Logo

Nybegynner søker Hi-Fi stereoanlegg

Skriv et svar
30.11.2006 10.18.26 #1 av 5
Postet av: Twinrehz
Hei, først kan jeg jo nevne at jeg er ny her på forumet.

Jeg leter etter et bra stereoanlegg, av typen som kan spille CDer. Siden jeg er innen en temmelig stram ramme for hvor mye penger jeg kan bruke, kan jeg ikke kreve alt for mye.

Men det jeg vil ha, er noe som gir god lyd. Et ønske er at det er en optisk inngang, mulighet til å spille musikk med eksterne enheter, både via RCA/phono-plug og optisk kabel. (Er velsignet med PC som har optisk lydutgang). Hadde vært ålreit om det er flere høyttalerutganger slik at jeg kan plusse på flere høyttalere etterhvert om det er mulig.

Prisrammen ligger på rundt 3000-3500 sånn ca. Får jeg noe bra oppsett for det? Hva burde jeg gå for, merke o.l? Noen bra butikker som tilbyr bra Hi-Fi anlegg?
Speakers with attitude
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2006 15.43.25 #2 av 5
Postet av: boly
Jeg leter etter et bra stereoanlegg, av typen som kan spille CDer.


Hadde vært ålreit om det er flere høyttalerutganger slik at jeg kan plusse på flere høyttalere etterhvert om det er mulig.


Tenker du ren stereo eller surround lyd??
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2006 08.42.15 #3 av 5
Postet av: Twinrehz
Egentlig var tanken ren stereo, det med å kunne plusse på ekstra høyttalere var bare en tanke om å få lyd på to steder, enten samtidig eller hver for seg. (Men da må jeg vel gjerne ha en receiver).
Speakers with attitude
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2006 14.07.59 #4 av 5
Postet av: boly
Ikke lett og fylle kravene dine, men kansje dette kan være noe til oppgraderings spøkelse kommer og tar deg?

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... -radio.htm
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2006 15.55.17 #5 av 5
Postet av: Twinrehz
Har kikket på den selv, men har begynt å spekulere på om jeg kanskje skulle kjøpe en skikkelig receiver/forsterker og et par høyttalere istedet, så har jeg starten på mitt eget hjemmekinoanlegg. (Funnet noen pene greier, type Denon Receiver og kanskje noen Argon høyttalere. Virker fristende syns jeg. Omtrent det samme som i den linken da...)
Speakers with attitude
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar