Logo

Offisiel tråd Panasonic TH-42PV500 TH-37PV500

Skriv et svar
06.10.2005 13.35.25 #301 av 416
Postet av: AJ
Nå finner jeg den ikke i sortimentet engang.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2005 14.00.44 #302 av 416
Postet av: heffalompa
Hei

jeg har fått sammenlignet disse 2 skjermene (pv500e og 505hde), Panasonic`en hadde mye klarere bilde samt at pioneer`en hadde akkurat som en svak svak snøstorm over bilde. (og mer kornete, om dette kan skyldes at den er 50" vs 42" har jeg ikke peiling på..) begge skjermene brukte samme kilde.

lite pluss til panasonic`en er at den slipper den "tuner-boksen" som man har til pioneer`en, personlig syns jeg at jeg har nok av "bokser" og elektronisk dilldall om jeg ikke skal få enda en boks i tvbordet til dama sin store fortvilelse.

derfor falt valget mitt på panasonic`en. Den står her i stua nå og virker gedigen da man har ganske liten stue. eneste er at at den visle lyden har nå kommet (fra høyre høytaler) som er ett kjent problem på enkelte av disse apparatene. jeg tok kontakt med elkjøp Tromsø, som jeg kjøpte tv`en av, dem skulle ta kontakt med panasonic Norge for å høre om det var noe som kunne rettes.

Fikk svar fra Elkjøp noen dager etterpå. dem hadde pratet med en av dem i toppen av panasonic norge. og det denne personen klarte å si var følgende: [b][u]"Tv`en skal lage litt lyd da dette er sannsynligvis strømforsyningen som lager denne lyden, Det er akkurat som om man kjøper en RollsRoyce, man kan ikke forvente at denne skal være helt lydløs. litt motordur må man regne med!"[/u]. Jeg begynte bare å le når jeg hørte dette, er det mulig tenkte jeg, greit nok å kjøpe en RollsRoyce med motordur, men rådebank skal det vel ikke være på bilen???[/b]

Så etter litt om og men så sa selgern på elkjøp at dem ville bytte apparatet mitt, så skulle dem ta krangelen med panasonic. Kjempe bra av Elkjøp vil jeg si, og som følge av dette vil jeg anbefale alle kjente å ukjente å handle på elkjøp tromsø, guttene i TV avdelinga er flinke og ordner ting med engang hvis det skulle være noe. :)

Dan
En ting om biler som stemmer veldig bra, "japanerne sier: drit i hvordan d ser ut bare d fungerer, Tyskerne sier: drit i om d fungerer bare d ser bra ut" ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2005 17.49.58 #303 av 416
Postet av: Nopoint
Grunnen til at den er fjernet er at den ikke vil være tilgjengelig før om 6 uker (42"), 37" vil kansje ta enda lengre tid å skaffe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2005 18.04.58 #304 av 416
Postet av: Copyrighted
"Tannoy" skrev:Har fulgt litt med på siba.nos hjemmesider...
42" kostet først(var det litt over 23k som ble nevnt her..), så 27k, og idag 30k...
Skal si prisene svinger voldsomt! Best å følge med de som skal gå til innkjøp...!
Kan noen gi meg beskjed når vi er tilbake på litt over 23 k igjen???!! :shock:


Tannoy gjør som meg bestill fra fynborsen.se kom på 24556 svenske kroner tv + bord, da er også levering på 900 regnet med. Må nok betale noe til han DHL fyren også. Lurer på hvor mye allt dette blir i norske kroner ? Uansett jeg er driit lei av å vente på bra priser på denne ,men kjøp den fra sverige meget bra pris. Sendte de mail og de sa at det er 2 års garanti og at det bare er å levere til Panasonic Service Norge så ikke noe problem =)

Får tven om 10-14 dager 8) :)
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2005 19.26.57 #305 av 416
Postet av: Tannoy
"Copyrighted" skrev:
"Tannoy" skrev:Har fulgt litt med på siba.nos hjemmesider...
42" kostet først(var det litt over 23k som ble nevnt her..), så 27k, og idag 30k...
Skal si prisene svinger voldsomt! Best å følge med de som skal gå til innkjøp...!
Kan noen gi meg beskjed når vi er tilbake på litt over 23 k igjen???!! :shock:


Tannoy gjør som meg bestill fra fynborsen.se kom på 24556 svenske kroner tv + bord, da er også levering på 900 regnet med. Må nok betale noe til han DHL fyren også. Lurer på hvor mye allt dette blir i norske kroner ? Uansett jeg er driit lei av å vente på bra priser på denne ,men kjøp den fra sverige meget bra pris. Sendte de mail og de sa at det er 2 års garanti og at det bare er å levere til Panasonic Service Norge så ikke noe problem =)

Får tven om 10-14 dager 8) :)


Takk for tips!

Når det gjelder garanti så er jeg ikke så sikker på at det er så enkelt som du sier...(skulle gjerne øsnke at det var det, men...)
Jeg har løpende kontakt med en kar fra Forbrukerombudet om dette temaet, men har ikke fått noen avklaring på området ennå.
Sannsynligheten for at produktet går i stykker er jo liten, men når det kommer til såpass dyre produkter vil jeg gjerne ha klarhet rundt temaet uansett :D...dessuten er det gøy å holde litt folk i arbeid...hehe :D
Etter å vært i kontakt med Pioneer Norge så tyder det på at det kan oppstå problemer med reparasjon/garanti dersom et problem skulle være tilfelle...om dette er rett eller en mangel på kunnskap om lovverket har jeg som sagt ikke fått en avklaring på ennå.

For å konkludere må jeg jo si at det frister med litt svenskepriser så vi får se hvordan det ender...
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2005 19.42.00 #306 av 416
Postet av: Copyrighted
"Tannoy" skrev:

Takk for tips!

Når det gjelder garanti så er jeg ikke så sikker på at det er så enkelt som du sier...(skulle gjerne øsnke at det var det, men...)
Jeg har løpende kontakt med en kar fra Forbrukerombudet om dette temaet, men har ikke fått noen avklaring på området ennå.
Sannsynligheten for at produktet går i stykker er jo liten, men når det kommer til såpass dyre produkter vil jeg gjerne ha klarhet rundt temaet uansett :D...dessuten er det gøy å holde litt folk i arbeid...hehe :D
Etter å vært i kontakt med Pioneer Norge så tyder det på at det kan oppstå problemer med reparasjon/garanti dersom et problem skulle være tilfelle...om dette er rett eller en mangel på kunnskap om lovverket har jeg som sagt ikke fått en avklaring på ennå.

For å konkludere må jeg jo si at det frister med litt svenskepriser så vi får se hvordan det ender...


Hvis du kjøper via nett fra en butikk innen EØS/EU, har du fortsatt norsk lovgivning å forholde deg til.

Bare og snakke med Panasonic selv det ! Uansett du vil ikke få denne tven så billig med BORD i Norge !. Ikke engang etter jul (tror jeg hehe ;)

Veldig mange som har bestillt defra og bare gode tilbakemeldinger. Var skeptisk selv ,men etter mye fram og tilbake med fyndborsen så var jeg sikker.

Ikke noe å vente med, bare å bestille det. De har den på lager !
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2005 19.45.41 #307 av 416
Postet av: Typhoon7
"Tannoy" skrev:
"Copyrighted" skrev:
"Tannoy" skrev:Har fulgt litt med på siba.nos hjemmesider...
42" kostet først(var det litt over 23k som ble nevnt her..), så 27k, og idag 30k...
Skal si prisene svinger voldsomt! Best å følge med de som skal gå til innkjøp...!
Kan noen gi meg beskjed når vi er tilbake på litt over 23 k igjen???!! :shock:


Tannoy gjør som meg bestill fra fynborsen.se kom på 24556 svenske kroner tv + bord, da er også levering på 900 regnet med. Må nok betale noe til han DHL fyren også. Lurer på hvor mye allt dette blir i norske kroner ? Uansett jeg er driit lei av å vente på bra priser på denne ,men kjøp den fra sverige meget bra pris. Sendte de mail og de sa at det er 2 års garanti og at det bare er å levere til Panasonic Service Norge så ikke noe problem =)

Får tven om 10-14 dager 8) :)


Takk for tips!

Når det gjelder garanti så er jeg ikke så sikker på at det er så enkelt som du sier...(skulle gjerne øsnke at det var det, men...)
Jeg har løpende kontakt med en kar fra Forbrukerombudet om dette temaet, men har ikke fått noen avklaring på området ennå.
Sannsynligheten for at produktet går i stykker er jo liten, men når det kommer til såpass dyre produkter vil jeg gjerne ha klarhet rundt temaet uansett :D...dessuten er det gøy å holde litt folk i arbeid...hehe :D
Etter å vært i kontakt med Pioneer Norge så tyder det på at det kan oppstå problemer med reparasjon/garanti dersom et problem skulle være tilfelle...om dette er rett eller en mangel på kunnskap om lovverket har jeg som sagt ikke fått en avklaring på ennå.

For å konkludere må jeg jo si at det frister med litt svenskepriser så vi får se hvordan det ender...


Med fare for å gå litt OT..

Forskjellen på Pioneer og Panasonic, så vidt meg bekjent, er at Pioneer har egen "avdeling" i Norge, mens Panasonic har en for hele Norden.

Ser det ikke som usannsynlig at Pioneer Norge ikke vil ta inn en TV som kommer fra Sverige.

Poenget med at du har norsk lovgivning i ryggen, vil egentlig bare si at nettbutikker innen EØS må følge norsk lovgivning mtp garanti, reklamasjon osv, men at produktet må sendes til forhandleren der det ble kjøpt ved eventuelle mangler. Slik har jeg forstått det.

Skal bli spennende å se hva du får som svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2005 19.50.10 #308 av 416
Postet av: Copyrighted
"Typhoon7" skrev:

Med fare for å gå litt OT..

Forskjellen på Pioneer og Panasonic, så vidt meg bekjent, er at Pioneer har egen "avdeling" i Norge, mens Panasonic har en for hele Norden.

Ser det ikke som usannsynlig at Pioneer Norge ikke vil ta inn en TV som kommer fra Sverige.

Poenget med at du har norsk lovgivning i ryggen, vil egentlig bare si at nettbutikker innen EØS må følge norsk lovgivning mtp garanti, reklamasjon osv, men at produktet må sendes til forhandleren der det ble kjøpt ved eventuelle mangler. Slik har jeg forstått det.

Skal bli spennende å se hva du får som svar.


Dette stemmer ,men mangler er jo ikke det samme som feil eller defekt ! så hva ligger i ordet mangler ?? Tenker du på gjenstander som ikke følger med i esken som manual, fjernkontroll osv ?
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2005 21.20.11 #309 av 416
Postet av: janse
Jeg sendte faktisk mail til Panasonic Norge tidligere idag og spurte om hva som gjaldt dersom TH42-PV500E'en min bestilt fra Sverige via nettbutikk skulle ha noen feil. Om Panasonic Norge kunne hjelpe, eller om jeg måtte sende den tilbake til Sverige. Blir spennende å høre hva dem sier..

Tror ikke det er noe galt med tven min altså, er jo litt summelyd her og der men det er vel vanlig? Er absolutt ikke noe problem under film elns, men når jeg ser på vanlig tv med ganske lav lyd lar det seg høre..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2005 03.37.30 #310 av 416
Postet av: Copyrighted
Noen som har Panasonic s97 til sin pv500 ?
http://hjemmekino.no/database/dvdinfo.aspx?ID=69

Tror det blir bra og bruke den som standar Hd feeder. Men jeg har jo en Recordable 5.1 Dvd/reciever (innebygd) fra før av så spørsmålet da er vel hvordan jeg skal få kobla til s97 til anlegget mitt. Blir ikke det enkleste og beste å koble en Optisk kabel mellom s97 og dvd/recievern min ? slik at jeg får DTS og lyd gjennom alle høytallerne og så bruke HDMI kontakten til tven.

Noen formeninger om det folkens ?
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2005 06.52.07 #311 av 416
Postet av: Knut
"Copyrighted" skrev:Dette stemmer ,men mangler er jo ikke det samme som feil eller defekt ! så hva ligger i ordet mangler ?? Tenker du på gjenstander som ikke følger med i esken som manual, fjernkontroll osv ?


Her har du misforstått - en kjøpsrettslig mangel er nettopp feil eller defekter, det er ikke bare om det mangler noe i leveransen. Men hvis det mangler noe i leveransen er det også selvsagt en mangel.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2005 08.49.03 #312 av 416
Postet av: Typhoon7
"Knut" skrev:
"Copyrighted" skrev:Dette stemmer ,men mangler er jo ikke det samme som feil eller defekt ! så hva ligger i ordet mangler ?? Tenker du på gjenstander som ikke følger med i esken som manual, fjernkontroll osv ?


Her har du misforstått - en kjøpsrettslig mangel er nettopp feil eller defekter, det er ikke bare om det mangler noe i leveransen. Men hvis det mangler noe i leveransen er det også selvsagt en mangel.


Som om jeg skulle sagt det selv. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2005 09.25.21 #313 av 416
Postet av: Copyrighted
"www.utepils.no" skrev:Vel, da vet vi prisen på PV500 på Elkjøp - 37999 kr!!! Trodde den skulle legge seg på 34995 kr og så gå ned mot 32-33 når det ble litt mer konkurranse.... må si det frister å kjøpe fra Sverige i stedet. Nesten 10.000 kr å spare!
¨

Nesten ingen om ikke NOEN som har denne tven inne !. Ekstremt populær med andre ord, folk kjøper visst denne tven til en dyr pris og det har kjedene merka !. Så det er kanskje ikke så dumt av dem ,men 37999 fra elkjøp var jo EKSTREMT ! Hvorfor kjøper du ikke fra Sverige når det frister sånn da ? De har den jo på lager ! og du sparer masse cash !
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2005 12.33.07 #314 av 416
Postet av: Tannoy
Litt morsomt det der Janse, jeg gjorde akkurat det samme igår kveld og avventer svar...
Når det kommer til bestilling fra Sverige har Forbrukerombudet så langt sagt at det er ikke nødvendigvis slik at Fyndbørsen må forholde seg til norsk lovgivning når vi kjøper et produkt i Sverige.
Et svenskkjøpt produkt følger den svenske lovgivingen og i følge Forbrukerombudet er den svenske forbrukerloven mindre forbrukervennlig(direkte sitat) enn den norske(uten at jeg vet hva det betyr i praksis...)
Om det i praksis betyr at dersom varen er defekt må man sende den tilabake til Sverige for reparasjon selv om produktet kan repareres av et autorisert verksted her i Norge er ikke avklart for min del ennå...
Pioneer Norge avviste ihvertfall dette blankt, de ville ikke ha noen med sveskkjøpte produkter å gjøre dersom noe gikk i stykker...

Uansett synes jeg det skal være litt merkelig om ikke produsenten tar litt ansvar for sitt produkt, samme hvor det er kjøpt.
Mange importerer jo biler fra f.eks Tyskland uten at dette har bydd på noen spesielle problemer så i utgangspunktet skulle vel ikke en TV e.l heller by på det...
Tipper jeg får svar fra Forbrukerombudet og Panasonic til uka, skal poste evt svar da...
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2005 12.34.04 #315 av 416
Postet av: janse
Fikk idag svar på mailen jeg sendte til Panasonic ang. tv kjøpt fra Sverige osv.

Jeg spør:
Bestilte en Panasonic TH42-PV500E fra Sverige pga leveringsproblemer i Norge den siste tiden. Lurer bare hvordan det er dersom det er noe galt med skjermen, må den sendes tilbake til Sverige, eller vil Panasonic Norge være behjelpelige? Den ble bestilt via en nettbutikk.


De svarer:
Du kan benytte en av Panasonic Nordics to servicepartnere på plasma i
Norge:

Service Eksperten AS Tlf. 22 90 19 30
Trondheimsvn. 436B Fax 22 90 19 32
0962 OSLO

og:

Helgeland Elektronikk Service AS Tlf. 75 14 31 50
Strandgt. 16 Fax 75 14 31 51
8600 Mo i Rana

Mvh,
Panasonic Nordic AB
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar