-Nei, det er ganske innlysende i grunn. Det står ganske klart i BenQ's spesifikasjonsliste for W9000 og W10000, at det dreier seg om dc2 og dc3 i disse to projektorene. Fikk ikke denne pdf'en før i går.
-Kontrastverdiene jeg måler stemmer dog godt overens med dc2.
og:
-Sitat:
Opprinnelig skrevet av Ballis
Helt klart! 1080 hypen har likevel hatt større markedskraft enn noen av dem. Nå vet jeg ikke om det er fordi jeg har kalibrert denne dårligere enn jeg kalibrerte 8720en min, men jeg opplevde i allefall kontrasten bedre på den gamle projectoren. Den økte oppløsningen veier ikke opp for dette, så dersom ikke jeg greier å fikse dette kan det hende det blir kortere tid til jeg oppgraderer igjenn enn jeg hadde tenkt.
Gorm:
Grunnen til "nedturen" når det gjelder kontrast, er selvfølgelig at 8720 er basert på dc3, og derav har bedre kontroll på strølyset enn W9000 (som er basert på dc2).
I følge BenQ sine specs så skal det stemme ja.
Det som derimot er litt usikkert er hva W5000 har (noen har snakket om en ny brikke) og hva W20000 har.
"petre2006" skrev:W100 : Vanlig DLP (Texas Instruments 0,53" 480P DDR DMD™ x 1) HD ready
W500 : LCD 3x0,55" HD Ready
W5000 : Forbedret opptikk i forhold til W9000/W10000, Silcon Optix Reon VX, DarkChip 2, FullHD
W9000 : Faroudja DCDi, DarkChip 2, FullHD
W10000: Faroudja DCDi, DarkChip 3, FullHD
W20000: Forbedret opptikk i forhold til W9000/W10000, Silcon Optix Reon VX, DarkChip3, FullHD
"Rune" skrev:Sammeligninger mellom 8720 og W9000 har vist vist marginale forskjeller. Håper å få sammenlignet selv da en kollega har bestilt W9000 og har 8720 fra før.
"kenti" skrev:W9000 har jeg heller egentlig ikke testet nok til at jeg vil uttale meg så veldig bastant, men opplver ikke at DC2-brikka gir noe som helst dårligere sortnivå/kontrast enn det DC3 i 8720 gjorde. At det ble et ganske bra løft ved avspilling av HD-DVD er det liten tvil om. Knivskarpe bilder med et hav av detaljer. Det eneste jeg har rukket å irritere meg over foreløpig er bildet blir litt mindre skarpt/mister fokus under panoreringer.
"petre2006" skrev:
Nå husker jeg ikke helt fra begynnelse til slutt om innslaget av kinoen din i hjemmekino bladet, men hadde du kalibrert PE8720'en enten ved profesjonell hjelp eller en referanse DVD ala DVE? Hvis IKKE kan det også ha vert en faktor.
Skal nevne at DC3 har en bedre kontrast bredde (på papiret) og ikke minst en bedre behandling av bildet når det kommer til bevegelser, faktisk langt langt bedre da dette var ett av de sterkeste argumentene for å videreutvikle DC2 til neste generasjon, så der har du panoreringsopplevelsen din tipper jeg.
"Melvin" skrev:Jeg har et lite tilkoblingsproblem med min nyinnkjøpte W9000, som jeg håpet noen her kunne gi meg noen råd med. Jeg prøver å koble min Get digitaltv boks til projectoren. Digitaltvboksen er standard "Get box" som gir fra seg RGB på Scarten. Jeg har videre koblet denne på en CYP CSY-2100 http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=9168, som konverterer dette til component signal. Fra denne boksen går det tre RCAer til W9000, som jo har komponentstøtte på RCA. Problemet er at jeg ikke får noe reaksjon fra projektoren på dette. For meg ser det ut som den ikke får signal, da jeg får blå skerm og "searching" nederst i høyre hjørne. Problemet er selvfølgelig at jeg ikke har noen annen projektor eller annet som kan motta signalet, eller noen annen kilde som gir fra seg komponent signal. Så jeg får ikke verifisert om det er CYPen eller projektoren som er problemet. Eller er det noen mulige kompabilitetsproblemer? Håper på tips!