Logo

Offisiel tråd Panasonic TH-42PV500 TH-37PV500

Skriv et svar
26.06.2005 17.31.06 #151 av 416
Postet av: texaz
"henke35" skrev:Enig med Tannoy - her ere no muffens.
Btw, Elprice har satt opp prisen med 1500 kr - et dårlig tegn???

Så litt om tilkoblinger:

DVD - TV => Komponent
Nokia digital tv-tuner - TV => Scart 1
VHS - TV => Scart 2

Kjører kun Natural eller Cinema

Noen som har andre forslag?



synns dynamisk er finest jeg,får så gnistrende fine farver :lol: . Ellers har jeg koblet på samme måte. Passet på og bruke scart med gullkontakter mellom digital tuner og tv. Samme på komponent kabelen til dvd
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 11.26.15 #152 av 416
Postet av: henke35
http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu/1114594_l13/index.html


Se på specen - strømforbruk er oppgitt to steder, 281 w og 341 w.
Hva er det riktige?
Kan vel aldri være snakk om stand by oh on? Det blir vel forholdsmessig dyrt!!

Satser på at noen her vet svaret ;-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 15.32.59 #153 av 416
Postet av: Tannoy
Bare for å holde det gående...
Var innom Expert idag ang et pristilbud på 42". Der kunne de knalle til med 40K uten fot....GODE GREIER!
Fikk beskjed at jeg heller burde kjøpe hos Elkjøp(!) da de ikke tjente noe særlig på disse modellene...(ja det er helt sant!)
Ikke skulle de ta de inn heller, hverken 42" eller 37"...
Sier det slik: siste gang jeg setter min for i den sjappa!
(undertonen var fuck off eller kjøp noe Hitachi-crap)
Det er vel best å ta Oslo-turen for å få noen gode tilbud...?!

Når det gjelder prisen hos Elkjøp så er den satt opp til 35K i butikken inkl fot.
Selgeren kunne strekke seg til 31K, men fra neste uke sannsynligvis 30K(som er mitt budsjett)...så da får vi se...

Ellers hadde det vært hyggelig med enda flere tilbakemeldinger ang Samsungen fra Elektrofil-messa nå i helga som jeg dessverre ikke fikk vært på...

Når det gjelder Loewe sammenligningen så lukter det litt plagiat ja, men det gjør det ikke mindre vakker av den grunn :D
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 16.20.35 #154 av 416
Postet av: henke35
Igjen må jeg si meg enig med Tannoy - blir ikke mye jeg skal handle i Expert-kjeden.

Men nå som 500-serien har vært ute en stund, noen som har sett en "objektiv" test av dette vidunderet? Mener å ha hørt at en skal komme i juli-utgaven av What HiFi, men denne er ennå ikke kommet til en butikk nær meg.

Noen av de norske magasinene som skal teste den snart?
(Lyd&Bilde kaster jo bare bort tiden på 30" Lcd :evil: ).
Noen som vet?? Først skikkelig interessert i testene ETTER at jeg har kjøpt, men greit å få ting bekreftet :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 16.30.24 #155 av 416
Postet av: Tannoy
Leste også på avforums.com at denne skulle testes i juliutgaven av What Hifi ifølge noen av medlemmene der.
Ellers har ikke jeg sett en eneste test...
Rart at ikke DVD&Hjemmekino har testet den ennå, de testa jo 50-serien for noen måneder siden...
Uansett tror jeg den kommer til å kicke ass...
Kikka på den idag(igjen)...kontrasten er knallgod i forhold til alle de andre og har ikke mye annet å utsette...
Et lite minus er fjernkontrollen...litt småplæstikk spør du meg...
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 16.58.07 #156 av 416
Postet av: Rune
Den kommer i august nr av DVD & Hjemmekino. Den blir testet mot diverse andre som f.eks den nye Hitachien. Slik jeg har forstått det av de som jobber for DVD & Hjemmekino kommer PV500 til å vinne testen klart.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 17.39.50 #157 av 416
Postet av: texaz
"henke35" skrev:http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu/1114594_l13/index.html


Se på specen - strømforbruk er oppgitt to steder, 281 w og 341 w.
Hva er det riktige?
Kan vel aldri være snakk om stand by oh on? Det blir vel forholdsmessig dyrt!!

Satser på at noen her vet svaret ;-)


Normal anvendelse 341w. Stand by 0,3w for 42t.
281w er sikkert for 37t

Gleder meg til og se en skikkelig test jeg og :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 21.10.38 #158 av 416
Postet av: Perceval
[quote="Tannoy"]Bare for å holde det gående...
Var innom Expert idag ang et pristilbud på 42". Der kunne de knalle til med 40K uten fot....GODE GREIER!
Fikk beskjed at jeg heller burde kjøpe hos Elkjøp(!) da de ikke tjente noe særlig på disse modellene...(ja det er helt sant!)
Ikke skulle de ta de inn heller, hverken 42" eller 37"...
Sier det slik: siste gang jeg setter min for i den sjappa!
(undertonen var fuck off eller kjøp noe Hitachi-crap)
Det er vel best å ta Oslo-turen for å få noen gode tilbud...?!

well, som selger i Expert butikk kan jeg kanskje si meg litt enig. Bildet på Hitachiene er utolig bra, men vet ikke hvordan Panasonicene scorer 100% enda. Til denne selgerens forsvar vil jeg si følgende: butikkene er enda usikre på om og når vi får inn de nye panasonicene. sjekket senest i dag, da var det 37 (!) 37" på kjedekontoret som jeg enkelt kan bestille av. Tror også det ligger noe i luften rundt disse modellene iht Expert sine priser. Virker som om Expert Sentralt venter på ett eller annet. kanskje en spesial avtale med Panasonic(?)?

Tror selv jeg går for 37" panasonic, mye pga de flestes anbefalinger her på forumet, takk for gode tips :lol:
Ikke alle kan kalle seg det samme som oss, Expert
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 21.35.49 #159 av 416
Postet av: henke35
Vedr. tester!
Har sendt noen forespørsler, og foreløpig er det bare Dinside som har svart. De fikk inn 37" idag, og testen forventes i slutten av neste uke.
Håper virkelig jeg får den bekreftelsen jeg tror.
Ellers får jeg slå meg til ro med at mine øyner passer perfekt til pv500, og da kan jo andre si hva de vil. Men uansett greit å få en bekreftelse :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2005 21.47.49 #160 av 416
Postet av: Lysmann
Hei folkens.

Høres helt meget ut den pv500 tror det blir en sånn på meg også når restskatten kommer (selvstendig :) ). lurer på om det er noen av dere som har prøvd å koble pc`en til den god saken ennå.
Støtter den kun VGA (640 x 480)?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2005 09.32.58 #161 av 416
Postet av: Tannoy
Leste vel en plass at den kun støtter VGA oppløsning via PC-inngang.
Ellers er det hyggelig å høre at selv en Expert-selger er delvis enig med mine uttalelser. Tviler på at alle Expert-butikker er like vanskelige som den jeg har vært i(noen i Oslo hadde gode peiling...), men det må jo være frustrerende om det er Expert sentralt som ikke får ut fingeren...
Skulle gjerne hatt større konkurranse på denne skjermen slik at prisene hadde falt litt raskere enn det de gjør nå...

Har også sett på Hitachi 7200 med HD1 og jeg må si at bildet var bra, men ikke i nærheten av Panasonic dessverre...
Ikke like bra kontrast og graderinger synes jeg...

Videre blir det spennende å lese testen til DVD&Hjemmekino!vi vet vel alle hvor det bærer...?)
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2005 09.57.20 #162 av 416
Postet av: Perceval
ganske enkelt, så har jeg(vi) ikke peiling på når og hvordan vi får inn pv500, 37" finnes på lager, men ikke 42". det er hovedgrunnen til at du fikk en såpass ublu pris på 42" (selv klarer jeg å gå ned til 38500 uten fot, viss jeg e snill) Det forklares enkelt med at prisen fra kjeden er ufoandret iom at vi ikke har tatt inn noen tver.

synes hitachi 42PD7200 har et utrolig bra bilde, senv om den har litt graderinger i bevegende bilde. HD1 kanalen kjører en film som går under ei bru, der ser du tydelig litt forstyrrelser. også litt bevegelses problemer med bildet. synes der 32ld7200 klarer seg bedre. denne har vært på populær at Expert ikke klarer å lever i det tempoet det går ut. Har bare i går og i dag solgt 2 stk, uten å ha den i butikk. Den er pen, bra bilde, men litt problemer med 1024x1024 oppløsning på data, noe som kanskje er negativt iht HTPC...
Ikke alle kan kalle seg det samme som oss, Expert
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2005 13.59.33 #163 av 416
Postet av: texaz
"Lysmann" skrev:Hei folkens.

Høres helt meget ut den pv500 tror det blir en sånn på meg også når restskatten kommer (selvstendig :) ). lurer på om det er noen av dere som har prøvd å koble pc`en til den god saken ennå.
Støtter den kun VGA (640 x 480)?


Jeg har koblet opp mot pc(skjerm) inngang bak og lyd igjennom mini jack utgangen på pcen.
Kjører på 1024+768 mener jeg.Da blir bilde helt strøkent og fyller ut hele skjermen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2005 14.16.41 #164 av 416
Postet av: Lysmann
Når du da kjørte pv500 som skjerm for pc`en fikk du ikke da vite hvor stor oppløsning det var ved å se på skjermkortets innstillinger?
Brukte du pv500 som primær eller som forlengelse?

Takk for svar :D [/quote]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2005 14.48.50 #165 av 416
Postet av: texaz
"Lysmann" skrev:Når du da kjørte pv500 som skjerm for pc`en fikk du ikke da vite hvor stor oppløsning det var ved å se på skjermkortets innstillinger?
Brukte du pv500 som primær eller som forlengelse?

Takk for svar :D
[/quote]

Jeg er inne på innstillinger og setter tven som skjerm 1 å skrur av skjermen på laptoppen. Jeg kan da sette til akkurat den oppløsningen jeg vil.Mener bare det er 1024+768 som passer best :lol:
Høyeste jeg kunne sette den var 1280+1024 når jeg prøvde 1680+1050
gikk den i sort
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar