Logo

Ny receiver , skurrelyd i høytalere

Skriv et svar
13.02.2004 14.10.54 #1 av 4
Postet av: Columbo
Kjøpte akuratt en ny KODA AV-501 receiver, og opplever en summelyd i høytalerne når de er på. Dette er min første 5.1 forsterker, har tidligere hatt vanlig stereoforsterker som følgte med i et stereoanlegg fra pioneer. Høytalerne mine er en salig blanding av litt av vært, som fronthøytalere bruker jeg noen store stygge svære såkalte "hifi sound project 401" fra 80 tallet en gang. Som center har jeg to boombokser av ukjent produsent, og sm bakhøytalere bruker jeg de gamle høytalerne fra pioneeranlegget. Ingen av høytalerne skurret når brukte den gamle forsterkeren(har sjekket) . Har også lagt merke til at høytalerne ikke skurrer når forsterkeren står på optisk inngang eller på de to coaxial inngangene, men på disse har jeg ikke noe input. Så nå til det store spørsmålet, hvor i all verden kan feilen ligge?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2004 19.39.10 #2 av 4
Postet av: Jacob
Problemet ligger nok i forsterkeren. Tviler sterkt på at det er høyttalerne som generer en skurrelyd.
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2004 18.09.28 #3 av 4
Postet av: Lars Tore
mest sansynlig er det en jordings feil en eller anne plass, eller at stikkontakten su har koblet forterkeren i ikke er jordet, dadde det samme problmet på et PA anlegg en gnag!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2004 08.44.14 #4 av 4
Postet av: geiri
Kjent problem.
Det er ofte slik når forsterkeren står i dvale og surroundmodus.
Om du slår av surround slik at den står i stereo forsvinner vel støyen?
Noen forsterkere er denne suselyden nesten uhørbar men på billige forsterkere kan den være nokså uutholdelig.
Koda? er ikke det det billigmerke som selges mye av på QXL?
Dali og Denon
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar