Logo

Ny HTPC, anbefalinger, kommentarer og innspill.

Skriv et svar
22.11.2007 16.15.38 #1 av 11
Postet av: jivac
Jepp, skal bytte ut den modifiserte xboxen, med en HTPC.
Dette får å kunne spille av 720p og/eller 1080i filer, altså høyoppløslige video og lyd med HDMI.
Vil gjerne ha forslag og tips til en HTPC.
Er mest keen på en ferdigbygd.
Må ha mulighet til å spille av 720p.
HDMI.
Stillegående.

Har snust litt på denne men har ikke sett noen erfaringer fra den.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2007 21.57.04 #2 av 11
Postet av: teebee
synes htpc generelt ser helt forferdelig ut. xboxn er jo sexy i forhold. men jeg har også lyst å bytte ut xbox med en hdmi spiller, men den må iallefall kunne spille like mye som xboxen klare. noe jeg trur pcene sliter med. alternativet er jo ps3, men ser ikke ut som det er så mange her inne som er inne på den illegale film verden sammen med ps3 sin fungsjonalitet. iallefall som vil stå frem :D
min tråd på spillekonsoll er det ikke mye respons på.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.11.2007 15.16.24 #3 av 11
Postet av: jivac
Skal ikke være noe problemer å få hardware til å drive det. Og ikke noe problem med software heller, bruker bare Media Portal, det "er" jo XBMC det. Spørsmålet er bare hvilke komponenter som bør brukes for at det skal yte godt nok, og støye minst mulig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.11.2007 16.18.42 #4 av 11
Det finnes en del løsninger på å gjøre den stillere, hvis den bråker. Det er passiv kjøling på prosessoren, det er bra. Men det står for lite informasjon om de andre delene til at jeg kan vite noe mer. Feks står det ikke noe infomasjon om strømfosyningen og kunne vært mer info på skjermkortet, blant annet om hvor mange DB den har eller om den har passiv eller aktiv kjøling.

Altså det står rett og slett for lite info til å forutse hvordan støynivået på denne PC`en er. Altså dem sier den er stillegående, men jeg vet ikke.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.11.2007 16.22.49 #5 av 11
Postet av: petre2006
Liquid Cooling er også et moment man bør satse på om ikke kjølings systemet fra Zalman på 8dB (med vanlige vifter) er rolig nok. Både Zalman og Thermaltake har viftekit til de fleste chassis og modeller, samt at væskekjølte system er like tilpasset. Bare å velge, er det laget er det kjølesystemer utviklet (jobber med dette til dagen i mitt virke)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.11.2007 16.42.21 #6 av 11
Postet av: orso
"teebee" skrev:synes htpc generelt ser helt forferdelig ut. xboxn er jo sexy i forhold. men jeg har også lyst å bytte ut xbox med en hdmi spiller, men den må iallefall kunne spille like mye som xboxen klare. noe jeg trur pcene sliter med. alternativet er jo ps3, men ser ikke ut som det er så mange her inne som er inne på den illegale film verden sammen med ps3 sin fungsjonalitet. iallefall som vil stå frem :D
min tråd på spillekonsoll er det ikke mye respons på.

Synes denne fra HFX ser grei ut jeg :D hfxmini.jpg hfxmini.jpg ( 33,9462890625 KB) Vist 1027 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2007 10.29.28 #7 av 11
Postet av: teebee
jepp den så grei ut :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2008 22.29.39 #8 av 11
Postet av: skronk
Jeg skal også fixe meg en htpc. Har hatt lyst en stund men etter jeg i dag fikk se linux med den nyeste port'n av XBMC så ble jeg solgt! Fremdeles en del bugs, men det jobbes med saken og dette blir bare helt KONGE!

Gjør akkurat d samme som xbox'n, bare med mer kraft slik at den klarer 1080p :P

Ang. hvilken hw du bør bruke har jeg ikke noe godt svar enda. Har ikke satt sammen min egen på papiret enda heller. Leter etter kabinett jeg vil ha ført og fremst :)

Lykke til!
"Feed me a stray cat"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 09.30.49 #9 av 11
Postet av: teebee
"skronk" skrev:Gjør akkurat d samme som xbox'n, bare med mer kraft slik at den klarer 1080p


vet du om den spiller av filer som er pakket i rar/zip/ace. og om den spiller av img/iso/nrg filer som er pakket i rar/ace?

spiller den også mkv filer, med den ekstra kraften en pc gir?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 14.37.26 #10 av 11
Postet av: skronk
Jepp. Den spiller filer som er pakket, iso og mkv. Den skal gjøre AKKURAT det samme som den som brukes på xbox. Eneste forskjellen er at her har du mer kraft så du får spilt hdmateriale. Så på 720 og 1080 releaser i går og det var dritbra!

Den vil fjerne starting av xbox spill og lignende som er xbox-spesifikt, men det skal legges inn muligheter for å starte linuxapplikasjoner som skulle være ønskelig.

Jeg har ikke peiling på linux fra før men jeg skal sannelig få ordnet meg dette. Gleder meg til jeg har samlet nok penger til å handle deler til en htpc.

Elsker XBMC!! :)
"Feed me a stray cat"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 14.44.48 #11 av 11
Postet av: teebee
ja huff kan bli et lite pengesluk dette. usikker på om jeg blir å invistere i dette før de får fikset lydporblemene med nyeste hd lydformatene. xbmc er det største som har hendt mediacenter verden :D
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar