøyd med så langt er DVD koblet med scart(RGB), det gamle (2år) philips TVet er mye bedre der. På pc gjør dette plasmaet en meeeeget god jobb, bruker en Eizo Flexiscan T966"21" monitor til pcen og må si jeg ikke kan si at monitoren er noe særlig bedre enn PV500en til både surfing og ikke minst spill som virkelig får en ny betydning på PV500, nå er det mulig at også skjermkortet har noe å si for kvaliteten(Gainwarld 7800GTX) også. Har ikke fått prøvd DVD med component eller HDMI, men håper kvaliteten blir bedre med dette i forhold til RGB. Vil også legge til at jeg bruker digital parabol tilkoblet RGB. Jeg lurer også på hvorfor jeg får svarte striper over og under når jeg bruker DVD, ennå TV og DVDspiller er innstilt på 16:9
ka slags dvd er det snakk om?er den i 2.35 format eller i 1.85?kan ha noe og sei!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2005 21.23.37 #381 av 416
Postet av: vallhall
2.35:1 letterbox står det
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2005 21.27.13 #382 av 416
Postet av: Typhoon7
"vallhall" skrev:2.35:1 letterbox står det


Da vil du få sorte striper over og under bildet.

Se http://www.hjemmekino.no/guide/format.asp for mer info om formater
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.11.2005 08.32.04 #383 av 416
Postet av: vallhall
Vel, at jeg sa CRT Tvet hadde bedre bilde på DVD tar jeg nå tilbake. Var inne å stilte på bilde og det viste seg at alt var fabrikkinnstilt, noe jeg ikke trodde det var da jeg allerede hadde stillt inn på det vanlige TVbilde som mates av parabol via Scart, noe jo også DVD bruker. Nå er jeg veldig imponert over bildekvaliteten og her snakker vi altså kun om Scart, gleder meg til å prøve component kablene senere, skal komme tilbake da med mer "feedback". Men det som kanskje imponerte mest(til nå) var pc bilde via VGA som virkelig ga meg hakeslepp og da særlig på spill som BF2 som jeg faktisk mener hadde et bedre og mer realistisk bilde enn min CRT monitor. Ser at mange mener LCD er bedre, men ærlig talt, hvor mye bedre enn dette kan det bli???? alt ned til den minste detalj i spillene kommer til syne
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.11.2005 13.55.16 #384 av 416
Postet av: binders
Kjøpte en pana i dag 500 på Alnabru, Det sto mellom Panan og pioneeren.
Etter litt frem og tilbake falt valget på panan da denne ikke hadde noe etterslep slik det var på pioneeren, Pioneeren får etterslep på analoge signaler men det gjør ikke panan. Så når pioneeren får digitale signaler så er etterslepe borte. Jeg satt og så noe fotball på Lefdal i sandvika i går og der sto disse tv ved sine av hverandre, det var da jeg så tydelig hvordan pioneeren fikk litt etterslep men ikke panan. Så valget mitt var veldig greit panan er en mere alround tv. Gleder meg og komme hjem og kobble denne opp :twisted:

P.S: Faktisk bedre bilde også mere stabilt :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.11.2005 15.51.27 #385 av 416
Postet av: rottweiler
"binders" skrev:Kjøpte en pana i dag 500 på Alnabru, Det sto mellom Panan og pioneeren.
Etter litt frem og tilbake falt valget på panan da denne ikke hadde noe etterslep slik det var på pioneeren, Pioneeren får etterslep på analoge signaler men det gjør ikke panan. Så når pioneeren får digitale signaler så er etterslepe borte. Jeg satt og så noe fotball på Lefdal i sandvika i går og der sto disse tv ved sine av hverandre, det var da jeg så tydelig hvordan pioneeren fikk litt etterslep men ikke panan. Så valget mitt var veldig greit panan er en mere alround tv. Gleder meg og komme hjem og kobble denne opp :twisted:

P.S: Faktisk bedre bilde også mere stabilt :shock:
har etter 2måneder kommet frem til det samme som deg.leste det nye lyd og bildet i dag.der roser ei pioneer opp i skyene men samtidigt skriv dei at bildet ved vanlige signaler(tv) blir dårligere enn ved vanlig tv,dette er da på grunn av at denne tv er så bra og avansert at dette blir lett avslørt :D ,videre står det at den yter best ved hd signal,det er da skjermen kommer til sin rett.nå har det nå seg slik at me lever i nå tiden og ikke i fremtiden så enn så lenge blir ca 40 000(i norge)alt for mye me tanke på rimeligere alternativer fex panna pv500 synest nå eg.ka er vitsen me a utvikle en skjerm som er så bra og avansert at bildet blir dårligere med dagens tv signalere.når det er det som er reelt i dag?når det er sagt vil jo hd sendinger endre på dette men det er en god stund til at det blir utbredt og da tipper eg bedre alternativer (modeller)er kommet og til en hyggeligere pris.kan hende eg kjøper en brukt pioneer 436xde da til 5000kr :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2005 17.34.39 #386 av 416
Postet av: Andepande
Er det noen som vet hvor lenge en 500 er ment å vare?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2005 11.11.04 #387 av 416
Postet av: Tannoy
"Andepande" skrev:Er det noen som vet hvor lenge en 500 er ment å vare?


Vanlig er vel at en plasmaskjerm skal vare i 60000 timer.
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2005 16.09.30 #388 av 416
Postet av: Tannoy
Ikke overraskende kommer PV500 ut som testens vinner i det siste nummeret av DVD og Hjemmekino. Vel dvs at den kom ut som "best i test", men Pioneer kommer ut med "best bilde".
Jeg skjønner ikke helt hvordan man kan skille på disse to, trodde tross alt at en TV stort sett viste bilder.
Uansett...kanskje noen som kan komme med en oppklaring her som jeg ikke har tenkt på... :wink:
Det er ihvertfall hyggelig lesning og i samsvar med forumets meninger...
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2005 16.11.30 #389 av 416
Postet av: pnerbye
Hehe... Jeg lurte på det samme.

Sjekk vekten på de 2 konkurrentene, og prisen.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2005 16.18.39 #390 av 416
Postet av: Typhoon7
Nå er jo lyd og bilde (ikke bladet) generelt subjektivt.

Uansett hvilken av disse skjermene man velger, vil jeg si at man velger et meget godt produkt. Begge har sine fordeler og ulemper.

For meg er tester i ulike blader noe jeg leser, men ikke bruker som referanse når jeg kjøper en ting.
Det er jo selvfølgelig ikke noen ulempe at et produkt kommer bra ut av en test. Det kan slå positivt ut på bruktverdien.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar