Logo

Offisiel tråd Panasonic TH-42PV500 TH-37PV500

Skriv et svar
05.10.2005 13.01.00 #286 av 416
Postet av: Copyrighted
"Typhoon7" skrev:
"janse" skrev:Får den bare opp til 26.995,- på siba.no jeg?


De har endret prisen i dag.

Var 23895,- tidligere i dag.


F#"%# as !! Skulle til å bestille i går da den kosta 23895 ! ,men så tenkte jeg at jeg drar heller til banken imorra (idag) og setter inn litt extra CASH ,men så sjekka jeg nå og nå koster den 27 tusen ! UFLAKS
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2005 17.29.16 #287 av 416
Postet av: Copyrighted
"AJ" skrev:Er dette Siba tilbudet med eller uten fot?
Jeg ser at de ikke selger fot til disse tv'ene så, men bare til pa50 modellene.


nå som prisen er 27K så håper jeg inderlig det er det ,men det tror jeg ikke da dette hadde stått ! Men rart de ikke har det som tilbehør eller i hvertfall nevner at denne tven leveres uten tv bord... Siba har ikke email så jeg skal ta og ringe dem!
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2005 17.52.21 #288 av 416
Postet av: Tannoy
"Copyrighted" skrev:
"AJ" skrev:Er dette Siba tilbudet med eller uten fot?
Jeg ser at de ikke selger fot til disse tv'ene så, men bare til pa50 modellene.


nå som prisen er 27K så håper jeg inderlig det er det ,men det tror jeg ikke da dette hadde stått ! Men rart de ikke har det som tilbehør eller i hvertfall nevner at denne tven leveres uten tv bord... Siba har ikke email så jeg skal ta og ringe dem!


Snakket med dem tidligere idag...
Bordet(rombe-formet) koster 1990, altså prisen blir 29k tilsammen...(altså ikke så veldig billig...)
Det var da som svarte at jeg ikke fikk med meg dette "tilbudet" igår.... :(
Sjansen er kanskje allikevel til stede at det kommer igjen?
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2005 18.00.07 #289 av 416
Postet av: Copyrighted
"Tannoy" skrev:
"Copyrighted" skrev:
"AJ" skrev:Er dette Siba tilbudet med eller uten fot?
Jeg ser at de ikke selger fot til disse tv'ene så, men bare til pa50 modellene.


nå som prisen er 27K så håper jeg inderlig det er det ,men det tror jeg ikke da dette hadde stått ! Men rart de ikke har det som tilbehør eller i hvertfall nevner at denne tven leveres uten tv bord... Siba har ikke email så jeg skal ta og ringe dem!


Snakket med dem tidligere idag...
Bordet(rombe-formet) koster 1990, altså prisen blir 29k tilsammen...(altså ikke så veldig billig...)
Det var da som svarte at jeg ikke fikk med meg dette "tilbudet" igår.... :(
Sjansen er kanskje allikevel til stede at det kommer igjen?


Føler med deg :wink: Jeg hadde katastrofalt med uflaks da jeg heller valgte og betale idag en igår. Tenkte det ikke var noe stress da SpringV postet at det var 23 tusen pris på Siba en dag før ! Jaja neste gang jeg ser bra tilbud skal jeg slå til med en gang.
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2005 18.02.36 #290 av 416
Postet av: Copyrighted
Tannoy du sier at Sjansen er kanskje allikevel til stede at det kommer igjen? Hva mener du, er det mye tilbud på denne tven forskjellige steder ?

Jeg la inn en tråd på avforum.no med følgende

Prisdropp på Panasonic TH-42PV500E

Når kan vi forvente oss prisdropp på denne tven. Skal helst ha en før jul og da helst til 25000,-. Tror dere dette lar seg gjøre ? Hva tror dere prisene på denne skjermen vill ligge på før jul (tenker da før eller like etter 2 desember da Xbox360 kommer) Etter jul burde vel prisen ha sunket ganske så fett, men jeg skal ha skjermen før jul så det er det som blir mest aktuellt.

Hva tror dere. !
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2005 18.34.06 #291 av 416
Postet av: Tannoy
[quote="Copyrighted"]Tannoy du sier at Sjansen er kanskje allikevel til stede at det kommer igjen? Hva mener du, er det mye tilbud på denne tven forskjellige steder ?

Jeg la inn en tråd på avforum.no med følgende

Prisdropp på Panasonic TH-42PV500E

Når kan vi forvente oss prisdropp på denne tven. Skal helst ha en før jul og da helst til 25000,-. Tror dere dette lar seg gjøre ? Hva tror dere prisene på denne skjermen vill ligge på før jul (tenker da før eller like etter 2 desember da Xbox360 kommer) Etter jul burde vel prisen ha sunket ganske så fett, men jeg skal ha skjermen før jul så det er det som blir mest aktuellt.

Det er vanskelig å spå, spesielt om fremtiden, men "alle" skjermer synker gradvis i pris som du sikkert har sett...
Det jeg siktet til er at dersom siba har vært ute med ett tilbud, så er vel muligheten til stede at dette kan skje igjen...
Jeg tviler på(har vært inne på denne debatten tidligere...) at en forhandler selger et produkt uten å tjene noe på den(spesielt på nettet) og i den sammenheng kan man jo selv se at siba tjener gode penger når tven står til 27k...
Det som er "synd" er at det er såpass stor splid om denne modellen og det kan nok bidra at prisen holder seg oppe en god stund til da det virker som at kundene er fornøyde da de faktisk kjøper til denne prisen, samt at Panasonic har hatt store problemer med å få mettet markedet.
Uansett så kan jeg tippe at vi kan se denne modellen nede i 25k inkl tv-bord i januar måned, men tvilsomt tidligere...dette blir ren synsing...

Slik som jeg ser det er det ingen modeller per d d i samme prissjikt som kan matche PV500...dessverre er 436XDE altfor dyr og vil kanskje prise seg litt ut av markedet...synes FDE modellen er for ribba...
PX5R fra LG er kanskje en som kan hevde seg, men denne er vel ikke tilgjengelig ennå(?). Om denne modellen blir like god som PV500, ville ihvertfall jeg valgt denne da den ligger på ca 25k.

Når det gjelder tilbud på denne skjermen er det lite jeg ihvertfall har fått med meg...
Elkjøps nettsider opererer fremdeles med (latterlige) 35k(riktignok inkl bord som har en veil pris på 1400 i følge Panasonic selv...), men de er stort sett priset til ca 31-32k i butikk. Flere norske nettbutikker ligger rundt 29-30k samt at Fyndborsen er en god del billigere enn det...(kun TV).
Siba selger forøvrig rombe-bordet til 1990 som er det billigste jeg har sett så langt...

Når det gjelder det store prisdroppet du etterlyser tror jeg du kan avlyse det så lenge denne modellen er så bra og så populær som den er...men den kommer til å synke sakte i pris uansett...
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2005 18.51.18 #292 av 416
Postet av: Copyrighted
"Tannoy" skrev:
"Copyrighted" skrev:Tannoy du sier at Sjansen er kanskje allikevel til stede at det kommer igjen? Hva mener du, er det mye tilbud på denne tven forskjellige steder ?

Jeg la inn en tråd på avforum.no med følgende

Prisdropp på Panasonic TH-42PV500E

Når kan vi forvente oss prisdropp på denne tven. Skal helst ha en før jul og da helst til 25000,-. Tror dere dette lar seg gjøre ? Hva tror dere prisene på denne skjermen vill ligge på før jul (tenker da før eller like etter 2 desember da Xbox360 kommer) Etter jul burde vel prisen ha sunket ganske så fett, men jeg skal ha skjermen før jul så det er det som blir mest aktuellt.

Det er vanskelig å spå, spesielt om fremtiden, men "alle" skjermer synker gradvis i pris som du sikkert har sett...
Det jeg siktet til er at dersom siba har vært ute med ett tilbud, så er vel muligheten til stede at dette kan skje igjen...
Jeg tviler på(har vært inne på denne debatten tidligere...) at en forhandler selger et produkt uten å tjene noe på den(spesielt på nettet) og i den sammenheng kan man jo selv se at siba tjener gode penger når tven står til 27k...
Det som er "synd" er at det er såpass stor splid om denne modellen og det kan nok bidra at prisen holder seg oppe en god stund til da det virker som at kundene er fornøyde da de faktisk kjøper til denne prisen, samt at Panasonic har hatt store problemer med å få mettet markedet.
Uansett så kan jeg tippe at vi kan se denne modellen nede i 25k inkl tv-bord i januar måned, men tvilsomt tidligere...dette blir ren synsing...

Slik som jeg ser det er det ingen modeller per d d i samme prissjikt som kan matche PV500...dessverre er 436XDE altfor dyr og vil kanskje prise seg litt ut av markedet...synes FDE modellen er for ribba...
PX5R fra LG er kanskje en som kan hevde seg, men denne er vel ikke tilgjengelig ennå(?). Om denne modellen blir like god som PV500, ville ihvertfall jeg valgt denne da den ligger på ca 25k.

Når det gjelder tilbud på denne skjermen er det lite jeg ihvertfall har fått med meg...
Elkjøps nettsider opererer fremdeles med (latterlige) 35k(riktignok inkl bord som har en veil pris på 1400 i følge Panasonic selv...), men de er stort sett priset til ca 31-32k i butikk. Flere norske nettbutikker ligger rundt 29-30k samt at Fyndborsen er en god del billigere enn det...(kun TV).
Siba selger forøvrig rombe-bordet til 1990 som er det billigste jeg har sett så langt...

Når det gjelder det store prisdroppet du etterlyser tror jeg du kan avlyse det så lenge denne modellen er så bra og så populær som den er...men den kommer til å synke sakte i pris uansett...


Ok ringte Elkjøp isted, de sa at den kosta 31k med bord. Men det blir litt for dyrt for meg. Hvis jeg får den til 28 med bord så kanskje ,men da må jeg spare litt først. Men jeg tror jeg kjøper bare tven så kjøper jeg bordet separat. Kan lønne seg hvis man leter litt.

Her er det billigste http://prisguide.hardware.no/vis_produk ... t_id=34639 ,men Nomatica.com er noe fransk dritt av en netbutikk ,men Sovida.com virker bra. Du får den til 27244,- og da ingen porto viss du henter den selv i butikken. Litt billigere en Siba,men jeg tror jeg venter litt og sparer imens. Men en ting er sikkert, jeg skal ha skjermen før 2desember, sånn er det bare med den saken... :D :wink:
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2005 19.16.40 #293 av 416
Postet av: boly
Jeg var i Bergen og så Panasonic TH-42PV500E , og Pioneer ....... med HDTV. Tror butikken var en egen butikk inne på eplehuset...

For det første må jeg si at jeg ikke er noen tilhenger av plasma, men ble imponert over panasonicen.

Jeg trodde pioner var på topp med plasma, men den jeg så ble slått ned i støvlene med hd- materiale, av pv500. Er ikke sikker på modellbetegnelsen på pioneren, men den var hd ready.

Til dere som har kjøpt panasonicen må jeg bare si at dere har gjort et meget bra kjøp.

Når det gjelder pioneeren håper jeg den ikke var innstilt riktig.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2005 20.12.10 #294 av 416
Postet av: Copyrighted
Æhh samma jeg bestiller fra Fyndbörsen.se til sammen 24556,- Norwegian Krones. SÅ får vi se hva tollen sier. Hvor mye skal DHL fyren ha da ?
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2005 21.54.20 #295 av 416
Postet av: janse
"Copyrighted" skrev:Æhh samma jeg bestiller fra Fyndbörsen.se til sammen 24556,- Norwegian Krones. SÅ får vi se hva tollen sier. Hvor mye skal DHL fyren ha da ?


DHL skal ha et gebyr for maks 500 kroner! Ihvertfall det jeg måtte betale..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2005 22.16.41 #296 av 416
Postet av: Copyrighted
"janse" skrev:
"Copyrighted" skrev:Æhh samma jeg bestiller fra Fyndbörsen.se til sammen 24556,- Norwegian Krones. SÅ får vi se hva tollen sier. Hvor mye skal DHL fyren ha da ?


DHL skal ha et gebyr for maks 500 kroner! Ihvertfall det jeg måtte betale..


Ok janse :) ,men hvor mye betalte du til sammen ? Ble det noe toll ?
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2005 23.29.14 #297 av 416
Postet av: janse
Som jeg nevnte tidligere i en post betalte jeg 26.888,- totalt, og dette inkluderte endel kabler. Ca 1100-1200 kroner i kabler vil jeg tro.

Man betaler ingen toll, men man betaler moms og et gebyr på 500 til DHL for at de tar seg av momsinga, eller hva man skal kalle det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2005 23.44.55 #298 av 416
Postet av: Copyrighted
Bestillt ! :D

Nå må jeg kjøpe Hdmi/Dvi kabel til dataen og en standar HDMI kabel til tilkobling av DVD spiller osv ! ++ en HDMI dvdspiller hehe ;) Dyr hobby ,men det er jo artig :D Tror jeg kjøper Panasonic S97...
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2005 07.12.29 #299 av 416
Postet av: Tiburon
Nå kan man få 50" PV500E på Elprice for kr. 45000.

Veggfeste kommer utenom.

Samtidig kan man få en Philips 50" for 30 000.

Jeg blir gal.......
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2005 11.05.16 #300 av 416
Postet av: Tannoy
Har fulgt litt med på siba.nos hjemmesider...
42" kostet først(var det litt over 23k som ble nevnt her..), så 27k, og idag 30k...
Skal si prisene svinger voldsomt! Best å følge med de som skal gå til innkjøp...!
Kan noen gi meg beskjed når vi er tilbake på litt over 23 k igjen???!! :shock:
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar