Logo

Offisiel tråd Panasonic TH-42PV500 TH-37PV500

Skriv et svar
24.09.2005 14.28.04 #256 av 416
Postet av: MH434
Elkjøp på kongsberg har en 42" Løp å kjøp! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2005 15.13.31 #257 av 416
Postet av: Chucky72
"Chucky72" skrev:Da var 42PV500'en i hus! Ser ut til at jeg har fått en "fredags"-modell, for det er ingen summelyd eller vertikal linje.


Der var jeg litt kjapp gitt. Summe/brummelyden er der den, om enn ikke så veldig framtredende. Problemet er at jeg blir veldig irritert over sånne ulyder (lamper og dimmere har blitt kasta ut på plenen når jeg hørte de fra soverommet).
Får prøve det en uke til og se om det er til å leve med, hvis ikke blir den levert tilbake.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 15.51.39 #258 av 416
Postet av: Haldor
Du kan evt. følge ett tips som ble gitt her på forumet som gikk ut på å henge noe tøy e.l bak TV's. Tanken er støyskjerming. Vanlig slette vegger reflekterer enkelt lyd og tøy eller dempemateriale vil redusere dette.
Mvh Haldor
--------

~~ If this is torture chain me to the wall ~~
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 16.04.22 #259 av 416
Postet av: orso
Dette med å bruke teppe eller lignende forutsetter vel at man har plasmaen på bordstativ og ikke veggfeste. Med veggfeste er vel dette umulig?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2005 11.30.33 #260 av 416
Postet av: Haldor
Nei, vil tro at det å legge filt eller annen tykk, porøs duk direkte på vegg kan hjelpe noe - om det blir godkjent av fruen i huset derimot er ikke sikkert... ;)
Mvh Haldor
--------

~~ If this is torture chain me to the wall ~~
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2005 16.07.03 #261 av 416
Postet av: Tannoy
Var i kontakt med Panasonic Norge idag og dersom noen skal kjøpe 42" er det 4-6 uker leveringstid...(det var da for pokker ikke det han karen i butikken sa når jeg bestilte...innen 2 uker...bla bla... :evil: )

Vel...den som venter på noe godt... :D
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2005 20.18.15 #262 av 416
Postet av: janse
Evt. kan man bestille fra fyndbørsen, da får man det fortere og billigere ;)

Jeg bestilte vel onsdag forrige uke, og den ligger nå i Oslo og kommer til meg så fort jeg får betalt moms-fakturaen som skal være på vei til meg i posten as we speak..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.09.2005 15.40.25 #263 av 416
Postet av: Tannoy
Nå holder jeg på å tørne så jeg må bare få ut litt steam...
Har nå venta i over en mnd på en 42"...hele tiden har leveransen blitt utsatt og i dag får jeg beskjed at den kanskje kan leveres senest i oktober...skal gi 30k inkl fot.
Bør jeg vente eller gå for noe annet?!
Noen som vil bidra??Pro-con...
Er det noen plasmaer per d. d som kan konkurrere med Panaen i sammen prisklasse?

Janse: du bor i Kristiansand og har bestillt(?) på Elkjøp, stemmer det? Når skal din evt leveres og når bestillte du?

Er sjansen større å få den nå om man bestiller fra Fyndbørsen e.l?
Min el-forhandler sa at leveringsproblemet er over hele Europa noe som jeg også har fått inntrykk av på Avforums...
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.09.2005 16.05.23 #264 av 416
Postet av: Knut
Slå til på en Pioneer 436 FDE til 29.995,- hvis du ikke klarer å vente :-)
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.09.2005 19.05.59 #265 av 416
Postet av: kingkong
Hvis noen lurte på hvor det ble av utstillingsmodellen på elkjøp leangen så står den i stua mi :)
saken er som så at det var en høyfrekvent ulyd fra den høyre høytaleren på skjermen jeg fikk i forrgje uke. dette er visst et problem på noen av skjermene. snakka med panasonic og fikk velge om jeg ville beholde eller sende tilbake. perfekt at jeg fikk fiksa det så greit med elkjøp ihvertfall.
moralen er: se opp for mandagsmodeller.
skjermen jeg har nå er helt perfekt, og etter litt fininstillinger på bilde knuser det CRT på en hvilken som helst dårlig onsdag. og det er rett fra kabeluttaket. veldig fornøyd nå :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.09.2005 19.16.11 #266 av 416
Postet av: sanasol
"janse" skrev:Evt. kan man bestille fra fyndbørsen, da får man det fortere og billigere ;)

Jeg bestilte vel onsdag forrige uke, og den ligger nå i Oslo og kommer til meg så fort jeg får betalt moms-fakturaen som skal være på vei til meg i posten as we speak..


Janse. Hadde vært fint om du postet hvor mye den totalt kommer på i NOK når du har fått den. Lurer på å gå samme vei....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.09.2005 20.00.00 #267 av 416
Postet av: janse
"sanasol" skrev:Janse. Hadde vært fint om du postet hvor mye den totalt kommer på i NOK når du har fått den. Lurer på å gå samme vei....


Jeg bestilte TVen sammen med endel kabler av forskjellige slag. Tror det ble ca 1800 SEK i kabler, så tallene her vil ikke stemme 100%, men vil ihvertfall gi deg oversikt.

Ble trukket for 21.423 NOK da jeg bestilte, dette inkluderer frakt (levering på døra fra DHL). Fikk idag tilsendt en moms-faktura på epost som lød på 4965,- i "innførsel mva." og 500 i eksp.gebyr til DHL.

Totalt har jeg altså betalt 26.888 kroner, og da får jeg tven levert på døra og med kabler for nesten 2000 kroner. MYE å spare her mao!

Sendte forøvrig inn bestilling tirsdag kveld forrige uke, og den ble sendt torsdag 22. Fikk telefon onsdag 28. om at den lå i Oslo og ville ligge der inntil jeg betalte momsfaktura som jeg ville få i posten. Fikk denne på epost idag, betalte og faxet inn kvittering, så regner med å få TVen mandag eller tirsdag.. Kommer tilbake til dette når det skjer!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.09.2005 20.34.03 #268 av 416
Postet av: kingkong
"janse" skrev:
"sanasol" skrev:Janse. Hadde vært fint om du postet hvor mye den totalt kommer på i NOK når du har fått den. Lurer på å gå samme vei....


Jeg bestilte TVen sammen med endel kabler av forskjellige slag. Tror det ble ca 1800 SEK i kabler, så tallene her vil ikke stemme 100%, men vil ihvertfall gi deg oversikt.

Ble trukket for 21.423 NOK da jeg bestilte, dette inkluderer frakt (levering på døra fra DHL). Fikk idag tilsendt en moms-faktura på epost som lød på 4965,- i "innførsel mva." og 500 i eksp.gebyr til DHL.

Totalt har jeg altså betalt 26.888 kroner, og da får jeg tven levert på døra og med kabler for nesten 2000 kroner. MYE å spare her mao!

Sendte forøvrig inn bestilling tirsdag kveld forrige uke, og den ble sendt torsdag 22. Fikk telefon onsdag 28. om at den lå i Oslo og ville ligge der inntil jeg betalte momsfaktura som jeg ville få i posten. Fikk denne på epost idag, betalte og faxet inn kvittering, så regner med å få TVen mandag eller tirsdag.. Kommer tilbake til dette når det skjer!


Jeg bestillte også fra fyndbørsen men fikk kalde føtter etter å ha lest om mandagsmodeller. noe som jeg er glad for idag om du leser historien min over. men må si at jeg fikk et godt intykk av dem, bare at det blir stress om det skulle være noe galt. Betalte 28 for min. bare å prute mao. lykke til.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.09.2005 20.45.12 #269 av 416
Postet av: janse
"kingkong" skrev:Jeg bestillte også fra fyndbørsen men fikk kalde føtter etter å ha lest om mandagsmodeller. noe som jeg er glad for idag om du leser historien min over. men må si at jeg fikk et godt intykk av dem, bare at det blir stress om det skulle være noe galt. Betalte 28 for min. bare å prute mao. lykke til.


Ja, vet at det er en risk å ta mtp på mandagsmodeller o.l., men sparer jo vanvittig mye penger (selv om jeg kunne fått den for 30k på elkjøp)..

Men såvidt jeg kan tyde utifra denne posten - så kan den leveres inn til Panasonic Norge om det er noe galt? Eller har jeg misforstått?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.09.2005 21.39.15 #270 av 416
Postet av: kingkong
"janse" skrev:
"kingkong" skrev:Jeg bestillte også fra fyndbørsen men fikk kalde føtter etter å ha lest om mandagsmodeller. noe som jeg er glad for idag om du leser historien min over. men må si at jeg fikk et godt intykk av dem, bare at det blir stress om det skulle være noe galt. Betalte 28 for min. bare å prute mao. lykke til.


Ja, vet at det er en risk å ta mtp på mandagsmodeller o.l., men sparer jo vanvittig mye penger (selv om jeg kunne fått den for 30k på elkjøp)..

Men såvidt jeg kan tyde utifra denne posten - så kan den leveres inn til Panasonic Norge om det er noe galt? Eller har jeg misforstått?


26800 mot 28 er ikke vanvittig mye, men jeg la til 800 for en skikkelig bra hdmi->dvi kabel, og 150 for en monster kabeltv kabel som er det jeg trenger for mitt behov. ikke mye å spare mao. svenskehandel er overvurdert i endel tilfeller mener nå jeg. alkohol og tobakk er jo en annen sak, det er jo tros alt fredagskveld :) lovgivning innen EU/EØS vet jeg ikke så mye om, men det høres ut som stress, noe jeg er motstander av..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar