Logo

Ny TV med misfarging på skjermen

Skriv et svar
15.06.2004 11.12.57 #1 av 4
Postet av: strangecolorblue
Jeg har nettopp kjøpt en Philips 32PW9308 på elkjøp. Problemet er at det er misfarging i ett eller flere hjørner av skjermen. På parabolmodus har det blitt litt bedre, men på DVD-modus er det skikkelig stygt. Det er rosa og grønne flekker både i hjørnene og midt på skjermen. Jeg bruker RGB-til-SVHS-tilkobling mellom TV og DVD. Er det noe galt med billedrøret eller kan jeg bli kvitt misfargingen på andre måter? Er takknemlig for svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.06.2004 11.24.04 #2 av 4
Postet av: Rune
Er litt usikker på hvilken tilkobling du bruker. Det beste er å bruke scart med RGB og ikke bruke noen overgang til S-video.

Når det gjelder misfargingen kan det komme fra Høyttalere du har plassert nært?

Hvis ikke så er det enten feil med apparat, eller så har du store jordmagnetisme problemer.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.06.2004 11.34.43 #3 av 4
Postet av: strangecolorblue
Det hjalp å flytte høyttalerne:) Finnes det fronthøyttalere som ikke virker inn på bildet i det hele tatt? Tenker på prisklassen 5-6 k. Har du en anbefaling?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.06.2004 19.10.15 #4 av 4
Postet av: Rune
Det finnes en mengde med høyttalere som er såkalt magnetisk skjermet. Senterhøyttalerne er som regel alltid det, men det finnes også vanlige fronthøyttalere som er gode.

Vanskelig å anbefale når det finnes så mye bra rundt om kring. Ta deg en runde på butikkene å lytt med dine egne ører å prøv å finn noe du liker. Det beste er å få prøve dem hjemme hos deg selv og en rekke forhandlere tilbyr hjemlån/deponering på slikt utstyr.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar