Logo

Ny TV - LCD/Plasma? 40"-50"?

Skriv et svar
20.03.2008 12.12.07 #1 av 4
Postet av: franko
Jeg henger veldig etter på TV-fronten, men nå har jeg kjøpt ny leilighet og har litt penger å bruke på TV. Men jeg aner ikke hva jeg skal velge.

Per nå bruker jeg TV-en til å se på nedlastede ting (TV-serier) og TV-programmer tatt opp med Gets PVR-boks. Har stor filmsamling, men ser sikkert ikke på en DVD-film mer enn 3-4 ganger i måneden. Vil også gå til anskaffelse av en PS3 så blir litt spilling også - og ender nok opp med å bruke konsollens Blu-Ray-spiller til fremtidige BR-filmer.

Bildet av stuen: http://bildr.no/view/171838
(bilde fra prospekt - ikke mine møbler)

Jeg har som sagt litt penger, men har ikke veldig lyst å bruke så mye mer enn 20.000 kroner. Men får jeg "verdens beste TV" kan jeg gå opp i pris.

Forslag til hva jeg kan kjøpe? Hvis ikke spesifike produkter, bør jeg velge LCD eller Plasma? Og hvilken størrelse?

Tar alle kommentarer og tilbakemeldinger i mot med takk! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.03.2008 14.52.07 #2 av 4
LCD eller Plasma?

Plasma TVène bruker en glassplate forran skjermen, noe som gjør den mindre egnet til lyse lom da det oppstår refleksjoner og bildet virker ganske blasst og kontrastfattig i dagslys eller i lyse omgivelser. Det finnes imidlertig noen plasma apparater på markedet som leveres med antirefleks-display, men hvordan dette funker har jeg ikke fått sett. LCD har ikke dette problemet og egner seg svært godt i lysere omgivelser.

Plasma egner seg best til film og TV hovedsakelig grunnet ett høyere sort og kontrastnivå, de gir som oftest også bedre bilder på vanlig analog TV. Til PC-bruk er forløpig LCD ett bedre valg, da bildet har en tendens til å bli litt abstarkt eller ikke fylle hele skjermen på de fleste plasma apparater, men det kan hende at de nye har blitt bedre på dette, men forløpig ikke noe jeg har fått testet dette på en stund

Så si ifra fhva du tror passer deg best, så skal vi gi deg noen alternativer du bør se nærmere på.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2008 13.51.34 #3 av 4
Postet av: franko
Hei, og takk for svar!

Jeg tror LCD er veien å gå i første omgang i og med jeg bruker den en del til dataavspillinger.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.03.2008 16.37.20 #4 av 4
Da bør du ta en kikk på Sony W3000, den gir flotte, mette og korrekte farger. Detaljnivået er svært godt og kontrastnivået er meget godt til LCD å være i den prisklassen. Det står i presse at den hart noen problemer med bevegelser og litt hakking, jeg fikk ikke servert noen bilder slik at jeg fikk bekreftet eller avbekreftet dette. Men ihvertfall er dette en TV som gir mye for pengene. Les test av produktet her:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =3725&p=68

Mer informasjon om produkt og pris finner du her:
http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... alognr=506
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar