Ja, da har jeg endelig somla meg til å bli bruker her. Jeg er 19 år og har stor interesse for bilstereo, hjemmekino og spill (samt motor-relaterte ting) og går på foto folkehøyskole.
Dette er min første "ordentlige" hjemmekino. Jeg veit fanatikere ikke skryter noe særlig av Cerwin Vega, men for meg er det ett STOOORT skritt opp fra billige sony hjemmekinoer til 2 og 4000kr.
Satt på finn forrige uke og bare lufta ideen om en ny høyttaler pakke til å ha på rommet hjemme hos foreldrene mine (bor på internat skole for tiden) Plutselig dukka det opp en Cerwin Vega 5.1 pakke opp.
Jeg dro nedover til Fredrikstad og så på de, og etter 10 min lå de baki bilen. Men jeg visste en ting, Sony forsterkeren min kom IKKE til å klare å dra dette høyttaler settet!
Dermed gikk turen over grensa til en kjekk butikk kallt BRL.
Dagen før hadde jeg sitti å sett på Pioneer 5x130w forsterker/reciever. BRL hadde demo modell av den, men ikke en annen inne, Jeg fikk derimot avslag på en Pioneer VSX-919AH-K 7.1 forsterker med 7x140w.
Som dere sikkert skjønner endte jeg opp med sistnevnte forsterker, og jeg angrer heller ikke, foreløpig hvertfall.
Peisa på hjemover til Østfolds dype skoger for å sette opp anlegget.
Det gikk forsåvidt greit helt til jeg skulle prøve høre. Subben var død. Jeg skjønte ikke noe, og satt å stussa over dette i en halvtime, helt til jeg vippa opp subben så jeg fikk baksiden opp. Der var det en hendig liten knapp det stod POWER på, som stod på 0
(Ja, jeg er en anelse treig
)
Skrudde på subben og det spilte BRA i forhold til det jeg har hatt tidligere :)
Idag fikk jeg testa det litt, og fant fort ut at jeg må ha en rull eller to med dobbeltsidig teip, for ting på hyllene her inne danser i takt med bassen.
Men nok om dette, det jeg har inne på "gutterommet" foreløpig;
Reciever/forsterker;
Pioneer VSX-919AH-k 7.1
Høyttalere;
Cerwin Vega V12F x2
tilsvarende 12" subwoofer
Center høyttaler med 2x5"
bakhøyttalerne er V5M x2
Panasonic Viera FullHD 37" Plasma
Playstation 3 med diverse spill
En ræva HP Pavilion DV9000 bærbar PC
Hjemmebygd stasjonær PC som drar det aller meste med 24" skjerm
Raskt bilde tatt igår. Har ikke hengt opp bakhøyttalerne enda. subben er jeg ikke heeelt sikker på hvor jeg skal plassere enda..
Rommet skal males om før jul.