Logo

Ny flat-skjerm med klare preferanser. RÅD ØNSKES!

Skriv et svar
24.04.2006 22.48.32 #16 av 20
Postet av: janrob
Lærte vel akkurat nå at det er forskjell på "bilde i bilde" og "bilde og bilde", hvor førstnevnte er fra SAMME kilde, mens sist-nevnte behandler flere kilder. Hvis jeg forstår det rett, kan bilde-i-bilde bare lage flere bilder fra samme kilde, altså ser du på en dvd, kan du få flere bilder fra den filmen, men ikke annet, og ser du på tv fra tuner, kan du selvsagt da få fra flere kanaler. Men med bilde-og-bilde kan man få fra forskjellige kilder (tuner, dvd, ...), og se 2 ulike ting, uansett...

Er dette riktig?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.04.2006 08.15.16 #17 av 20
Postet av: yeach
"øivindo" skrev:


Det er vel ikke 100% bekreftet men dem sier så.trur prisen blir i butikk på 25000kr.

Fyndbørsen i sverige selger den for ca 22000kr :o :shock:



blir prisen så mye som 25000...griner jeg :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.04.2006 13.37.02 #18 av 20
Postet av: helken
"øivindo" skrev:
"janrob" skrev:Hehe. Noen ide om pris? 25000 står det i forumet her, er det utgangspris i juni?

Skjønner at Panasonic er i vinden her, men hva med de andre skjermene jeg nevnte? Noen som har noe erfaring med de?


samsung er dårlig på sort blir gråsort.Hitachi har skjermrenser litt kjekt å ha i tilfelle innbrenninger.Har sett hitachi 6600 ble ikke så vedlig imponert av bildekvaliteten var en del støy men det kan jo hende den hadde veldig dårlig signal.Veldig lett menystyring det likte jeg.Ble litt imponert av 3200 serien til Hitachi med HDMI og PC inngang.synes den var bedre på analog signal men den var ikke HD ready,rart spør du meg siden den har HDMI..den har det samme menystyring og PIP som 6600 serien.selges på elkjøp.Knall på DVD synes jeg :lol:


Av de modellene du selv har nevnt vil jeg sterkt anbefale Samsung PS42S5H. Vil anta at folk som påstår at sort blir gråsort ikke selv har denne plasmaen i hus. Min 2006 modell viser (knall) sort med gode detaljer og fin dybde. En annen sak med denne Samsungen er 12-bit fargebehandling, etter min mening et minimunskrav. Har hatt plasmatv i huset med 8-bit fargebehandling, men det ble kortvarig... Samsungen ser også bra ut om du liker designet med høyttalere under og så har den bra lyd. Selges vel til 18k nå hos Siba?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.04.2006 15.55.43 #19 av 20
Postet av: Rune
"janrob" skrev:Lærte vel akkurat nå at det er forskjell på "bilde i bilde" og "bilde og bilde", hvor førstnevnte er fra SAMME kilde, mens sist-nevnte behandler flere kilder. Hvis jeg forstår det rett, kan bilde-i-bilde bare lage flere bilder fra samme kilde, altså ser du på en dvd, kan du få flere bilder fra den filmen, men ikke annet, og ser du på tv fra tuner, kan du selvsagt da få fra flere kanaler. Men med bilde-og-bilde kan man få fra forskjellige kilder (tuner, dvd, ...), og se 2 ulike ting, uansett...

Er dette riktig?


Dette er ikke korrekt. Forskjellen på bilde i bilde og bilde og bilde er bare hvordan det ser ut på skjermen.

Bilde OG bilde


Bilde I bilde
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.04.2006 16.24.51 #20 av 20
Postet av: janrob
OK. Takk. Mao. får jeg dekket behovet med PIP, trenger altså ikke nødvendigvis PAP.

JR
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar