Logo

Offisiel tråd Panasonic TH-42PV500 TH-37PV500

Skriv et svar
13.10.2005 10.08.11 #331 av 416
Postet av: janse
"RedMoon" skrev:Dere som har kjøpt fra Fyndbørsen....hvordan gjorde dere det med hensyn til frakt osv. ? Er litt i tvil om det "lønner seg" å bestille frakt direkte hjem eller å bestille til svensk postkontor og ordne resten selv... :shock:


Jeg bestilte rett hjem.. ble vel ca 700 for frakt (betales til fyndbørsen ved bestilling) + 500 i gebyr til DHL (betales i etterkant sammen med momsen)..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2005 10.22.54 #332 av 416
Postet av: RedMoon
Det høres jo relativt greit ut... blir vel ikke så veldig mye dyrere heller, med minus svensk moms og + norsk moms.

Fikk du faktura på moms og DHL umiddelbart ? Hvor lang tid tok det å få pakken hjem ? Gidder bare ikke vente på "ubekreftede inndatoer" i norske nettsjapper.... :evil:

Takk for hjelpen !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2005 10.27.36 #333 av 416
Postet av: janse
Tok vel ca. 2 uker fra jeg bestilte til den sto på døra..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2005 21.27.42 #334 av 416
Postet av: Tannoy
Jaja...da var min bestilling inne på Fyndbørsen...
Blir spennende å se hvor lang tid det tar før den dukker opp! :D
Begynner å glede meg nå...

Janse: har lest at varene ofte blir stående hos DHL i Oslo(?) før de sendes pga at de trenger pers.nr e.l.
Du som har bestilit tidligere, har du noen tips hvordan jeg skal oppføre med videre?
Hva gjorde du?
På forhånd takk!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2005 21.56.24 #335 av 416
Postet av: janse
"Tannoy" skrev:Janse: har lest at varene ofte blir stående hos DHL i Oslo(?) før de sendes pga at de trenger pers.nr e.l.
Du som har bestilit tidligere, har du noen tips hvordan jeg skal oppføre med videre?
Hva gjorde du?
På forhånd takk!


Da jeg bestilte høytalere fra fyndbørsen (totalt ca 9k NOK) ble jeg oppringt av DHL (Oslo sikkert) og måtte gi et personnummer. Fikk så beskjed om at varene ville komme neste dag. Faktura (moms og DHL-gebyr) ble ettersendt. Varene kom som jeg hadde blitt fortalt neste dag, mens fakturaen brukte ca 2 uker på å finne postkassen min.

Da jeg bestilte tv fra fyndbørsen (totalt ca 26k NOK) ble jeg igjen oppringt av DHL for å oppgi personnr. Oppga også telefonnumer og mail denne gangen (kunne oppgi fax også, men har ikke dette), og fikk beskjed om at jeg ville få et brev med faktura. Neste dag (eller to dager etterpå) fikk jeg en epost med faktura. (fikk dog aldri noe fysisk brev) Printet denne ut og tok den med i banken, fikk kvittering på betalingen. Scannet så inn kvitteringen sammen med faktura og fakset inn til DHL. Dette var en fredag formiddag.

Husker ikke helt når jeg fikk varene, men tror det var onsdag eller torsdag. Ble nok engang oppringt av DHL dagen før bare for å sjekke at jeg var hjemme neste dag..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2005 22.20.06 #336 av 416
Postet av: Njål
"Tannoy" skrev:Jaja...da var min bestilling inne på Fyndbørsen...
Blir spennende å se hvor lang tid det tar før den dukker opp! :D
Begynner å glede meg nå...

Janse: har lest at varene ofte blir stående hos DHL i Oslo(?) før de sendes pga at de trenger pers.nr e.l.
Du som har bestilit tidligere, har du noen tips hvordan jeg skal oppføre med videre?
Hva gjorde du?
På forhånd takk!

Hvis du har det travelt med å få varene sjekker du trackingnummeret på nettet, og når varene er registrert inn til Norge ringer du DHL og oppgir personnummer (det er tollvesenet som trenger dette på privatimport over en viss verdi), og får dem til å sende deg en epost med fortollingsfaktura.
Du sparer trolig fra et par dager til en uke på det.

Og du kan avtale hvilken dag det passer samtidig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2005 08.46.07 #337 av 416
Postet av: Tannoy
"Njål" skrev:
"Tannoy" skrev:Jaja...da var min bestilling inne på Fyndbørsen...
Blir spennende å se hvor lang tid det tar før den dukker opp! :D
Begynner å glede meg nå...

Janse: har lest at varene ofte blir stående hos DHL i Oslo(?) før de sendes pga at de trenger pers.nr e.l.
Du som har bestilit tidligere, har du noen tips hvordan jeg skal oppføre med videre?
Hva gjorde du?
På forhånd takk!

Hvis du har det travelt med å få varene sjekker du trackingnummeret på nettet, og når varene er registrert inn til Norge ringer du DHL og oppgir personnummer (det er tollvesenet som trenger dette på privatimport over en viss verdi), og får dem til å sende deg en epost med fortollingsfaktura.
Du sparer trolig fra et par dager til en uke på det.

Og du kan avtale hvilken dag det passer samtidig.


Takk for gode tips!

Hvordan får du dette trackingnummeret? Sendes det fra Fyndbørsen når orderen er bekreftet sendt?(man får kanskje en mail?)
På forhånd takk!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2005 09.36.36 #338 av 416
Postet av: Njål
De fleste forhandlere jeg har brukt sender automatisk trackingnummer når varen blir sendt (hvis det brukes en fraktform med sporing). Det er jo bare å kontakte fyndbørsen, og be dem om det hvis du får shipping-email uten tracking.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2005 10.52.12 #339 av 416
Postet av: Tannoy
"Njål" skrev:De fleste forhandlere jeg har brukt sender automatisk trackingnummer når varen blir sendt (hvis det brukes en fraktform med sporing). Det er jo bare å kontakte fyndbørsen, og be dem om det hvis du får shipping-email uten tracking.


Jepp, det skal jeg gjøre! Takk for hjelpen!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2005 10.54.20 #340 av 416
Postet av: janse
Man får trackingnummer når fyndbørsen har klargjort ordren for sending.

Problemet med trackingnummeret er bare at det ikke er 100%. Har som sagt tidligere bestilt fra fyndbørsen to ganger. Første gangen virket sporingen kun innad i Sverige, og når pakka egentlig hadde kommet seg over til Norge så det ut som den sto bom stille i Sverige et eller annet sted.. Andre gangen gikk det ikke ann å spore pakken i det hele tatt..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2005 11.59.30 #341 av 416
Postet av: Njål
Hvis tracking# er dødt er de jo bare å sende en email til fyndbørsen og be om å få det riktige, da det ganske sikkert er de som har kopiert feil eller ikke hele.
Fungerer det bare innad i Sverige er det bare å ringe DHL uansett, siden det betyr at pakken er hos dem et eller annet sted.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2005 20.37.20 #342 av 416
Postet av: Copyrighted
Hvorfor ikke bare vente til selve Tven kommer ! ??
Hvorfor mase om et trackingnummer ?? Bare å vente det. Når jeg bestillte tven sa han det er 10-14 dager leveringstid på tven din. Greit sa jeg, ferdig !
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2005 12.47.15 #343 av 416
Postet av: vallhall
Hei dere

Tenkte jeg måtte registrere meg etter å ha lest så mye om Panasonic TH-42PV500 og dens positive sider. Her hos min lokale Elkjøp butikk har de nå hatt den inne et par dager, og etter å ha sett bildekvaliteten måtte jeg bare ha denne skjermen, får den i neste uke sammen med parabol. Jeg gjorde også klart for selger at jeg hadde lest om denne lyden som kan være irriterende, og sa at Panasonic hadde sagt det var problem med noen modeller, noe han ikke var informert om, vi ble selvsagt enige om at jeg fikk bytte den inn/eller kunne få en Pioneer 42 av nye typen hvis jeg skulle høre denne lyden. Prisen med nytt veggstativ til ca 4500,- ble 35000.-, noe som ikke akkurat er billig men, håper jeg blir fornøyd, kan også legge til at de kun kjørte RGB signaler på plasmaene, så jeg kan jo bare tenke meg hvor bra det blir med component og HDMI. Forøvrig kan jeg si at forsterkeren min heter Pioneer VSA-AX10-I og ikke har HDMI inngang, så jeg lurer på om jeg kan få bilde fra signalkilde til plasma og lyd via optisk kabel til forsterker?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2005 13.19.04 #344 av 416
Postet av: monroe
Hei
Hvordan er det med det veggfeste, PDP-1 som fyndbörsen har, og PV-500? PV-500 har jo en "utvekst" nede på baksiden.
Må det "fores" ut litt siden den ikke er helt flat bak? Eller går det akkurat?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2005 14.26.52 #345 av 416
Postet av: Nopoint
"vallhall" skrev:Hei dere

Tenkte jeg måtte registrere meg etter å ha lest så mye om Panasonic TH-42PV500 og dens positive sider. Her hos min lokale Elkjøp butikk har de nå hatt den inne et par dager, og etter å ha sett bildekvaliteten måtte jeg bare ha denne skjermen, får den i neste uke sammen med parabol. Jeg gjorde også klart for selger at jeg hadde lest om denne lyden som kan være irriterende, og sa at Panasonic hadde sagt det var problem med noen modeller, noe han ikke var informert om, vi ble selvsagt enige om at jeg fikk bytte den inn/eller kunne få en Pioneer 42 av nye typen hvis jeg skulle høre denne lyden. Prisen med nytt veggstativ til ca 4500,- ble 35000.-, noe som ikke akkurat er billig men, håper jeg blir fornøyd, kan også legge til at de kun kjørte RGB signaler på plasmaene, så jeg kan jo bare tenke meg hvor bra det blir med component og HDMI. Forøvrig kan jeg si at forsterkeren min heter Pioneer VSA-AX10-I og ikke har HDMI inngang, så jeg lurer på om jeg kan få bilde fra signalkilde til plasma og lyd via optisk kabel til forsterker?


35000 for tven høres meget dyrt ut, jeg brukte selv prisgaranti (noe som både Lefdal og Elkjøp har) og fikk den for 26900 + veggefeste m/tilt til ca. 700.-
Husk at Elkjøp har 30 dagers prisgaranti, det vil si at finner du varen billigere i løpet av 30 dager så får du penger tilbake.
uansett, jeg har ikke merket noe støy fra min tv (stille som graven), eneste er at bildet via analog kabel er dårlig. Tv er generelt fantastisk bra!
Lykke til med bra valg!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar