Logo

Ny lcd/plasma 30"-37" 0-16000

Skriv et svar
25.12.2005 00.47.28 #1 av 3
Postet av: Varsauen
Hei! Må kjøpe meg ny tv snart, og ønsker en jeg kan henge på veggen.

Budsjettet mitt går egentlig opp til rundt 20 000, men jeg ønsker helst ikke å bruke så mye siden jeg flytter inn i ny leilighet og må bruke en del på annet interiør.. (dyrere tv = dårligere interiør). I tillegg tenker jeg meg til syden med noen kompiser til sommeren. Sprengt budsjett vil si dårligere sydentur :P

Jeg kommer først og fremst til å bruke tv'en til dette : TV (kabel), DVD og XBOX 360. Må være HD-klar med tanke på framtida

Ønsker helst en tv som ser bra ut!

Jeg prioriterer bildekvalitet sterkt framfor størrelse. (Liten avstand fra "tv-veggen" til sofatuppen - kanskje ca 2.5 meter).

*Jeg flytter i slutten av Januar. Anbefales det å vente til da, med tanke på pris, eller kan jeg like så godt kjøpe tv'en med en gang?*

Jeg ønsker å kjøpe tv'en i en lokal butikk ( i tromsø ). Blandt annet : Elkjøp, Expert, Hi-Fi Klubben.

Jeg har snust litt på denne : http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... 032LB130S5.

Hvordan er den i forhold til resten av utvalget på elkjøps sider ?

En tv til rundt 15k ville passet best

Vil ta i mot alle svar med stoor takknemlighet :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2005 01.04.38 #2 av 3
Postet av: wotg
Ok du får ikke kjøpt den lokalt, men hva med Dell W4706MC?
25.12.2005 10.36.55 #3 av 3
Postet av: orso
Panasonic 37PA50 tror vil være best til det bruket du nevner. Den er ikke så kresen på bildesignalene og vil passe bra til kabel TV. Er ellers kanskje den beste skjermen uansett pris på SD sendinger (det vil si ikke HD).
Dersom det er viktig for deg med en HD-ready skjerm, anbefaler jeg en LCD i mindre størrelse. Personlig er jeg ikke spesielt begeistret for LCD fordi jeg synes de gir et kunstig bilde som ikke er så behagelig å se på. Med kabel vil svakhetene dessuten komme tydeligere frem på en LCD, gå derfor evt. ned i størrelse. De beste LCDene i den prisklassen er etter min mening Panasonic, Hitachi, Samsung, LG og Sharp.
Skriv et svar