Logo

Nytt 32" LCD tv. Trenger anbefalinger. Skal ha mediacen

Skriv et svar
26.06.2006 12.22.40 #1 av 13
Postet av: Kjetil2006
Hei.

Jeg har tenkt å gå til anskaffelse av et nytt 32" LCD tv. Jeg ønsker å kunne koble dette til en mediacenter PC som snart skal anskaffes/bygges. På grunn av dette, så bør vel et slikt TV ha DVI?
Eller er det nå blitt vanlig å få mediacenter PC med HDMI?

I tillegg må TV'en ha minst 1 HDMI inngang. Dette er noe som jeg kommer til å benytte flere aparater koblet til fremover.

Et annet krav er at den også må være bra til å se på analoge tv-sendinger den perioden som de enda varer.

Det er viktigere for meg å få et godt 32" tv en et middelmådig 37". Budsjettet mitt kan ikke overstige 20.000 kroner.

Hvilke anbefalinger kan dere komme med?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.06.2006 13.36.13 #2 av 13
Postet av: metakid
Har denne LG LCD'n, er hyperfornøyd og den har også DVI, HDMI, Komponent etc som for min del var avgjørende for kjøpet.
Bildekvaliteten, sortnivå etc er også helt utrolig....

Løp Og Kjøp!!! LG RZ-32LX2.jpg LG RZ-32LX2.jpg ( 4,8671875 KB) Vist 1683 ganger
«•´`•.(*•.¸(`•.¸ ¸.•´)¸.•*).•´`•»
«••••´¨*•.¸¸Ha En Fin Dag *..•*¨`••••»
«•´`•.(¸.•´(¸.•* *•.¸)`•.¸).•´`•»
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.06.2006 18.51.56 #3 av 13
Postet av: matshako
Toshiba 32wl66z er verdt en titt. Jeg kunne kjøpt nevnte LG i stedet til samme pris, men Toshibaen slo meg som et mye bedre valg, på bakgrunn av egne erfaringer og tester.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.06.2006 23.44.25 #4 av 13
Postet av: Kjetil2006
Hei, og takk for tips.

Er modellen på Elkjøp (LG RZ32LX2) lik den man får på komplett? (LG 32" LCD-TV 32LX2 WXGA HD-Ready 1200:1,1366x768,PIP,8ms,inkl.fot) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312 ... w=detailed

Jeg ser ut fra spesifikasjonene at det er ulik vekt og det står ikke noe om PIP på Elkjøp sine spesifikasjoner, men det gjør det hos Komplett.
Er det flere typer av samme modell?
Blant annet står det å lese fra komplett sine sider at tekst tv har 2000 sider minne, menst fra elkjøp så står det 1000 sider.
Nå betyr ikke tekst tv minne noe særlig, men jeg må si at jeg stusser litt over at det er forskjellige spesifikasjoner hos forskjellige forhandlere.

Jeg tok også en titt på http://nordic.lge.com for å se hvilke spesifikasjoner som var å oppdrive uten at jeg ble noe klokere.
Det ser ut som et godt tv. Prisen på Elkjøp (lokalbutikk) er rundt 17.900 nå. Internettpris er 18.990. Jeg har forstått at denne TV'en har vært i markedet en stund.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.06.2006 23.48.12 #5 av 13
Postet av: metakid
Joda, d er samme modell d referes til, altså denne:
http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetai ... el=NOTHING
«•´`•.(*•.¸(`•.¸ ¸.•´)¸.•*).•´`•»
«••••´¨*•.¸¸Ha En Fin Dag *..•*¨`••••»
«•´`•.(¸.•´(¸.•* *•.¸)`•.¸).•´`•»
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.06.2006 23.51.35 #6 av 13
Postet av: Kjetil2006
"metakid" skrev:Joda, d er samme modell d referes til, altså denne:
http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetai ... el=NOTHING


Takk skal du ha.
Jeg redigerte mitt innlegg før jeg leste ditt.
Antageligvis går jeg til anskaffelse av dette i morgen hos Elkjøp. Er 17.900 en stiv pris, eller tror du det er mulig å få den mye billigere andre steder. Ikke fra utlandet da. Under 1.000 kroner i differanse spiller ikke noen rolle da jeg liker å forholde meg til en lokal butikk om noe skulle gå galt med TV'en.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2006 15.16.11 #7 av 13
Postet av: Kjetil2006
Da var TV'en kommet i hus. Det ble en LG RZ-32LX2 og jeg fikk prutet den ned til rundt 16.400 hos Lefdal da jeg hadde med meg diverse utskrifter fra tilbud på internett og en lapp på at jeg allerede holdt av TV'en på Elkjøp.
Jeg regner med å bli fornøyd når jeg kobler det opp til kvelden.

Igjen takk for tips.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2006 03.22.38 #8 av 13
Postet av: metakid
Kjempemessig....du kommer ikke til å angre dette kjøpet.
Send meg ei privat eller her i denne tråden når du har fått kjørt den i noen dager da, ok?
«•´`•.(*•.¸(`•.¸ ¸.•´)¸.•*).•´`•»
«••••´¨*•.¸¸Ha En Fin Dag *..•*¨`••••»
«•´`•.(¸.•´(¸.•* *•.¸)`•.¸).•´`•»
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2006 22.11.13 #9 av 13
Postet av: August
Jeg lurer også på å kjøpe denne LGèn, men har hørt at betrakningsvinkelen er dårlig med noe blåskjær. Stemmer dette?
LG.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2006 22.30.28 #10 av 13
Postet av: matshako
Det stemmer godt. Er ikke elendig, men er langt fra bra å.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.07.2006 20.16.23 #11 av 13
Postet av: Kjetil2006
Nå har jeg hatt TV'en en stund og jeg må si at jeg er veldig fornøyd. Det er ikke en TV for en veldig bred stue, men for mitt formål er det bra. TV'en kommer også med dreibar fot så det bør ikke være noe problem å få alle til å se bra om dere ikke er 20 stykker i stuen.

Angående tilkoblingsmulighetene for TV'en, så er jeg imponert. Det eneste jeg savner, er en ekstra HDMI som jeg kan få bruk for senere. Nå har jeg koblet til Media Center PC til DVI uttak og det fungerer perfekt. Knall klart bilde. Jeg har også store forventninger til neste versjon av Media Center i Windows Vista.

For tiden venter jeg på mitt nye HIFI anlegg og i denne perioden bruker jeg TV'ens medfølgende høytalere. De er helt greie for å være TV-høytalere.

Når det gjelder billedkvalitet, så er jeg særdeles godt fornøyd. Både i dagslys (solskinn) og i "bekmørke".
Jeg er også imponert over den medfølgende analoge tuneren til TV-apparatet.

Totalt sett, så er jeg ekstremt fornøyd med mitt TV da det er perfekt til mitt bruk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.07.2006 21.06.05 #12 av 13
Postet av: August
Hvordan er den på signaler fra vanlig analog antenne? Hva med betrakningsvinkelen, er den så ille?

LG
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2006 14.16.21 #13 av 13
Postet av: Kjetil2006
"August" skrev:Hvordan er den på signaler fra vanlig analog antenne? Hva med betrakningsvinkelen, er den så ille?

LG


Jeg har ikke testet tuneren fra egen VHF/UHF antenne men jeg har testet den fra analog kabel tv og jeg er imponert over billedkvaliteten. Jeg tror nok at den også vil være god på signaler fra VHF og UHF antenne, da frekvensområdene ikke varierer så mye fra kabel-tv.

Betrakningsvinkelen er helt grei, men det er klart at det finnes TV'er med bedre betrakningsvinkler. Betyr betrakningsvinkelen mye mer for deg enn bildekvalitet og annen funksjonalitet, så bør du se etter andre TV- apparater.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar