Logo

Offisiel tråd Panasonic TH-42PV500 TH-37PV500

Skriv et svar
20.09.2005 14.04.01 #241 av 416
Postet av: YZF
Kontaktet Panasonic i dag og fikk beskjed om at PV500 ikke kunne leveres før i november. Så det er kun de forhandlere som har modeller på lager som vil kunne levere inntil da :(

Så jeg endte opp med å bestille en 436XDE i stedet. Får den levert i neste uke. Ble litt dyrere, men får håpe det er verdt det..... :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 14.14.07 #242 av 416
Postet av: janse
Hvordan er det med å bestille tven fra Sverige da? Noen fordeler/ulemper?

Fant den på en svensk nettbutikk som hadde på lager hvor den kostet ca 30k SEK inkl. bordstativ.

Det blir vel en grei pris.. Håper på innspill om det er "lurt" å bestille fra Sverige, for meget mulig jeg sende avgårde en bestilling innen morradagen!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 19.44.51 #243 av 416
Postet av: Tannoy
Dersom min bestilte 42" ikke kommer før i november så kommer det til å klikke for meg... :evil:
Jeg bestilte min for ca 3 uker siden og har fått beskjed at den er like rundt hjørnet...
Noen som vet at dette ikke er troverdig???

Har mailet Panasonic nå, må få klarhet i dette litt brennkvikt!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 21.41.34 #244 av 416
Postet av: YZF
"Tannoy" skrev:Dersom min bestilte 42" ikke kommer før i november så kommer det til å klikke for meg... :evil:
Jeg bestilte min for ca 3 uker siden og har fått beskjed at den er like rundt hjørnet...
Noen som vet at dette ikke er troverdig???

Har mailet Panasonic nå, må få klarhet i dette litt brennkvikt!


Jeg vil tippe at du vil få din snart. Men jeg tror de nå har restordre på alt av det som er forventet inn, så nye bestillinger må vente til neste "batch" kommer i november en gang....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 08.48.22 #245 av 416
Postet av: Baal-Zebub
"janse" skrev:Hvordan er det med å bestille tven fra Sverige da? Noen fordeler/ulemper?

Fant den på en svensk nettbutikk som hadde på lager hvor den kostet ca 30k SEK inkl. bordstativ.

Det blir vel en grei pris.. Håper på innspill om det er "lurt" å bestille fra Sverige, for meget mulig jeg sende avgårde en bestilling innen morradagen!


Står masse om kjøp fra Sverige på forumet. Et enkelt søk og du finner nok svaret du leter etter. Sjekk f.eks. denne tråden: http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.ph ... ght=#15242
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 09.02.50 #246 av 416
Postet av: janse
Jeg fikk just telefon fra min "kontakt" på Elkjøp Kristiansand, og de fikk visstnok skjermen inn til fredag.

Sparer dog nesten 5k på å bestille fra Sverige, selv om jeg får 5k avslag på Elkjøp også..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 11.46.26 #247 av 416
Postet av: Tannoy
Fikk svar fra Panasonic Norge idag at de ikke kunne gi noen info om levering, men at jeg måtte ta dette opp med forhandler...

Janse: hvor mye måtte du ut med her i Kristiansand?
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 13.07.15 #248 av 416
Postet av: janse
"Tannoy" skrev:Janse: hvor mye måtte du ut med her i Kristiansand?


Skulle få den for 30k med fot på Elkjøp
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 13.35.44 #249 av 416
Postet av: Chucky72
Oi! Der ringte Elkjøp og sa jeg kunne komme å hente PV500'en.....problemet er at jeg også har fått tilbud på en 37PF9830 fra NSE.

Usj, jeg som hadde gleda meg til denne dagen, men nå har jeg blitt usikker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 14.52.11 #250 av 416
Postet av: Knut
"Chucky72" skrev:Oi! Der ringte Elkjøp og sa jeg kunne komme å hente PV500'en.....problemet er at jeg også har fått tilbud på en 37PF9830 fra NSE.

Usj, jeg som hadde gleda meg til denne dagen, men nå har jeg blitt usikker.


Stikk nå og hent PV500en - før de andre gribbene hiver seg over den :D :D
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2005 19.00.33 #251 av 416
Postet av: _Denon_
Er det noen forskjell på PV500E og PV500PDS (som det heter hos Elkjøp) :?:
Bare lurer...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2005 19.06.20 #252 av 416
Postet av: Typhoon7
"_Denon_" skrev:Er det noen forskjell på PV500E og PV500PDS (som det heter hos Elkjøp) :?:
Bare lurer...


PDS er med bordstativ.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2005 22.18.00 #253 av 416
Postet av: kingkong
Da var PV500´n i hus. Fikk den etter en ukes til venting for 28 laken. Førsteintrykket er at den er at den ser kul ut, og at den er vanvittig stor. Kanskje ikke så rart da jeg har hatt en 21" litt for lenge. Bra bilde direkte fra kabeluttaket.

Skulle gjerne koblet til Macén min via DVI men får ikke noe bilde så langt. Bruker DVI -> HDMI overgang. Er det meninga at dette skal funke? I bruksanvisninga står det:

"The HDMI input is not intended for use with conputers" Er det virkelig mulig? Er det ikke et 1:1 forhold i en DVI -> HDMI overgang?

Takker for inspill.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2005 15.31.36 #254 av 416
Postet av: kingkong
da ordna det seg. var ikke helt intuitivt å finne hdmi videokanalen thats all.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2005 09.10.37 #255 av 416
Postet av: Chucky72
Da var 42PV500'en i hus! Ser ut til at jeg har fått en "fredags"-modell, for det er ingen summelyd eller vertikal linje. Kontrastendringene har jeg ikke sett noe til heller. Fabrikkoppsettet var helt grusomt, så de første 30 sekundene angra jeg som en hund, men bare å sette den ut av "Dynamic Mode" gjorde meg glad igen.

TV'en gjør også en helt utrolig god jobb med de elendige analogsignalene UPC leverer (på et kabelanlegg fra 70-tallet. På tide å få ruta om parabol-ledningen så jeg kan få sett på skikkelige signaler.

Jeg har ikke noen ordentlig dvd-spiller heller (bare en xbox med rgb-scart), men en kikk på "Nightmare before Christmas" var overaskende bra. Filmen har omtrent utelukkende mørke scener og kontrasten og detaljene i de mørke partiene var veldig god, langt bedre enn jeg hadde forventet! Svartnivået er ikke helt på høyde med CRT-tv'en, men det hadde heller ikke forventet. Jeg får se å skaffe meg en ordentlig dvdspiller med komponent eller HDMI utgang.

Rakk ikke teste spill på xbox'en, men en liten runde på GameCuben til ungene viste raskt at kompositt-signal ikke er det helt store. Får se å få kjøpt en komponent-kabel til GC'en.


Eneste problemet jeg har, er at skjermen er helt utrolig diger og ser litt malplasert ut i stua (45 kvm). Blir å prøvekjøre det i et par uker og hvis jeg ikke venner meg til det, får jeg bytte til en 37".
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar