Logo

Nye høytalere , lavere lyd.

Skriv et svar
27.10.2007 13.59.06 #1 av 5
Postet av: Joshua
Hei
har byttet ut mine MS50i med B&W603.
Etter dette merker jeg at lyden er mye lavere. Det vil si at jeg må ha volum veldig høyt opp for å få skikkelig kino lyd, nesten ned mot -5db.
Vanligvis har jeg hatt det veldig høyt på ca-10db.
Jeg benytter Denon AVR8305.

Er dette pga følsomheten til de nye høytalerne? At de ikke er så lett drevne som MS50i var (MordauntShourt)
En annen ting er at jeg blir litt "redd" for å skru så høyt opp, passere 0 db.
Noen som har erfaringer om dette og som kan berolige meg med at det ikke er farlig å skru lyden høyere opp?

Takker for tilbakemeldinger.

Josh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2007 14.25.38 #2 av 5
Du må skru opp volumet høyere grunnet at følsomheten er lavere, altså de er mer tungrevne. Jeg ville ikke gått over 0-db grunnet at man risikerer klipping el. Altså at reciveren prøver å gi ut mer strøm enn den kan gi, og mister kontroll over elementene og begynner å kutte ut noen av frekvensene.

Skjønner at man er litt redd, og ødelegge de nye høytalerne er ikke gøy. Jeg ville ikke anbefalt å gå over 0, men du kan prøve. Men stopp hvis du hører knitring etc, da er den på bristepunktet.

Hvis du ønsker mer effekt må du nesten kjøpe ny reciver eller koble til en effektforsterker, men her er det jo økonomien din som bestemmer.

Lykke til videre, og grattis med fine høytalere :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2007 17.12.50 #3 av 5
Postet av: Joshua
Takker for godt svar, det var vel noe slikt jeg hadde tenkt meg. :)

Skal nok bytte ut forsterker så fort den blir solgt, har for mange slike stående som ikke er solgt. :)
Men jeg tror nok at jeg blir nødt til å bytte til litt "tøffere" høytalere og. Har kjøpt B&W603 over hele linjen, front senter og bak men skal nok få noen andre intressert i disse her , lokalt. :)

Men forsterker, ja, HDMI, ja.

Takker igjen.

Josh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2007 17.15.05 #4 av 5
Postet av: Joshua
Sorry, skrevet feil her ser jeg,

Denon AVR 3805.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2007 19.28.58 #5 av 5
Postet av: SVS Inderoy
B&W er litt tyngre og drive en gjennomsnits høytaler, for bedre lyd er det vært og låne en effektforsterker på rundt 2*200 watt og sjekke forskjellen før du kjøper :)
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar