Logo

Offisiel tråd Panasonic TH-42PV500 TH-37PV500

Skriv et svar
07.10.2005 12.39.10 #316 av 416
Postet av: Tannoy
Heisann,

Garantien gjelder også i Norge dersom du har gyldig kjøpskvittering. Det
er 2 års garanti og 3 års reklamasjon på dette produktet.

Mvh,
Panasonic Nordic AB




System Mail Account <internet.consumer@eu.panasonic.com>
2005-10-06 21:31
Please respond to


To
info.nordic@eu.panasonic.com
cc

Subject
Produktspørgsmålno






Area of Inquiry
Produktspørgsmålno

Garanti
Hei!
Jeg har en TH42PV500E som er kjøpt via en svensk nettside. Dersom den går
i stykker innenfor garantiperioden, gjelder da garantien også her i Norge?
Er det 2 års garanti som Panasonic Norge/Sverige gir på sine produkter?

Takk!


Tel.:
Fax.:
eMail:




..............................................................................
Confidentiality Notice
The information contained in this Email, and any attachments, is intended for the named recipients only. It may contain confidential and/or legally privileged information. If you are not the intended recipient, you must not copy, store, distribute or take any action in reliance on it. Any views expressed do not necessarily reflect the views of the company.

If you receive this Email by mistake, please advise the sender by using the reply facility in your Email software and then delete it.
.............................................................................


Da var det spørsmålet ihvertfall klarert! Da blir det kanskje harrytur på nettet allikevel! :D
Kjempebra av Panasonic!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2005 12.49.41 #317 av 416
Postet av: Copyrighted
I told you !

Så se og få skinka i gir nå Tannoy. Du får den ikke billigere uansett.. :D

Men en ting ser at du bestillte den tidligere her på forumet og så venta du over 1 måned ? Hva skjedde du gadd ikke vente mer ?
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2005 13.44.26 #318 av 416
Postet av: Tannoy
"Copyrighted" skrev:I told you !

Så se og få skinka i gir nå Tannoy. Du får den ikke billigere uansett.. :D

Men en ting ser at du bestillte den tidligere her på forumet og så venta du over 1 måned ? Hva skjedde du gadd ikke vente mer ?


Hehe... :D

Hadde en bestilling inne for en stund tilbake ja, men etter å ha blitt lovd at den skulle komme en rekke ganger, avlyste jeg hele greia...
Etter det har jeg bare susa rundt i min egen verden og får liksom ikke bestemt meg...
Har mest lyst på 436XDE, men den er for dyr...
Godt jeg ikke har dårlig tid...
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2005 14.07.51 #319 av 416
Postet av: Copyrighted
"Tannoy" skrev:
"Copyrighted" skrev:I told you !

Så se og få skinka i gir nå Tannoy. Du får den ikke billigere uansett.. :D

Men en ting ser at du bestillte den tidligere her på forumet og så venta du over 1 måned ? Hva skjedde du gadd ikke vente mer ?


Hehe... :D

Hadde en bestilling inne for en stund tilbake ja, men etter å ha blitt lovd at den skulle komme en rekke ganger, avlyste jeg hele greia...
Etter det har jeg bare susa rundt i min egen verden og får liksom ikke bestemt meg...
Har mest lyst på 436XDE, men den er for dyr...
Godt jeg ikke har dårlig tid...


hmm av det jeg har sett og hørt på forskjellige forumer som feks avforum.co.uk og avforums.com så er ikke de nye skjermene til Pioneer bedre en Pv500. Har du snust rundt på de forumene ? Svartnivået er bedre på Pv500, flere som har sagt det. Dette overrasker meg faktisk, men vi får se om det kommer noen tester snart. Men Pv500 fikk jo 5 stjerner av What Hi-FI ? (Breath Taking Image Quality) Haloo lizzzom hva mer forventer du hehe :wink:

Hvis jeg var deg så ville jeg ha gått for PV500 , prisforskjellen på disse skjermene er jo ganske store + at du må ut med høytallere og ekstern tuner er vel ikke noe å sprette flaska for ?
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2005 14.57.47 #320 av 416
Postet av: Knut
"Tannoy" skrev:Heisann,

Garantien gjelder også i Norge dersom du har gyldig kjøpskvittering. Det
er 2 års garanti og 3 års reklamasjon på dette produktet.

Mvh,
Panasonic Nordic AB


Dette er litt upresist svart av Panasonic, selv om det på en måte gir riktig resultat. Dersom Panasonic gir 2 års garanti på sine produkter virker denne garantien parallelt med kjøpslovens 5 års reklamasjonsrett, ikke i stedet for reklamasjonsretten i forbrukerkjøpsloven (slik som mailen kan tolkes). Nå er det jo slik at garantien (som regel) stiller kjøper i bedre posisjon enn forbrukerkjøpsloven (det er ofte hensikten med garanti, og hvis den stiller kjøper i dårligere posisjon enn forbrukerkjøpsloven kan garantien sees bort fra). Innen de to første årene kan du som kjøper velge om du vil benytte garantien eller forbrukerkjøpsloven, om det oppstår mangler ved TVen. Etter de to årene hvor garantien løper må du forholde deg til forbrukerkjøpsloven - dvs at det er 3 år igjen av reklamasjontiden.
Det må heller ikke forståes slik at du har 2 år garanti og deretter 5 års reklamasjonsrett, tilsammen 7 år.

... men mailen fra Panasonic gir riktig resultat, selv om det er på en upresis måte :wink:
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2005 20.50.26 #321 av 416
Postet av: Tannoy
"Copyrighted" skrev:
"Tannoy" skrev:
"Copyrighted" skrev:I told you !

Så se og få skinka i gir nå Tannoy. Du får den ikke billigere uansett.. :D

Men en ting ser at du bestillte den tidligere her på forumet og så venta du over 1 måned ? Hva skjedde du gadd ikke vente mer ?


Hehe... :D

Hadde en bestilling inne for en stund tilbake ja, men etter å ha blitt lovd at den skulle komme en rekke ganger, avlyste jeg hele greia...
Etter det har jeg bare susa rundt i min egen verden og får liksom ikke bestemt meg...
Har mest lyst på 436XDE, men den er for dyr...
Godt jeg ikke har dårlig tid...


hmm av det jeg har sett og hørt på forskjellige forumer som feks avforum.co.uk og avforums.com så er ikke de nye skjermene til Pioneer bedre en Pv500. Har du snust rundt på de forumene ? Svartnivået er bedre på Pv500, flere som har sagt det. Dette overrasker meg faktisk, men vi får se om det kommer noen tester snart. Men Pv500 fikk jo 5 stjerner av What Hi-FI ? (Breath Taking Image Quality) Haloo lizzzom hva mer forventer du hehe :wink:

Hvis jeg var deg så ville jeg ha gått for PV500 , prisforskjellen på disse skjermene er jo ganske store + at du må ut med høytallere og ekstern tuner er vel ikke noe å sprette flaska for ?


Begge skjermene har sine fordeler, designet til Pioneer trekker voldsomt opp( se tidligere innlegg...), men den er for dyr ja... :(
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.10.2005 13.40.03 #322 av 416
Postet av: Tannoy
Noen som har prøvd VGA utgangen på denne?
Går det bra å kjøre HD fra PC?
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.10.2005 23.59.37 #323 av 416
Postet av: Copyrighted
"Tannoy" skrev:Noen som har prøvd VGA utgangen på denne?
Går det bra å kjøre HD fra PC?


hva skal du med VGA ? Bare og kjøre en HDMi/DVI kabel det så kan du se hd klipp fra dataen http://dinhjemmekino.no/product_info.ph ... ts_id/1127

Mener også at det faktisk er DVI inngang på denne tven stemmer ikke det ?
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 12.06.02 #324 av 416
Postet av: janse
"Copyrighted" skrev:Mener også at det faktisk er DVI inngang på denne tven stemmer ikke det ?


Det stemmer dårlig, dessverre.. :/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 22.24.41 #325 av 416
Postet av: Ookami
Knut:
Når produktet er kjøpt i Sverige (som er det de svarer på), så gjelder vel ikke Norsk kjøpslov, dermed er det vel Panasonic's egne garanti/reklamasjons frister de refererer til, evnt. Svenske.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2005 06.21.55 #326 av 416
Postet av: Knut
"Ookami" skrev:Knut:
Når produktet er kjøpt i Sverige (som er det de svarer på), så gjelder vel ikke Norsk kjøpslov, dermed er det vel Panasonic's egne garanti/reklamasjons frister de refererer til, evnt. Svenske.


Først og fremst er det viktig å lære seg skille mellom garanti og reklamasjon: Garanti er noe produsent, evt. selger, gir kjøper. Denne garantien gir kjøper bedre stilling enn lovgivningen gir, og kan sees på som en direkte avtale mellom produsent/selger og deg som kjøper på at hvis noe går galt med produktet, er produsent/selger pliktig til å utbedre. Reklamasjon følger av kjøpslovgivningen og kan anvendes når det oppstår feil og mangler ved produktet. I Norge vil man ha 5 års reklamasjon på TVen det er snakk om.

Ja, det er ikke tvil om at det er Panasonics egen garanti de refererer til, hvem andres garanti ville Panasonic referet til enn sin egen?
Og jeg tviler sterkt på at Panasonic opererer med en så omfattende garanti som 5 år. Dessuten kan ikke Panasonic definere hva "reklamasjon" er, det har lovgivningen retningslinjer for.
Svaret er fra Panasonic Nordic, skrevet på norsk til en norsk forbruker som spør hva hans rettigheter er når han har kjøpt TVen i Sverige, men om svensk eller norsk lovgivning konkret skal legges til grunn er jeg jammen ikke sikker på. Uansett tror jeg ikke det er av stor betydning, for de skandinaviske land har tett lovgivningssamarbeid, særlig når det gjelder forbrukerlovgivning - tror resultatet blir ca det samme om man anvender norsk eller svensk lovgivning (uten at jeg kan garantere for dette)
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2005 08.11.31 #327 av 416
Postet av: Tannoy
"Copyrighted" skrev:
"Tannoy" skrev:Noen som har prøvd VGA utgangen på denne?
Går det bra å kjøre HD fra PC?


hva skal du med VGA ? Bare og kjøre en HDMi/DVI kabel det så kan du se hd klipp fra dataen http://dinhjemmekino.no/product_info.ph ... ts_id/1127

Mener også at det faktisk er DVI inngang på denne tven stemmer ikke det ?


Da må du i så fall sende meg en url til hvor man får kjøpt en VGA-HDMI kabel :shock:
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2005 10.45.18 #328 av 416
Postet av: Copyrighted
Ah du har ikke DVI inngang. Har du tenkt til å invistere i et bedre skjermkort da ?
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2005 11.16.41 #329 av 416
Postet av: janse
Fikk tak i en DVI-HDMI kabel idag og prøvde å kople pcen til tven via denne. På 800x600 ble det bra bilde, men bildet var liksom "for stort" for tven, så kantene osv forsvant.

På 1024x768 ble det bare skurrete og dårlig.. Problemer med "for stort" bilde her også..

Er det best å kople PC til denne tven vha VGA-kabel? Trodde DVI-HDMI skulle være bedre, jeg..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2005 10.06.41 #330 av 416
Postet av: RedMoon
Dere som har kjøpt fra Fyndbørsen....hvordan gjorde dere det med hensyn til frakt osv. ? Er litt i tvil om det "lønner seg" å bestille frakt direkte hjem eller å bestille til svensk postkontor og ordne resten selv... :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar