Logo

Nytt høytalersystem, tips?

Skriv et svar
25.08.2006 12.28.23 #1 av 2
Postet av: Jean Claude
Hei,

skal kjøpe meg hjemmekinosystem og vurderer en av tre høytaler pakker i kombinasjon med en SVS sub. Kandidatene er
- Dali Piano serien (gulv, bak og senter høytaler)
- System Audio (SA1750 gulv, SA710 bak og SA710 AV center)
- Audiovector (K3 gulv, KX bak, AV3ci center)

Noen som har noen anbefalinger blandt disse høytalerne, eventuelt noen andre jeg burde se på i pirsklassen 20-30k for fult sett?

Rommet er ca. 12-13 m2 og kvadratisk. Jeg har ikke bestemt meg for elektronikk ennå så jeg tar forsåvidt imot råd på dette området også?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2006 07.10.17 #2 av 2
Postet av: RedMoon
Ut fra hva du har sett på, skal jeg være litt ukonvensjonell her og anbefale de jeg har selv... :wink:
DLS R55 gulv + R50 bak + RC55 Center.

Dali Piano har jeg ikke hørt. Etter min mening er DLS'ene bedre enn begge de to andre du har på lista. Jeg gjorde en ganske inngående lyttetest på DLS mot Audiovector K3. DLS hadde et fastere grep om alt, med bedre oppløsning og perspektiv i alle registre. Eneste "ulempen" med disse er at de er litt tungdrevne og krever kraft for å yte sitt beste.
Du sier ikke noe om hvilke egenskaper du setter høyest hos en høyttaler, men når det kommer til stykket, er det dine egne ører og DIN smak som avgjør....så ta en lytterunde !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar