Logo

Offisiel tråd Panasonic TH-42PV500 TH-37PV500

Skriv et svar
29.08.2005 23.23.24 #196 av 416
Postet av: janse
Er denne skjermen forresten god på sport? Tenker da på fotball.

(får inn signalene via antenne, og går via c+ dekoder og til tven via scart, veldig gode bilder på vanlig tv iallefall)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 10.31.52 #197 av 416
Postet av: Roda
Hei.
Har følgende oppsett: Panasonic 42PV500 med originalt Deluxe bord, Panasonic DMREH60EGS HD opptaker med 200 GB HD koblet via komponent ut til komponent inn på 42PV500, Lyse bredbånds TV dekoder koblet via scart til AV1 inngang på PV500 og parallellt med scart til DMREH60EGS opptager. Xbox med advanced scart til AV3 på Panasonic 42PV500.

Erfaring med TV og bord: Fantastisk billedkvalitet med de utrolig rene signalene fra Lyse. Bedre enn forventet, men først etter at jeg gjorde ganske drastiske innstillinger av kontrast, lysstyrke, farge etc. TV'en MÅ bare ut av dynamisk modus, det er helt jævlig med fabrikkinstillingene. Deluxe bordet ser meget bra ut, er meget praktisk, og særdeles plassbesparende da jeg har en delvis hjørne løsning. Var i utgangspunktet skeptisk til noe så stort som 42" i min lille TV stue, men etter at TV var på plass og kom mye lengre bak i rommet angrer jeg ikke ett sekund. Sjeleglad for at jeg ikke valgte 37" (2,5-3 m sitteavstand).
Det eneste negative med TV'en er en irriterende høyfrekvent surrelyd fra TV'ens bakside - jeg er veldig var for uønsket lyd! Men jeg tror jeg skal klare å leve med lyden, den drukner uansett ganske kjapt når man skrur på litt volum. Og når vi snakker om lyd: TV'en har imponerende gode høyttallere, definitivt det beste jeg noengang har hørt direkte fra en TV, til og med god bass lyd!


Erfaring med Panasonic DMREH60EGS m/200 GB HD i går. Brukte komponent utgang som ble koblet til min Panasonic 42PV500. Ble i første omgang forskrekket over den dårlige billedkvaliteten både på opptak og avspilling, men hvilepulsen falt dramatisk da jeg etterhvert fant ut at komponent inngangen på 42PV500 måtte konfigureres separat, på samme måte som AV1 inngangen som mates fra Lyse bredbånds TV dekoder.

Da jeg fikk tatt komponenet inngangen ut av dynamisk modus og redusert kontrast, lys, farge etc ned til et anstendig nivå, ble det hele meeeeget bedre, og jeg er nå veldig happy med min HD opptager. Den er veldig støysvak, ingen støy i hele tatt. Desverre kan jeg ikke si det samme om min 42PV500. Er det noen andre som har

Xbox er og blir bare KANONMORO på denne TV'en. For første gang går det også an å spille multiplayer uten at man må ha forstørrelsesglass for å se hvor veien går i bilspillene.....

Alt i alt jeg er jeg altså meget fornøyd med mitt oppsett. Kombinasjonen Lyse bredbånds TV med krystallklart bilde, Panasonic 42PV500, og DMREH60EGS kan på det varmeste anbefales. Spesielt kombinasjonen Lyse og PV500 er bare helt konge, rent billedmessig.

Til deg som lurte på sport. Ja jeg har sett noen fotballkamper på TV'en og for å si det sånn: det kommer alt an på signalkvaliteten. Så VIF- hjemmekamp for noen dager siden, det var helt råbra, mens jeg så en bortekamp med halvdårlig innspillingssignaler fra et østblokk land, og det var helt greit, men det var tydelig at det var innspilling/overføring fra østblokk land som var "problemet". Uansett var det omtrent like godt som CRT. Håper dette kan hjelpe.

mvh Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 15.58.18 #198 av 416
Postet av: Tannoy
Ønsker meg selv velkommen i familien...
Orket ikke vente lengre og siden noen av tilbakemeldingene på den siste Samsungen var heller lunkne ble det en 42"...
30k inkl bord, frakt og installasjon(hmm....ikke pell...), synes det var til å leve med...
Blir digg å få testet den skikkelig så fort min nye Samsung DVD HD950 kommer i hus...forhåpentligvis snart... :D
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 18.12.13 #199 av 416
Postet av: janse
"Tannoy" skrev:Ønsker meg selv velkommen i familien...
Orket ikke vente lengre og siden noen av tilbakemeldingene på den siste Samsungen var heller lunkne ble det en 42"...
30k inkl bord, frakt og installasjon(hmm....ikke pell...), synes det var til å leve med...
Blir digg å få testet den skikkelig så fort min nye Samsung DVD HD950 kommer i hus...forhåpentligvis snart... :D


Fikk du 42PV500 for 30k inkl bord, frakt og innstallasjon?! Hvor da isåfall?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 18.22.16 #200 av 416
Postet av: Tannoy
Hos Herman Justvik Elektromarked her i Kristiansand.
Argumenterte med at Elprice selger den til 29K+Tv-bord...
Fikk først tilbud om 32k, men siden budsjettet mitt er maks 30k, var det lite å gå på...
Etter at han hadde tatt en tlf til Panasonic, ble vi enige om 30K...
Det er ett par ukers leveringstid siden Panasonic har så stor pågang, men det kan jeg leve med!
Så også at den kom ut med 9+ i Lyd og Bilde!
Gleder meg til å få den i hus...!

God service var det også der-kan anbefales...de vet hva de prater om!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 19.21.25 #201 av 416
Postet av: janse
Jøss, vanvittig godt kjøp! Det er den sjappa rett over veien ved Luga?

Får ta turen ned å høre, må bare få et konkret tilbud fra Elkjøp først :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 19.26.44 #202 av 416
Postet av: Tannoy
Ja det stemmer. Den ligger i Dronningensgate.
Han hadde visst 6 stk i bestilling, i løpet av noen timer hadde han solgt 3 av de...vet ikke hva de andre ble tilbudt av pris, men i følge bestillingsordrelappen, står den til 33995. Vet ikke om dette er med eller uten pidestall.
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 19.39.19 #203 av 416
Postet av: janse
Det er vel prisen den går for med pidestall på Elkjøp hvis jeg har fortstått det riktig. Er forøvrig interessert i å kjøpe tven med fot istedenfor, så vi får se.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 19.49.59 #204 av 416
Postet av: Tannoy
Nja, det er ikke alltid like lett å prute på Elkjøp. Den står til 34k inkl fot nå, men sist gang jeg var innom kunne jeg få den til 31k. Da uten hjemkjøring som sikkert koster noen hundre ekstra...
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 19.51.23 #205 av 416
Postet av: janse
"Tannoy" skrev:Nja, det er ikke alltid like lett å prute på Elkjøp. Den står til 34k inkl fot nå, men sist gang jeg var innom kunne jeg få den til 31k. Da uten hjemkjøring som sikkert koster noen hundre ekstra...


Har forsåvidt gode kontakter på Elkjøp, så øyner et lite håp iallefall. Hvis ikke jeg får prøve hos Herman :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 19.56.37 #206 av 416
Postet av: Roda
Hei, jeg fikk 42PV500 til 26k på Elkjøp. Pris i butikken var 33 k, så jeg pruta ja. Fikk Deluxe bordet til 6k, det var prisa i butikken til 8k. Fikk totalt altså et avslag på 9k i forhold til butikkpris (faktisk 11k i forhold til elkjøp internett pris).

Så hvis du i Kr.sand fikk 42PV500 og Deluxe bord til 30k, er jeg meeeget imponert! Men det var kanskje ikke deluxe bordet du mente?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2005 20.52.09 #207 av 416
Postet av: Tannoy
Nei, det var nok med rombe-stativet...
Må si at jeg er imponert med prutinga di ihvertfall...det er nesten håpløst her i sør da det er så få forhandlere...(ihvertfall i forhold til Oslo-området...)

Du får ihvertfall ha lykke til med innkjøp om det blir på Elkjøp eller hos Herman!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2005 08.34.47 #208 av 416
Postet av: bobleplast
Jeg pratet med teknikerne hos Panasonic i dag. Det er noen få TH-42PV500E (muligens også 37 tommern) som har en teknisk feil som medfører irriterende høyfrekvent støy fra baksiden av apparatet.

Bare å levere appartet inn til service så fikses det når fabrikken har fortalt Panasonic i Norge hvordan. Fabrikken har fått beskjed om feilen fra Panasonic Norge men har ikke gitt svar per i dag.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2005 14.02.39 #209 av 416
Postet av: janse
Kunne få Panasonic TH42-PV500 m/fot på Elkjøp for 31k. Såvidt jeg kan se blir dette billigere enn å kjøpe fra f.eks Elprice, til 29k+fot+frakt, så jeg slår nok til her, selv om jeg hadde et håp om få det enda billigere..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2005 14.52.17 #210 av 416
Postet av: Knut
Er det PV500 som er testet i siste Lyd & Bilde ??? Der står det at den koster 40.000 kr ... eller er den som er testet i siste utgave en nyere versjon av den alle snakker om i denne tråden? (eller er den en helt annen modell som blir testet der?)
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar