Logo

Offisell tråd - Viewpia LCD skjermer

Skriv et svar
01.07.2005 06.53.57 #16 av 33
Postet av: tfd
ja mr.Bye, jeg jobber i bransjen så jeg fikk den til innkjøp. Men, som du ser så er det ikke mye fortjeneste på disse skjermene. Du får satse på at de har den inne, da jeg kjøpte var det vel rundt 100 bare på venteliste.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.07.2005 10.06.11 #17 av 33
Postet av: marius
Jeg har også kjøpt meg en Viewpia 37" lcd, og jeg kan ikke annet enn å si at jeg er fornøyd :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.07.2005 14.11.10 #18 av 33
Postet av: orso
Det viktigste er at man blir fornøyd selv. Personlig hadde jeg ikke blitt det ved kjøp av 37" Viewpia. Spesielt ikke når jeg vet at Panasonic TH37PA50 koster bare noen tusen ekstra og er vanvittig mye bedre. Det går vel også ann å kjøpe gardiner/persienner hvis det er for mye sol? Om dette med sol og plasma er et stort problem, vet jeg ikke egentlig ikke. Andre som har erfaringer der?
Men som sagt, det viktigste er at man selv blir fornøyd. Jeg er kresen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.07.2005 22.54.23 #19 av 33
Postet av: Bye
Jeg har kjøpt meg Viewpia og er så langt fornøyd. Problemene jeg hadde i forhold til sollys og refleksjon er nå ikke-eksisterende. Det eneste problemet så langt er dårlig bilde ved bruk av Playstation 2. Elendig bilde. Må kanskje bruke litt mer tid på innstillinger/kjøpe noen ekstra kabler? Noen som har forslag?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2005 18.12.20 #20 av 33
Postet av: pstraums
"bomholt" skrev:Det viktigste er at man blir fornøyd selv. Personlig hadde jeg ikke blitt det ved kjøp av 37" Viewpia. Spesielt ikke når jeg vet at Panasonic TH37PA50 koster bare noen tusen ekstra og er vanvittig mye bedre. Det går vel også ann å kjøpe gardiner/persienner hvis det er for mye sol? Om dette med sol og plasma er et stort problem, vet jeg ikke egentlig ikke. Andre som har erfaringer der?
Men som sagt, det viktigste er at man selv blir fornøyd. Jeg er kresen.


Med risk for å tilsynelatende å virke vrang... Som representant for den største produsentene av LCD paneler i verden spør jeg bare:... synes dere ikke det virker litt mistenkelig, at flere noname brands kan tilby bedre specs enn de beste tilgjengelige panelene produsentene av panelene bruker i sine egne produkter, til halv pris? Samsung, LG og Sharp produserer flesteparten av denne jordklodens LCD paneler... Ville det være fornuftig å la de beste panelene gå for halv pris til nonames... når alle tre av oss jobber som besatt med å bygge opp brandet vårt? ... http://www.fnac.fr (f.eks.) tester LCD TV`er (og plasma) og der ser dere lab rapporter av forskjellene mellom forskjellige produsenter.. (og nei, vi vinner ikke alle testene, men siden jeg nå snakker i form av en "forbruker" så gir jeg dere bare herved et tips.... Og vet dere hva... uten å være ingeniør, så registrere jeg at noen av LCD panelene BANKER noen av plasma skjermene det snakkes varmt om i forskjellige forum i norge... tips2.. altavista oversetter fra fransk til engelsk) Det er ENORM forskjell på specs fra produsent til produsent.. uavhengig av brand.. større forskjell enn de fleste som tester produktene klarer å se. LCD har ufortjent dårlig rykte, og jeg tror det er fordi mange har så inngrodde meninger om at plasma er så abstrakt fantastisk, at de klarer ikke å se at nå finnes det et reelt alternativ :) ...)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2005 21.32.33 #21 av 33
Postet av: boly
"pstraums" skrev:
"bomholt" skrev:Det viktigste er at man blir fornøyd selv. Personlig hadde jeg ikke blitt det ved kjøp av 37" Viewpia. Spesielt ikke når jeg vet at Panasonic TH37PA50 koster bare noen tusen ekstra og er vanvittig mye bedre. Det går vel også ann å kjøpe gardiner/persienner hvis det er for mye sol? Om dette med sol og plasma er et stort problem, vet jeg ikke egentlig ikke. Andre som har erfaringer der?
Men som sagt, det viktigste er at man selv blir fornøyd. Jeg er kresen.


Med risk for å tilsynelatende å virke vrang... Som representant for den største produsentene av LCD paneler i verden spør jeg bare:... synes dere ikke det virker litt mistenkelig, at flere noname brands kan tilby bedre specs enn de beste tilgjengelige panelene produsentene av panelene bruker i sine egne produkter, til halv pris? Samsung, LG og Sharp produserer flesteparten av denne jordklodens LCD paneler... Ville det være fornuftig å la de beste panelene gå for halv pris til nonames... når alle tre av oss jobber som besatt med å bygge opp brandet vårt? ... http://www.fnac.fr (f.eks.) tester LCD TV`er (og plasma) og der ser dere lab rapporter av forskjellene mellom forskjellige produsenter.. (og nei, vi vinner ikke alle testene, men siden jeg nå snakker i form av en "forbruker" så gir jeg dere bare herved et tips.... Og vet dere hva... uten å være ingeniør, så registrere jeg at noen av LCD panelene BANKER noen av plasma skjermene det snakkes varmt om i forskjellige forum i norge... tips2.. altavista oversetter fra fransk til engelsk) Det er ENORM forskjell på specs fra produsent til produsent.. uavhengig av brand.. større forskjell enn de fleste som tester produktene klarer å se. LCD har ufortjent dårlig rykte, og jeg tror det er fordi mange har så inngrodde meninger om at plasma er så abstrakt fantastisk, at de klarer ikke å se at nå finnes det et reelt alternativ :) ...)


Virker ikke vrang på meg, er faktisk helt enig. Ser heller ikke fordelen med plasma.... :wink:
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2005 10.06.02 #22 av 33
Postet av: orso
Synes det blir litt feil å sammenligne LCD og plasma. LCD- skjermer har frem til nå, vært under 32" eller mindre. Nå begynner jo det å endre seg, men det har først skjedd i det siste. Når man skal ha en flatskjerm til hjemmekino, har jo plasma derfor vært det naturlige valget. Man kjøper ikke en skjerm som er under 32" til hjemmekino bruk.
Dessuten har de ulike styrker og svakheter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.07.2005 14.31.42 #23 av 33
Postet av: diggy
Jeg fikk endelig sett Viewpia sin 32" i dag hos Elprice, og kan ikke si annet enn man tydeligvis får det man betaler for også her. Den var ikke imponerende hverken med tanke på kontrast, sortnivå eller fargegjengivelse. Filmen som ble spilt var Cast Away med Tom Hanks, og jeg så stort sett lyse og fargerike bilder. Fargene fremstod ikke særlig naturlig synes jeg. I tillegg kunne man se tydelig tegn til etterslep selv ved ganske sakte panorering. Skjønner ikke hvordan de har kommet frem til 8 ms....

Nå skal det sies at jeg ikke hadde muligheten til å justere bildeinnstillinger selv, men jeg går da virkelig utfra at de har gjort en liten innsats selv, ellers ville det vel være dumt å stille den ut.
-diggy-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.07.2005 21.09.35 #24 av 33
Postet av: tfd
tror du virkelig elprice vil at du skal kjøpe den tven???
med minimal fortjeneste vil de jo selvsagt at du skal kjøpe en som de har priset dyrere, uten nødvendigvis å være noe bedre for det....
Den blir stilt ut for det er trekkplasteret for å få folk inn i butikken for deretter vise at kunden kan få noe som er "bedre" (med større avanse til elprice). Selger vil selvsagt anbefale deg det han selv tjener mest på å selge deg. Neppe viewpiaen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.07.2005 19.39.16 #25 av 33
Postet av: Yngve
Akkurat der må eg nesten sei meg ueinig med deg når det kjem til elprice. Eg var innom elprice og snakka med dei, og dei prøvde ikkje å anbefale nokre andre skjermar, dei sa at dette var ein heilt kurant skjerm der ein fekk det ein betalte for verken meir eller mindre. Han prøvde ikkje å prakke på meg noko dyrare. Faktisk så var vedkomande så ærleg at når eg spurde om den rimlege 42" plasmaen til 11990 så sa han rett ut: Ikkje kjøp den, den er ikkje verd pengane litt eingong. Så eg må seie at eg er godt nøgd med selgarane til elprice.. Berre som eit apropo til det som tfd sa.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.08.2005 06.01.46 #26 av 33
Postet av: Ingeniør`n
Her var det så mange negative komentarer på Viewpia at jeg følte at jeg måtte komme med mine erfaringer.

Skaffet meg 37" LCD Viewpia for ca 3 uker siden og er godt fornøyd. Mange setter likhetstegn mellom lav pris og dårlig kvalitet. Da må man huske på at prising av produkter er så mangt. Min 37" tjener Elprice ca NOK 1000 på. Jeg tror avansen de beregner seg for Panasonic er det mangedobbelte....

Viewpia er ukjent og kan derfor ikke prises som Panasonic. Panelet kommer fra Phillips og folkene som står bak TV'n er utbrytere fra LG etter at LG/Philips inngikk samarbeid.

Selv sliter jeg med et dårlig analogt signal fra UPC og det blir ikke bedre på en stor TV... Wiewpia trenger nok et godt signal for å gi bra bilde. Derfor bruker jeg den mest til film og PC. Her har jeg koblet meg til VGA (PC) og Componet inngang med Progressivt Scan (DVD) og har KONGEBILDE ! For de som brukere Scart så anbefaler jeg sterkt å skaffe kvalitetskabel og bruke Component hvis du har mulighet til det.

Til de som sier at bilde er blast kan man stille de fleste paramerer som Gamma, Lys, Konrast etc i tillegg til en mengde forhånds instilte av type Mild, Sport etc. Litt justering så her du den fargemetning og lysstyrke du liker. Dette gir også selger gode muligheter til å styre ditt valg av TV i butikken. Ikke la deg lure - forlang å få kjøpe TV'n med returrett og test selv i egen stue!

Det eneste ankepunktet jeg har er at svart er en aning grå. Detter er vel et kjent problem med LCD og store skjermer. Dette blir kanskje bedre når LED LCD kommer selv om LG sitt LED LCD panel ikke har bedre oppgitt kontrast enn Viewpia og så var det prisen da...

Hvis du vil lese hva flere fornøyde brukere skriver kan du lese her. Det er vel bare "Hercule" som er misfornøyd.... http://avforum.no/forum/showthread.php?t=19239
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2005 15.28.16 #27 av 33
Postet av: andredob
Spørsmålet er følgende:
Jeg har en laptop med radeon 9000 mobility sjermkort. Kortet har to utganger: vanlig sjermutgand (vga?) og s-video. Hva er den beste måten å tilkoble viewpia 32"? Hvilken kabel bør jeg kjøpe?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2005 15.34.01 #28 av 33
Postet av: Rune
Det beste vil være å koble via VGA.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2005 08.19.32 #29 av 33
Postet av: zidane
Folkens,

som helt fersk innen LCD tv så lurte jeg på å kjøpe en slik 37" LCD tv.
Kommer til å bruke den til TV (parabol), film (DVD) og X-box. Har selv satt en grense på ca 15.000 NOK. Vil dette være en TV som vil dekke mine behov på en tilfredstillende måte??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2005 10.20.28 #30 av 33
Postet av: Ingeniør`n
Har selv en 37" Vievpia og er stort sett fornøyd. Tuneren i TV'n er kresen på signalkvalitet og bilder blir dårlig hvis signalet er dårlig. Har du bra kabel som jeg har nå er også boldet helt OK. Siden du har parabol bruker du ikke tuneren i TV'n (tror jeg) og da burde det ikke være noe problem så lenge signalet dit er OK.

Selv bruker jeg TV'n mest til film og PC og der duger den bra. Sortnivået kunne vært bedre og det sorte får litt blåskjær når du ser inn fra siden. Dette må imidlertid vurderes mot prisen du betaler.

Om jeg hadde kjøpt Viewpia i dag er jeg ikke sikker på. Det skjer utrolig mye interessant i dette markedet nå. Til den prisen du indikerer kan du få f.eks denne med bedre oppløsning og trådløs overføring....
http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/651
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar