Logo

Ny senterhøytaler Dali Concept 7.1

Skriv et svar
02.04.2008 20.33.46 #1 av 4
Postet av: nuud
Hei! Jeg har en greie som jeg har grublet litt på en stund nå som jeg trenger synspunkter på. Jeg har full pakke Dali Concept i et 7.1 oppsett i kinoen.
Front: Concept 8 | Senter: Concept CT | Surround: Concept 6 | Surround back: Concept 2 | Subwoofer: Concept Sub 12 | Forsterker: Denon AVR-3805

I dette oppsettet så er det senterhøytaleren jeg ikke er helt fornøyd med. Synes den blir pittelitt liten og puslete. Så det jeg lurer på er om det er noen ny og større senterhøytaler på gang i Dali sin Concept serie? Eller har noen av dere et tips til en annen mer matchende senterhøytaler?

/Rolf Even
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.04.2008 23.30.14 #2 av 4
Postet av: Torja
Du kan prøve Dali Blue C1000, Dali IKON Vocal 2 eller DALI Suite C0.8. Alle har vært prøvd med hell som senter til Concept serien.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2008 14.13.54 #3 av 4
Postet av: nuud
Takk for tipset Torja :)

Av de høytalerne du nevnte likte magen Suite 0.8 best (magefølelse er viktig :wink: ) Så hvis jeg bytter er det stor sjanse for at det blir denne.
En alternativ løsning jeg kom på, som jeg ikke vet hvor godt fungerer, hvis i det hele tatt. Hvis jeg tar ned surround back høytalerne (Concept 2), og kobler de parallelt på senterutgangen på forsterkeren og bruker de som senterhøytaler. Vil dette fungere på noen ordentlig måte?
Forsterkeren min er jo dessverre så gammel at den ikke har støtte for å mappe effekttrinnene til de utgangene man selv vil. Uansett, hvis jeg hadde gjort dette så ville jeg jo bare fått 6.1 lyd, men det tror jeg ikke gjør så mye egentlig da svært få DVD-filmer har bedre enn 5.1 lyd
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2008 17.09.45 #4 av 4
Postet av: Torja
Jeg tror noen faktisk har gjort dette, og det har vistnok fungert utmerket.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar