Anesh
Aktiv
E-post
Hei..
Jeg har fått i oppdrag å kjøpe tv for familien, og har egentlig sett meg litt blind. Det er mye rart på markedet, og det er vanskelig å skille ting fra hverandre etterhvert
hvertfall synes jeg det
¨Så.. , nå har jeg sett litt rundt på forumet her, i butikker og på nettbutikker for å prøve å få oversikt.
Ser etter en tv på 37 - 40 tomler, (helst under 1m fysisk bredde på selve tv'en pga hylleplass), ganske allround (tenkte da LCD) og mest mulig for pengene (rundt 15 - 20k).
Har sett en del på: LG 37LF65, Samsung LE-40F71B, Samsung LE-40M86 og Sony KDL-40D3000.
Erfaringer, ideer eller andre forslag?!
Zleepyme
Kunnskapsrik
E-post
Av disse skjermene ville jeg definitivt valgt Samsung LE-40M86. Den har et superb bilde! og et sortnivå som er sjeldent bra for LCD å være...
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Anesh
Aktiv
E-post
Har sett mye fint om samsungen ja=) men var på elkjøp å så på litt tv'er der, sånn på ordentlig, og da virket det som om den var litt kornete. (er ikke heeelt sikker på om det var samme modell.. mulig den het LE-40M86+noe annet hvis det kan stemme)
I tillegg så jeg noen tester i bladet hjemmekino der de anbefalte en Sony som jeg ikke husker hva heter (noen som husker) som best i test, og Panasonic 37PX-70 som beste kjøp. Siste er vel hvertfall en plasmatv så vidt jeg vet, men kan den måle seg med Samsungen (pris/ytelsesmessig)?
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Hadde jeg skullet kjøpe en allround TV, men med hovedsak på TV sendinger. Hadde jeg kjøpt plasma. Gjerne en panasonic evt pioneer. Enda tilgode å se en LCD som matcher en god plasma når det gjelder TV sendinger.
olliver
Aktiv
E-post
jeg ville gått for sony D3000,da har du en tv som takler alt meget godt.denne tv'n har fått veldig mye skryt av sortnivå og panorering av bilde,den tar 720p som er egnet til vanlig tv (trenger ikke 1080p på 40") den takler også 1080/24p som er egnet til film..den har 3xHDMI og 100hz ++
denne skulle holde seg i noen år..
Zleepyme
Kunnskapsrik
E-post
Er ikke sikker på at dette er samme modell. Men hvis du ikke skal kjøre digital tv(parabol, eller digital kabel) så ville jeg ha valgt plasma Plasmaskjermene er langt bedre på normalt(analogt) tvbilde med litt mere støy i seg. Spør gjerne forhandlerne om de har mulighet til å teste forskjellige bilder(analogt, digitalt og hd) Sik at du kan få den beste skjermen til ditt bruk. Og husk Får du først tven hjem, kan det hende den blir der. Elkjøp har 30 dagers angrefrist. Kjøp tven. er man ikke fornøyd, så kan man ta den tilbake og evt prøve en ny en, eller pengene tilbake...Panasonic, LG og tildels også Philips er gode alternativer.Pioneer kommer med noen syke skjermer snart. Da vil nok PV70en få en konkurrent
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0