Logo

Nok et koblingsspørsmål

Skriv et svar
19.03.2008 11.42.57 #1 av 4
Postet av: tdale
Jeg lurer stadig på noe nytt :)

Hvis jeg kobler en DVD-opptaker og en blu-ray spiller til receiveren med hver sin HDMI kabel, og receiveren bare har en HDMI utgang. Er det et problem? Eller gjør det ikke noe, i og med at jeg jo enten ser på DVD eller Blu-ray, ikke begge deler på likt?

Er en HDMI utgang egentlig nok til normalt bruk?

Satelittuneren har scart og vanlig phono video/lyd utgang. Kobler jeg phono utgangene rett i receiveren, eller kobler jeg scart fra tuneren rett i tv? Eller kobler jeg lydkablene til receiveren og videokabelen rett i tv?

Tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.03.2008 14.46.38 #2 av 4
"tdale" skrev:Jeg lurer stadig på noe nytt :)

Hvis jeg kobler en DVD-opptaker og en blu-ray spiller til receiveren med hver sin HDMI kabel, og receiveren bare har en HDMI utgang. Er det et problem?


Nei

Er en HDMI utgang egentlig nok til normalt bruk?


Ja, det er det, men det kommer litt ann på hvilke behov du har. Har du 2 HDMI utganger er det slik at du kan koble til to fremvisere slik at du slipper å bytte kabel avhengig av hvilken fremviser du skal se på. Recivere med 2 HDMI utganger koster rundt 20 Tusen kroner.

Satelittuneren har scart og vanlig phono video/lyd utgang. Kobler jeg phono utgangene rett i receiveren, eller kobler jeg scart fra tuneren rett i tv? Eller kobler jeg lydkablene til receiveren og videokabelen rett i tv?

Tommy


Det er få recivere som har scart inngang, så du må koble scart til TVèn og Phono pluggen til reciveren hvis du vil ha surroundlyd.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.03.2008 19.25.08 #3 av 4
Postet av: tdale
Ok. Men hva med å bruke "den gule" phonokabelen fra tuner til receiveren? Eller er ikke det noen vits?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.03.2008 21.07.22 #4 av 4
Postet av: MindWaste
"tdale" skrev:Ok. Men hva med å bruke "den gule" phonokabelen fra tuner til receiveren? Eller er ikke det noen vits?


Scart med RGB rett i tv blir og digital lyd til forsterker gir best resultat for deg (hvis din parabol tuner har digital lyd utgang da :) )

EDIT: Ser du skriver du bare har analog lyd fra dekoder, så da blir det scart til tv og phono lyd til reciever :wink:

Se forøvrig guide her ang tilkoblinger og hva som gir best bilde:

http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_parabol_TV.asp
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar