Logo

Nye høytalere eller nytt annlegg?

Skriv et svar
03.10.2005 15.41.20 #1 av 3
Postet av: Haugmik
Hei,
Jeg har idag en 15 år gammel Rotel (80W) forsterker, 15 år gammle 3 veis JBL høytalere, og en billig, like gammel Yamaha CD spiller. Etter å ha hørt litt på forskjellige annlegg i det siste har jeg skjønt at det finnes mye god lyd i nyere systemer.
1. Vil det hjelpe på lyden betraktlig om jeg bytter ut høytalerne?
2. Blir det merkbart bedre lyd om jeg skifter CD spiller?

Vurderer også å skaffe meg hjemmekinoannlegg, men vil gjerne ha noe som også leverer god musikk i stereo. Regner med å kjøpe meg prosjektor en gang i fremtiden og vil derfor ha mulighet for surround.
3. Hvilke muligheter (for god lyd og også hjemmekino)har jeg med et budsjett på ca 15000 for receiver inklusive DVD/CD spiller og høytalere?
4. Hvor bør jeg legge pengene nå om jeg skal satse på å oppgradere over tid?

takker for alle svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2005 11.23.34 #2 av 3
Postet av: kid
Onkyo sin THX sertifiserte reciever til 9998,- + dvd spilleren til 2495,- eller 4998,- er gode kombinasjoner i denne prisklassen. Med tanke på at du ønsker fremtidsrettet, er dette en meget god kombinasjon etter min personlige mening, liker Onkyo!; ) Disse drar dine gamle JBL høytalere kjempe bra(som du kan bruke som frontere f.eks i starten), du vil få et godt lydbilde og dvd spilleren fungerer veldig godt til både musikk og film.

8)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2005 14.12.42 #3 av 3
Postet av: Haugmik
Takker for svar!
Vil du si at den forsterkeren er best på hjemmekino eller musikk? Det er viktig for meg at musikk i stereo blir bra.
mvh
Mikkel
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar